اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای خانه‌هایی با درهای قرمز در انگلیس/ تلاش برای آزادی دو شهر مهم از دست داعش



اخبار,اخباربین الملل ,رسانه های بین المللی

حملات تروریستی طالبان به دانشگاهی در پاکستان و یک خودروی حامل خبرنگاران در افغانستان، تصمیم جدید دولت اتریش درباره پناهجویان، ماجرای خانه های دارای درب قرمز رنگ در انگلیس و توافق کشورهای غربی برای تشدید مبارزه با داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

 وقوع ناآرامی و حملات تروریستی در افغانستان و پاکستان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی به موضوع حمله اخیر طالبان پاکستان به دانشگاه «باچا خان» پرداخته و می نویسد حمله به مراکز آموزشی، یکی از جنایت هایی است که به نام طالبان پاکستان به ثبت رسیده است؛ زیرا نیروهای این گروه مدارس را به آتش می کشند، دختران را از کلاس های درس به بیرون می کشند و دانش آموزان را مورد حمله قرار می دهند. در همین راستا، روز گذشته دستکم چهار نیروی طالبان به یک محوطه دانشگاهی در شمال غرب پاکستان حمله کرده و 20 نفر را به گروگان گرفتند. اقدامی که البته پس از درگیری میان نیروهای پلیس با آن ها، در نهایت به پایان رسید.

در همین حال، روزنامه «هافینگتون پست» نیز از سوءقصد به جان روزنامه نگاران در پایتخت افغانستان و وقوع حمله انتحاری در کابل خبر داده است.و به نوشته این روزنامه، یک خودروی بمب گذاری شده متعلق به طالبان، روز گذشته یک مینی بوس حامل کارمندان تلویزیون خصوصی «طلوع نیوز» افغانستان را هدف قرار داد. اقدامی که در نزدیکی ساختمان پارلمان افغانستان انجام گرفت و هفت کشته بر جای گذاشت. این جدیدترین نمونه از حملات انتحاری است که از زمان آغاز دوباره تلاش ها برای رسیده به صلح با طالبان، در افغانستان انجام می گیرد. کریم امینی، یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی مذکور گفته: «این گونه حملات خشن و بزدلانه، هرگز نمی تواند ما را از خدمت به کشور و مردم خود و محافظت از دموکراسی منصرف کند».


بخشی از مطالب مهم امروز نیز به مسائل مربوط به بحران پناهجویان در اروپا اختصاص دارد. خبرگزاری «رویترز» می نویسد دولت اتریش اعلام کرده شمار پناهجویانی که اجازه می یابند امسال در این کشور درخواست پناهندگی کنند را در سطح نصف سال قبل محدود نگه می دارد و صدراعظم این کشور نیز خواسته کنترل های مرزی به شدت افزایش پیدا کند. آلمان در واکنش به این موضوع اعلام کرده تصمیم دولت اتریش کمکی به تلاش های برلین برای دستیابی به راه حلی جامع در اتحادیه اروپا با مشارکت ترکیه نخواهد کرد. بر اساس آمارها، سال گذشته حدود 90 هزار درخواست پناهندگی در اتریش به ثبت رسیده است.

این در حالی است که در انگلیس، اعتراض ها به سیاست های تبعیض آمیز علیه پناهجویان افزایش یافته است. به نوشته «سی ان ان»، دولت انگلیس مشغول بررسی اتهاماتی است مبنی بر اینکه در شهر میدلزبرو، پناهجویان در خانه هایی اسکان داده شده اند که با درهای قرمز رنگ متمایز شده و همین امر سبب شده برای از این پناهجویان در معرض آزار و اذیت قرار بگیرند. جیمز بروکنشایر، وزیر مهاجرت انگلیس گفته این موضوع عمیقاً اسباب نگرانی اش را فراهم کرده است. وی می گوید در مشورت با دیگر مقامات ارشد انگلیس، خواستار بررسی فوری وضعیت اسکان پناهجویان در مناطق شمال شرقی این کشور شده است. به گفته وی، دولت با هرگونه تبعیض علیه پناهجویان برخورد خواهد کرد.

