اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای جوانی که زنده به گور شد!



اخبار حوادث - ماجرای جوانی که زنده به گور شد!

جسد جوان ۲۲ ساله ای که حدود ۲ ساعت از مرگ او می گذشت روز گذشته، زیر خاک های ریخته شده از داخل کامیون کمپرسی در زمین های کشاورزی منطقه طرق مشهد کشف شد.

 بعد از ظهر روز گذشته چند پسربچه که مشغول بازی در زمین های کشاورزی بودند مقداری از موی سر یک انسان را مشاهده کردند. آنان وقتی مقداری از خاک ها را کنار زدند ناگهان صورت زخمی جوانی نمایان شد. کودکان که با دیدن این صحنه ترسیده بودند موضوع را به افرادی که در محل بودند اطلاع دادند و بدین ترتیب دقایقی بعد، ماموران کلانتری طرق پس از انجام بررسی  های مقدماتی قاضی ویژه قتل عمد را در جریان گذاشتند.

این گزارش حاکی است: با حضور قاضی سیدجواد حسینی در محل کشف جسد، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که هنوز مدت زیادی از زمان مرگ وی نمی گذرد چرا که جسد هنوز گرم بود و از سر او خون جاری می شد.

ادامه بررسی ها نشان داد: جوان ۲۲ ساله که پلاستیکی روی خود کشیده بود احتمالا داخل شیار زمین کشاورزی خوابیده بوده و کامیون کمپرسی، خاک ها را روی او ریخته است و سپس لودری که در محل بوده، اقدام به تسطیح خاک کرده است.

در عین حال و پس از انجام بررسی های مقدماتی، قاضی حسینی دستور بازداشت ۲ راننده کمپرسی و لودر را صادر کرد تا پزشکی قانونی علت دقیق مرگ این جوان را اعلام کند.

بنابراین گزارش، همچنین به دستور قاضی ویژه قتل عمد، تحقیقات بیشتر درباره چگونگی مرگ این جوان در حالی از سوی اداره جنایی ادامه دارد که پزشک قانونی اعلام کرد حدود ۲ ساعت از مرگ این جوان مجهول الهویه که بخشی از پوست سر او نیز کنده شده است می گذرد.

 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
زنده به گور کردن...!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای جوانی که "نمونه آزمایشگاهی" شد!



 

 

"آنها به دست من دستکش های سفید می کنند و پول خوبی می دهند به طوری که از 250 تا 600 یورو در روز می گیرم که این مبلغ به اهمیت آزمایشات و احتمالا درصد خطرات آنها بستگی دارد."

یک جوان 34 ساله ایتالیایی دارای مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه که نتوانسته بود شغل مناسبی پیدا کند از سال 2006 به عنوان یک نمونه انسانی آزمایشگاهی در یک شرکت داروسازی در سوئیس کار می کند.

به گزارش مهر، این جوان 34 ساله که با وجود برخورداری از مدرک لیسانس در رشته ادبیات و فلسفه نتوانسته بود یک فرصت شغلی مناسب پیدا کند برای مبارزه با افسردگی و بیکاری تصمیم گرفت به عنوان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی در تحقیقات پزشکی استخدام شود.

این جوان که با نام "آر. اس" معرفی شده است بدن خود را برای آزمایش مولکولها و داروهای جدید یک شرکت داروسازی در سوئیس اجاره داده است.

"آر. اس" 15 تا 20 روز در سال به کلینیک این شرکت داروسازی می رود و محققان بر روی بدن وی تاثیرات قرصها، شربتها و مولکولهای جدید را آزمایش می کنند.

وی در این خصوص گفت: "آنها به دست من دستکشهای سفید می کنند و پول خوبی می دهند به طوری که از 250 تا 600 یورو در روز می گیرم که این مبلغ به اهمیت آزمایشات و احتمالا درصد خطرات آنها بستگی دارد."

"آر. اس" نگران سلامت خود نیست و با آرامش به محل کار خود می رود. این جوان افزود: "من خویشاوندانی در سوئیس دارم زمانی که برای دیدن آنها به سوئیس رفته بودم یک اعلان را در دانشکده پزشکی خواندم که در آن نوشته بود یک شرکت داروسازی به دنبال افرادی برای انجام یک پست مهم می گردد. من خودم را معرفی کردم و فهمیدم که باید یک انتخاب سخت کنم."

وی ادامه داد: "در ملاقات اول با محققان این شرکت دارویی آنها با دقت مرا معاینه کردند و پس از اینکه از سالم بودن من مطمئن شدند استخدامم کردند. اولین آزمایشی که بر روی من انجام شد آزمایش داروهایی برای درمان گاستریت بود. من هیچ واکنش خاصی نداشتم و به این ترتیب از سال 2006 به عنوان نمونه آزمایشگاهی انسانی کار می کنم."

"آر. اس" توضیح داد: "ترس؟ خیر! چون من در دست دانشمندان، پزشکان و افراد حرفه ای بسیار جدی هستم."

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان یک نمونه آزمایشگاهی انسانی شد گفت: "به طور ساده باید فردی در سلامت کاملا خوب و بدون داشتن مشکلات روحی باشید. داوطلبان علاقه مند باید قراردادی را امضا کنند که در آن حقوق، وظایف و خطرات این شغل کاملا شرح داده شده است."

براساس گزارش کورییره دلا سرا، این جوان اضافه کرد: "من برای پول و رهایی از بیکاری این کار را می کنم. اصلا بد نیست. به هر حال بهتر از این است که بخواهم به خاطر پول کلیه و یا یک چشمم را بفروشم. خطرات این داروها کمتر از زمانی است که کسی یک آسپرین ساده مصرف کند و نداند که نسبت به آن آلرژی دارد..../تخلیل:عصرایران