اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای توبه کردن 4 هزار زن بدکاره


«با چهار هزار زن بدکاره مصاحبه کرده‌ام و با آنان روبرو شده‌ام. البته این کار را اغلب بدون لباس روحانیت انجام داده‌ام، از ترس اینکه اگر مرا ببینند، آبروی کل روحانیت می‌رود. چهار هزار زن بدکاره توبه کرده‌اند. خیلی‌هایشان را خودم شوهر دادم.»

خبرگزاری ایسنا: «با چهار هزار زن بدکاره مصاحبه کرده‌ام و با آنان روبرو شده‌ام. البته این کار را اغلب بدون لباس روحانیت انجام داده‌ام، از ترس اینکه اگر مرا ببینند، آبروی کل روحانیت می‌رود. چهار هزار زن بدکاره توبه کرده‌اند. خیلی‌هایشان را خودم شوهر دادم.»

ایلنا نوشت:  شیخ حسین انصاریان در مسجد حظیره یزد، با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور گفت: برای درمان این مسائل نباید منتظر ماند تا بیمار به سوی ما بیاید و از ما نسخه درمان دریافت کند، بلکه باید به دنبال بیمار بود و او را درمان کرد، چراکه او متوجه بیماری خود نیست و نمی‌داند چه باید بکند.

وی به بیان روایتی از حضرت عیسی(ع) پرداخت و گفت: عیسی در ایام جوانی بود و در حالی که ازدواج نکرده بود، به سوی خدا عروج کرد. یک روز عیسی از خانه یک زن بدکاره بیرون آمد. یک نفر مسیح را دید که از آنجا بیرون می‌آید و می‌دانست آنجا خانه زن بدکاره است! حضرت مسیح، او را دید، صدایش زد و گفت: دیدی از کجا بیرون آمدم؟ پاسخ داد: بله! دیدم! گفت می‌دانی چرا آنجا بودم؟ گفت: خیر! حضرت گفت: بیماران دوگونه‌اند. یکی بیماری جسم دارد و باید به پزشک مراجعه کند.

نوع دیگر، بیماری است که دکتر باید بالای سرش حاضر شود، چون نمی‌تواند تکان بخورد و نمی‌فهمد.حضرت ادامه می‌دهد: این خانم بیماری بود که نمی‌تواند به دکتر برود. باید دکتر بالای سرش می‌رفت. من طبیب الهی هستم و نباید منتظر بیمار باشم. این زن، بیمار از پا افتاده بود. ندیدمش، از پشت در با او گفتگو کردم و توبه کرد و از این پس، دیگر زنا نخواهد کرد.

انصاریان در این خصوص به دو نکته اشاره کرد و گفت: نکته اول، این توضیحات عیسی برای توجیه کردن آن فرد بود تا به گناه نیفتد، به نابجا قضاوت نکند و با قضاوت اشتباه خود به نقل ماجرا نپردازد. نکته دوم اینکه باید بر سر برخی بیماران جامعه حاضر شد، نه اینکه منتظر ماند تا به ما مراجعه کنند.

وی سپس به تجربه خود در این رابطه اشاره کرد و افزود: با چهار هزار زن بدکاره مصاحبه کرده‌ام و با آنان روبرو شده‌ام. البته این کار را اغلب بدون لباس روحانیت انجام داده‌ام، از ترس اینکه اگر مرا ببینند، آبروی کل روحانیت می‌رود.

انصاریان اضافه کرد: چهار هزار زن بدکاره توبه کرده‌اند و مدارکشان هم در دادستانی موجود است. خیلی‌هایشان را خودم شوهر دادم و بسیاری هم فرزنددار شده‌اند و پای منبر‌هایم می‌آیند. البته در بخشی از کار غفلت کرده‌ام چون باید مصاحبه‌ام را با این‌ها که سنشان از 18 تا 35 سال بود، ضبط می‌کردم و علت گرفتاریشان را در این کار جستجو می‌کردم.

