اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای ساخت مجسمه هاشمی رفسنجانی


مجسمه مومیایی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اثر حمید کنگرانی صبح دیروز در حالی در موزه شهید بهشتی رونمایی شد كه مراسمی برای آن در نظر گرفته نشد.

خبرگزاری مهر: مجسمه مومیایی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اثر حمید کنگرانی صبح دیروز در حالی در موزه شهید بهشتی رونمایی شد كه مراسمی برای آن در نظر گرفته نشد.

حمید کنگرانی، هنرمند مجسمه‌ساز و طراح مجسمه های مومی در مورد آخرین مجسمه ای که ساخته است اینگونه توضیح داد: چندی پیش از موزه دکتر شهید بهشتی با من تماس گرفتند و سفارش چند مجسمه مومی را دادند که یکی از آنها مجسمه مومی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی افزود: کار ساخت این مجسمه نزدیک به یک ماه و نیم طول کشید و كار از دو روز پیش آماده بود تا اینكه دیروز صبح (چهارشنبه 6 شهریورماه) مجسمه به موزه شهید بهشتی منتقل و نصب شد.

این مجسمه‌ساز در مورد چگونگی ساخت این اثر توضیح داد: این اثر با توجه به عکسی که از ایشان دیده بودم که نشان می داد در حال صحبت کردن با تلفن هستند ساخته شد البته اندازه ها و سایز این مجسمه مومی را با حضور در منزل ایشان و اندازه گیری دقیق ساختم.

کنگرانی در مورد مراسم رونمایی برای این مجسمه گفت: قرار بر این بود که هیچ مراسم رونمایی خاصی در نظر گرفته نشود و تنها مجسمه به موزه شهید بهشتی منتقل شود این اثر در کنار مجسمه هایی از شهید بهشتی، شهید محمد علی رجایی و شهید دکتر باهنر قرار گیرد و من هیچ اطلاعی از حضور عكاسان و خبرنگاران در این موزه نداشتم.

وی همچنین گفت: حتی به من هم نگفتند که مراسم رونمایی خواهیم داشت و من اکنون بیرون موزه هستم.

این هنرمند مجسمه‌ساز در پایان گفت: به سفارش همین موزه قرار است مجسمه‌های مومیایی آیت‌الله طالقانی، مهندس بازرگان و دکتر مصدق را نیز بسازم.

 همان طور که هنرمند سازنده این اثر توضیح داد قرار بر این نبوده که دیروز مراسم رونمایی برگزار شود و حتی مسئولان موزه ظهر دیروز به خبرنگار مهر گفتند اجازه عكاسی هم صادر نمی‌شود اما ساعتی بعد برخی رسانه‌ها عکس هایی از این مجسمه در محل استقرارش منتشر كردند.


ویدیو مرتبط :
‫‫ماجرای چهار برابر شدن سه روزه قیمت دلار در دولت هاشمی‬ رفسنجانی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراحل ساخت مجسمه مومی هاشمی رفسنجانی (عکس)



مراحل ساخت مجسمه مومی هاشمی رفسنجانی (عکس)

این مجسمه که ظرف یک ماه توسط حمید کنگرانی فراهانی ساخته شده است، امروز (ششم شهریور) در جایگاه خود در خانه موزه شهید بهشتی برای نمایش عمومی نصب خواهد شد.

,مجسمه رفسنجانی,هاشمی رفسنجانی,سازنده مجسمه رفسنجانی,

/عصر ایران