اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای تک‌ خوانی زنان دوباره جنجال به پا کرد


نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر «تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر» را که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است، تکذیب کرد و گفت: این موضوع را پیگیری حقوقی می‌کنیم.

خبرگزاری تسنیم: حسین نوش‌آبادی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن رد خبر مطرح شده در برخی سایت‌های خبری درخصوص برنامه تک‌خوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: هیچ مجوزی برای تکخوانی زنان در جشنواره موسیقی فجر ارائه نشده و آنچه برخی سایت‌ها نقل کردند مبنی بر اینکه قرار است یکی از اساتید موسیقی خانم در جشنواره موسیقی فجر تکخوانی کند از اساس غلط و کذب محض است.

وی تصریح کرد: آنچه وجود دارد برنامه گروه‌های همخوانی است که وزارت ارشاد در قالب چارچوب‌های قانونی و شرعی مجوز اجرای برنامه را به آنها ارائه داده است و این گروه‌ها نیز بر اساس همین مجوزها به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نوش‌آبادی ادامه داد: در واقع هیچ اتفاقی نیفتاده است که باعث نگرانی کسی بشود و ما نه در جشنواره و نه در غیر جشنواره مجوز تکخوانی به کسی نداده‌ایم و آنچه تاکنون اجرا شده و در آینده نیز اجرا خواهد شد، برنامه گروه‌های همخوانی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد با اشاره به انتشار چندین باره اخبار نادرست در این خصوص توسط برخی سایت‌های خبری خاطرنشان کرد: بعضی از اخبار و مطالب غیرواقعی که بدون سند و به‌دروغ توسط برخی سایت‌ها منتشر می‌شود، مشمول پیگرد قانونی هستند. متأسفانه بعضی از سایت‌ها مجوز فعالیت هم ندارند که این در واقع جرم دوم آنها است؛ یکی فعالیت بدون مجوز و دیگری نشر اخبار دروغ.

نوش‌آبادی خاطرنشان کرد: این‌گونه فعالیت‌ها قطعاً به‌لحاظ حقوقی قابل پیگیری هستند و ما ابتدا تذکر می‌دهیم که اخبار بی‌اساس و دروغ منتشر نکنند تا مشمول پیگرد قانونی نشوند. بنای وزارت ارشاد فعلاً بر برخورد قهری نیست. ما علاقمندیم که همه بر اساس اصل امانتداری و انصاف در بیان اخبار، کمک کنند تا فضای فرهنگی جامعه به‌سمت پیشرفت و اعتلا برود، چراکه این‌گونه اطلاع رسانی‌های مغرضانه و جهت‌دار کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ارشاد افزود: کشور ما نیازمند توسعه و پیشرفت به‌ویژه در حوزه فرهنگی و هنری است، البته با رعایت چارچوب‌های پذیرفته شده ذیل سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری معظم انقلاب و با احترام به نظرات و دیدگاه‌های فقهای معزز و مراجع عظام. حال اگر کسی بخواهد جلوتر حرکت کند و فضا را بسته جلوه بدهد مشکل از خودش است. ما باید به‌دور از پیش‌داوری‌ها و قضاوت‌های عجولانه و فارغ از نگاه‌های شخصی و حزبی و گروهی به فضای فرهنگی کشور کمک کنیم.

نوش‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: در دهه مبارک فجر نباید با انتشار اخبار نادرست مردم و هنرمندان را دچار تشویش و نگرانی کرد. باید برای ملت خودمان ارزش قائل باشیم. هیچ کس راضی نیست حوزه پاک فرهنگ دستخوش رفتارهای غیرقانونی بشود و این را همه ما قبول داریم. لذا برخی به شایعات بی‌اساس دامن نزنند و با انتشار اخبار مجعول فضای فرهنگی جامعه را بی‌جهت ملتهب نکنند.


ویدیو مرتبط :
تک خوانی زنان ایرانی در ماهواره!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاکید دوباره وزیر ارشاد: اجماعی در مورد حرمت تک‌خوانی زنان وجود ندارد و اگر مفسده آمیز نبود، اشکالی ندارد



تک‌خوانی زنان ,نظر جنتی در مورد تک‌خوانی زنان

تاکید دوباره وزیر ارشاد: اجماعی در مورد حرمت تک‌خوانی زنان وجود ندارد و اگر مفسده آمیز نبود، اشکالی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تک‌خوانی زنان گفت: اتفاق نظری و اجماعی در بین مراجع درباره حرمت تک‌خوانی خانم‌ها وجود ندارد؛ از این رو، اگر مفسده‌انگیز نباشد اشکال ندارد.

به گزارش کافه سینما به نقل از فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه هیئت دولت در پاسخ به این سئوال که سخنان شما درباره تک‌خوانی خانم‌ها با واکنش برخی از مراجع روبرو شده است، اظهارداشت: در مورد حرمت تک‌خوانی خانم‌ها اتفاق نظری در بین مراجع نیست، در واقع اگر مفسده انگیز نباشد اشکالی ندارد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره توقیف روزنامه بهار، گفت: من از اینکه روزنامه بهار متوقف شد متاسف شدم، راههای دیگری نیز غیر از توقیف برای اعمال و اجرای قانون وجود دارد.

علی جنتی همچنین با بیان اینکه موسسه سینمایی مقاومت بطور کامل منحل نشده است بلکه اساسنامه آن مشکل دارد، افزود: این موسسه در این اساسنامه، هیئت امنایی برای خود پیش بینی کردند که این هیئت امنا مورد تائید ما نیست.

 وی افزود: در این هیئت امنا باید از شخصیت‌های حقیقی استفاده شود. این موسسه را فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی میتواند منحل کند. همچنین اساسنامه این موسسه اشکال دارد که ما آن را به هیئت رسیدگی موسسات فرهنگی و هنری ارجاع داده ایم و باید یک مقام فرادستی اعضای هیئت امنا را مشخص کند.

 جنتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما در یک کنسرت با حضور بانوان حضور داشته‌اید، گفت: من در هیچ کنسرتی که بانوان در آن حضور داشتند شرکت نکرده ام.

 وی در پایان گفت:‌ وزارت ارشاد به دنبال توقیف مطبوعات نیست و ما پیگیر این هستیم که بجز توقیف، راه قانونی دیگری نیز را پیدا کنیم./کافه سینما