اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای سرقت های سریالی در گلستان



رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از دستگیری سارقان به عنف که اقدام به سرقت های سریالی کرده بودند توسط کارآگاهان این استان خبر داد.

به گزارش شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس گلستان سرهنگ محمدرضا اکبری در این باره اظهار کرد: هفته آخر خرداد فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی با موضوع سرقت خودرو به عنف، به پلیس آگاهی استان مراجعه و درخواست شناسایی و دستگیری سارقان را داشت.

وی افزود: شاکی در باره نحوه سرقت به مأموران گفت که نیمه شب حین بازگشت به منزل، دو مسافر مرد را دربست به مسیر یکی از روستاهای اطراف شهرستان گرگان سوار کرده است.

وی اضافه کرد: شاکی در اظهاراتش تأکید کرد که این دو فرد پس از رسیدن به مقصد برای دقایقی از خودرو خارج شده و پس از چند دقیقه با سلاح سرد به وی حمله کرده و خودرو وی را به سرقت بردند.

وی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش بیان کرد که داخل خودروش، اسناد مالکیت خودرو، گوشی تلفن همراه، 40 هزار تومان وجه نقد، دسته چک مربوط به دو بانک متفاوت و فیش های مربوط به مسکن مهر نیز بوده است.

سرهنگ اکبری افزود: پس از دو روز از وقوع حادثه مالک خودرو به پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که مدارک خودرو وی توسط فردی پیدا شده و در یکی از محلات شرق گرگان، به برادرش تحویل داده شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پس از شروع تحقیقات پلیس برای شناسایی سارقان فرد دیگری به صورت مشابه به پلیس آگاهی مراجعه و سرقت به عنف به همین شگرد اما در مسیر خلاف مسیر سرقت گذشته را به پلیس گزارش کرد.

سرهنگ اکبری متذکر شد: با توجه به سریالی بودن سرقت و نحوه و شگرد انجام هر دو سرقت، تحقیقات پلیسی وارد مرحله جدیدی شد.

وی گفت: در روند تحقیقات پلیسی، منابع خبری دست داشتن فردی با هویت مشخص در هر دو سرقت گزارش شده به پلیس آگاهی را اعلام کردند که با انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد منزل مسکونی فرد مورد نظر مقابل محل پیدا شدن مدارک خودرو به سرقت رفته است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان ادامه داد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد که فرد مورد نظر روزهای گذشته گزارش سرقتی در پی تماس با تلفن 110 به پلیس ارائه کرده است.

اکبری اضافه کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و جمع آوری مستندات لازم، متهم با استفاده از شگردهای پلیسی به کلانتری محل فرا خوانده شد و از منزل متهم نیز بازرسی صورت گرفت که در نتیجه مأموران موفق به کشف قطعات به سرقت رفته شدند.

وی گفت: با توجه به مستندات کافی، متهم دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد و در تحقیقات تکمیلی به انجام هر دو سرقت با همکاری همدستش اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گلستان اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی همدست وی نیز در یک عملیات پلیسی به دام افتاد.

اکبری ادامه داد: یکی از متهمان که 30 ساله و دارای هفت فقره سرقت است، در اعترافاتش انگیزه ارتکاب به این جرم را اعتیاد به مواد مخدر عنوان کرده است.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به تکمیل شدن پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.


  اخبار  حوادث  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
ماجرای هک و سرقت از دنیای رمز ارزها چه بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها



 

 

توقف سرقت‌های سریالی از طلافروشی‌ها

 

دزدهای حرفه‌ای كه قصد سرقت سریالی از چند طلافروشی در استان آذربایجان شرقی را داشتند، از سوی ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدند.



چندی پیش ماموران پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از طریق گزارش‌های مردمی اطلاع یافتند ۳ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار قصد دارند به صورت سریالی به چندین مغازه طلافروشی دستبرد بزنند.


سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در ارتباط با پیگیری این پرونده به «جام‌جم»، ‌گفت: پس از بررسی گزارش‌‌های مردمی، با تشكیل یك تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی جستجو برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.



وی افزود: در اولین اقدام و با سرنخ‌هایی كه در این ارتباط به دست آمد، ماموران ردپای این سارق را در شبستر شناسایی كردند و در مرحله بعد متوجه شدند تبهكاران قصد دارند به چندین طلافروشی در شرفخانه دستبرد بزنند.



● استقرار تیم‌ها


رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اضافه كرد: یك هفته پس از استقرار ماموران پلیس آگاهی در بازار طلافروشان و با همكاری كلانتری محل، سرانجام روز گذشته ماموران ۲ نفر از سارقان را كه با احتیاط قصد



نزدیك شدن به یك طلافروشی را داشتند، دستگیر و در بازرسی از ساك دستی آنها ۲ قبضه چاقوی قصابی، جوراب توری، چسب پهن و لوازمی از این قبیل كشف كردند.



با دستگیری این دو متهم، بلافاصله دیگر همدست آنها نیز كه به فاصله كمی با یك دستگاه خودرو انتظار آنها را می‌كشید و پلاك جعلی روی خودرویش نصب كرده بود، دستگیر شد.



● سرقت‌های گسترده


رئیس پلیس آگاهی استان تصریح كرد: با تحقیق از این دو متهم مشخص شد آنها از چندی پیش درصدد سرقت‌های سریالی از چند طلافروشی بوده‌اند كه در اولین گام شناسایی و دستگیر شده‌اند. سرهنگ مداحی اضافه كرد: متهمان دارای سوابق كیفری هستند كه در حال حاضر با صدور دستور قضایی تحقیق از آنها آغاز شده است..../ گزارش : جام‌جم آنلاین