انصاریان تصریح کرد: اگر این کار انجام می‌شد، بهترین کتاب آسیب‌شناسی اجتماعی تدوین می‌شد، همچنانکه برخی علما به من تذکر دادند که با این غفلت، ضربه شدیدی به آسیب‌شناسی این امر در کشور وارد شد.


ویدیو مرتبط :
رهاورد گفتگوی تمدن ها و 400 هزار زن بدکاره در ویتنام و عراق / جنجالی ترین سخنرانی دکتر عباسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای فاكتور 43 هزار دلاری و...



 

ماجرای فاكتور 43 هزار دلاری و...

 

قطبی در گفت‌وگوی تفصیلی مطرح كرد:

ماجرای فاكتور 43 هزار دلاری و فوتبال تیكی‌تاكای اسپانیایی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ماجرای ارائه فاكتور 43 هزار دلاری‌اش به فدراسیون را تشریح كرد.

افشین قطبی كه همراه ملی‌پوشان در اردوی اتریش به سر می‌برد در گفت‌وگویی اختصاصی و تفصیلی با خبرنگار ورزشی صحبت‌هایی را در مورد اردوی اتریش، مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا و حضور خود در جام جهانی انجام داد.
گفت‌وگوی فارس با قطبی را در زیر می خوانید:

فارس: از اردوی اتریش شروع كنیم. وضعیت ملی پوشان چگونه است؟

اردوی بسیار خوبی را در اتریش برگزار كرده‌ایم و از انگیزه بازیكنان راضی هستم. نظم، انضباط و تمرینات خوبی داریم و توانستیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم. بازیكنان با همه توان و قدرت در تمرینات حاضر می‌شوند و از شرایط كاملاً راضی هستم.

فارس: تیم ملی در اتریش 2 بازی دوستانه برابر ستاره سرخ بلگراد و واشاش مجارستان انجام داد. این دیدارها را چگونه ارزیابی می‌كنید؟

دیدارهای دوستانه باعث شد بازیكنان به مرز آمادگی برسند و برای جام ملت‌های 2011 آسیا هماهنگی خوبی را به دست آورند. تلاش كردیم فوتبال چرخشی و در سطح حرفه‌ای ارائه دهیم و بازیكنان نیز با تمركز و انگیزه بالا از تمام نقاط زمین استفاده كردند و به صورت مثلثی با یكدیگر به پاس‌كاری پرداختند.

فارس: بعد از دیدار با واشاش آرزو كردید كه نیمه دوم این بازی را همه ایرانی‌ها می‌توانستند تماشا كنند. مگر تیم ملی چه عملكردی در 45 دقیقه دوم برابر نماینده مجارستان ارائه كرد؟

در نیمه دوم بازیكنان ایران یك بازی جذاب و دیدنی را به نمایش گذاشتند و در صحنه‌هایی بیش از 20 پاس رد و بدل كردند. در صحنه‌ای با 5 پاس به دروازه واشاش رسیدیم، اما متأسفانه با بدشانسی توپ به تیر دروازه اصابت كرد.

به نظرم بازیكنان پاداش تمرینات خوب خود را دریافت كردند و من از تمام آنها راضی هستم و خوشحالم كه تیم منسجم و خوبی داریم. تلاش می‌كنیم هماهنگی بیشتر كسب كنیم و با قدرت در رقابت‌ها جام ملت‌های آسیا حاضر شویم.

فارس: بالا رفتن تعداد پاس‌های ایران، ما را به یاد بازی‌های اسپانیا در جام جهانی می‌اندازد. آیا ایران می‌تواند فوتبالی به سبك تیكی تاكای اسپانیا (پاس‌های كوتاه و تك ضرب بازی كردن) به نمایش بگذارد؟

اشخاصی كه با تاریخ فوتبال ایران آشنا هستند می‌دانند كه هم‌اكنون تیم ملی روش بین‌المللی در پیش گرفته و به دنبال بازی جذاب است. فوتبال جذاب تماشاگران را به سمت خود می‌كشد همان‌طور كه تیم ملی اسپانیا در جام جهانی 2010 و بارسلونا در مسابقات باشگاهی توانستند با بازی‌های جذاب هم دل هواداران را به دست آورند و هم قهرمانی را از آن خود كنند.