در نهایت، تصمیم کشورهای غربی برای شدت بخشیدن به مبارزه با گروه تروریستی داعش، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «وال استریت ژورنال» قرار گرفته است. به نوشته این روزنامه، آمریکا، فرانسه و دیگر کشورهای غربی بر سر این موضوع به توافق رسیدند که برای بیرون راندن داعش از پایگاه های خود در سوریه و عراق، باید به تلاش ها برای مبارزه با این گروه شدت ببخشند. در همین راستا، وزرای دفاع آمریکا و فرانسه روز گذشته میزبان نشستی با حضور پنج متحد دیگر خود بودند تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند. به گفته این دو مقام ارشد غربی، ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی هفته های آینده تمرکز خود را بر بیرون راندن داعش از دو شهر مهم قرار خواهد داد: رقه در سوریه و موصل در عراق.


 اخبار  بین الملل  -  تابناک 


ویدیو مرتبط :
تلاش دست های مخفی برای حذف یک خبر مهم(خیلی مهم و ویژه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش ژاپن برای آزادی گروگان‌ها از دست داعش



اخبار,اخباربین الملل,گروه تروریستی داعش

ژاپن به منظور نجات دو گروگان خود از دست نیروهای داعش، تیمی از نیروهای واکنش سریع خود را به اردن اعزام کرد.

به گزارش ایرنا، ماموران گروه واکنش سریع ژاپن با نام رزمی TRT-2 قرار است در امان به جمع آوری اطلاعات درباره گروگان ها و برقراری ارتباط با همکاران خارجی برای آزادی آنان بپردازند.

کیودو نیوز روز چهارشنبه به تعداد ماموران واکنش سریع ژاپنی که به اردن اعزام شده اند، اشاره ای نکرد.

پیشتر ویدئویی در اینترنت منتشر شد که در آن شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش تهدید کردند، چنانچه ظرف 72 ساعت 200 میلیون دلار باج به آنها پرداخت نشود، دو گروگان ژاپنی خود را اعدام خواهند کرد.

این دو گروگان ژاپنی که یکی از انها «هارونا یوکاوا» پایه گذار یک شرکت امنیتی خصوصی و دیگری 'کنجی گوتو' یک روزنامه نگار آزاد بوده، سال گذشته در سوریه ربوده شدند.

رقم 200 میلیون دلار درخواستی از سوی داعش،دقیقا معادل رقمی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در سخنرانی هفته گذشته خود در قاهره قول آن را برای کمک به تلاش ها جهت مقابله با داعش را داده بود.

داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده و دست به کشتار غیرنظامیان در سطح گسترده زده است.

شینزو آبه که سفر خود به خاورمیانه را نیمه تمام گذاشت، روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه، از وی برای آزادی این دو تبعه ژاپنی کمک خواست و اردوغان نیز اعلام کرد که ترکیه با حساسیت این مساله را دنبال می کند و آماده مبادله هرگونه اطلاعات در این زمینه با توکیو است.

در واکنش به درخواست گروه تروریستی داعش، «یوشیهیده سوگا» وزیر ارشد کابینه ژاپن نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کمک های ژاپن برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در حد کمک های بشردوستانه به پناهجویان بوده و توکیو قصد مبارزه با این گروه را نداشته است. است.

«فومیو کیشیدا» وزیرخارجه ژاپن نیز روز گذشته در تماس تلفنی خواستار کمک آمریکا و فرانسه برای آزادسازی گروگان های ژاپنی شد.

«کیشیدا» گفته است «جان کری» و «لورن فابیوس» وزرای خارجه آمریکا و فرانسه وعده تلاش برای حل و فصل این قضیه را داده اند.

 

 اخبار بین الملل - ایرنا