این روزها بازیكنان ایران در حمله توپ را با سرعت پیش می‌برند و زمانی كه توپ را از دست می‌دهند با پرس كردن اجازه فعالیت به تیم حریف را نمی‌دهند و این نشان دهنده جذابیت فوتبال است.

فارس: اعلام كردید كه در سومین مسابقه دوستانه برابر لاتزیو با نفرات اصلی به میدان می‌روید. آیا لاتزیو هم همه نفراتش را برابر ایران به میدان می‌فرستد؟

در 2 دیدار گذشته تلاش كردیم از تمامی بازیكنان استفاده كنیم و در بازی برابر لاتزیو با نفرات اصلی برابر این تیم قرار خواهیم گرفت تا هماهنگی لازم را به دست آوریم. البته تمام بازیكنان حاضر در تمرینات شایستگی حضور در تركیب را دارند و بازیكنان با انگیزه فراوان در كنار یكدیگرند و به یكدیگر بسیار نزدیك هستند.

ما تمركز روی تیم خود داریم و توجه‌ای به نام بازیكنان حریف نمی‌كنیم و بازی خود را انجام می‌دهیم. تلاش می‌كنیم در تمرینات از حركات جدید و مدرن استفاده كنیم تا بازیكنان از لحاظ جسمی و روحی در شرایط ایده‌آل قرار داشته باشند.

فارس: این اردو تا كنون یك مصدوم داشته و مسئولان باشگاه استیل‌آذین نگران شرایط مهرزاد معدنچی هستند.

معدنچی در تمرین تیم ملی حضور دارد، اما به علت كشیدگی كشاله نمی‌تواند تیم را در بازی‌ بعدی همراهی كند. ما نیز به علت اینكه وی با مشكلی برای همراهی باشگاهش روبرو نشود به او استراحت دادیم. معدنچی تا سه‌شنبه زیر نظر پزشك فعالیت دارد و به علت اینكه خستگی راه اذیتش نكند و بتواند از شروع فصل در اختیار استیل‌آذین باشد، تیم ملی را در سفر به ایتالیا همراهی نخواهد كرد و به همین دلیل روز سه‌شنبه از اتریش راهی تهران خواهد شد. معدنچی در اردوی تیم ملی مصدوم نشد و خودش قصد دارد در این زمینه توضیحات لازم را ارائه كند.

فارس: شما از اردوی اتریش ابراز رضایت می‌كنید، اما همین اردو حواشی بسیاری را در پی داشته است...

من زیاد پیگیر مطالب حاشیه‌ای نیستم، اما متأسفانه برخی از اشخاص نسبت به پرچم و تیم ملی كشورشان كم لطفی می‌كنند و نمی‌خواهند تیم به موفقیت دست یابد. برخی افراد واقعیت‌ها را ذكر نمی‌كنند و همیشه از زاویه‌ای نگاه می‌كنند كه دلشان می‌خواهد. در اردوی اتریش هیچ مشكلی وجود ندارد و با استفاده از امكانات بالا و طبیعت مطلوب روحیه بازیكنان افزایش یافته است.

فارس: ولی نبود كولر در هتل، گاوداری و گاوچرانی و كارخانه چوب‌بری در حاشیه تمرین تیم ملی، نامناسب بودن كمپ، اختلاف با علی كریمی و غیره نقل محافل است...

اتریش در اكثر اوقات هوای سرد دارد و در بیشتر هتل‌ها و خانه‌های این كشور كولر وجود ندارد. هم‌اكنون هوای اتریش 18 - 20 درجه است و در 50 سال گذشته گرم‌ترین دوران را تجربه می‌كند. خوشبختانه در 2 روز گذشته نیز هوا در كمپ خنك‌تر شده و بازیكنان گرمی هوا را احساس نمی‌كنند.

فارس: و اعتراض علی كریمی به اردو چطور؟

كریمی بهترین تمرینات را انجام داده و در 2 دیدار گذشته نیز عملكرد بسیار مثبتی از خود به نمایش گذاشته است. بسیار خوشحال هستم كه او در كنار تیم قرار دارد و با بازیكنان تمرین می‌كند.
كریمی هیچ اعتراضی به شرایط كنونی ندارد و این صحبت‌ها را افرادی مطرح می‌كنند كه به دنبال تخریب هستند. همه باید به فكر تیم ملی باشیم و برای موفقیت آن فعالیت كنیم. من در شرایط كنونی موفقیت را دور از دسترس نمی‌بینم و آن را به واقع لمس می‌كنم.

فارس: می‌توانید دلایل اصلی از انتخاب این كمپ برای برپایی اردوی تیم ملی را تشریح كرد؟

این كمپ یكی از بهترین مكان‌ها برای برپایی اردو در اروپا است. قبل از جام جهانی نیز حدود 10 تیم در اینجا اردو برگزار كردند و به دلیل وضعیت آب و هوایی مناسب به تمرین پرداختند. من شك ندارم كه انتقاد برخی افراد جنبه‌ شخصی دارد و به دنبال تخریب هستند و نمی‌خواهند پرچم و تیم ملی خود را موفق ببینند.

فارس: جام‌جهانی 2010 با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید. آیا تماشای این مسابقات تاثیری روی بازیكنان ملی پوش ایران داشته است؟

این رقابت‌ها تجربه بسیار خوبی برای سایر تیم‌ها بود و تمام كشورها می‌توانند از آن بهره ببرند. تیم‌های هلند و اسپانیا در حالی توانستند به فینال رقابت‌ها راه یابند كه قبل از آغاز مسابقات با روحیه بالا و تفكر مثبت به میدان آمدند و در پایان تیم‌هایی كه بدون حاشیه و با رفاقت و همدلی همراه بودند توانستند موفق شوند.

نوزدهمین دوره جام جهانی از سطح كیفی بالایی برخوردار بود و برخی بازی‌ها با سرعت بالا برگزار شد. اكثر تیم‌ها سیستم 1-3-2-4 و یا 3-3-4 را انتخاب و هجومی بازی می‌كردند. هر جام جهانی باعث می‌شود كه تفكر فوتبالست‌ها جهش بلندی بردارد و باعث پیشرفت رشته فوتبال در سراسر دنیا می‌شود و بدون شك بازیكنان ایرانی نیز از نكات فنی و مثبت مسابقات نیز الگو برداری كرده‌اند.

فارس: چقدر احتمال می‌دهید كه ایران هم بتواند مانند اسپانیا كه قهرمان جهان شد، در جام ملت‌های 2011 قهرمان آسیا شود؟

هدف ما تنها كسب نتیجه نیست بلكه به دنبال برگزاری بازی زیبا و جذاب نیز هستیم. اگر بازیكنان بتوانند هر كدام به خوبی وظایف خود را انجام دهند، هم می‌توانیم شاهد بازی جذاب باشیم و هم نتیجه را كسب كنیم. فقط در این حالت است كه تماشاگر از دیدن فوتبال لذت می‌برد و راضی خواهد بود. به نظر من فوتبال ایران این استعداد و توانایی را دارد و می‌تواند گام‌های بلندی در این راستا بردارد. من معتقدم در صورت دور شدن از مسایل حاشیه ای می‌توانیم مانند اسپانیا علاوه بر انجام بازی‌های زیبا، شانس قهرمانی را در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم.

فارس: اما به نظر می‌رسد مسایل حاشیه‌ای فوتبال ما به مراتب بشتر از اردوی اسپانیایی‌ها است؟!

با توجه به استعداد و توانایی بالای ایرانی‌ها در عرصه فوتبال همیشه معتقد بوده‌ام كه اگر 70 درصد توانایی خود را صرف فوتبال كنیم، بدون شك می‌توانیم در همه تورنمنت‌ها سربلند باشیم، اما متأسفانه بیشتر توان خود روی تخریب می‌گذاریم و اجازه پیشرفت را نمی‌دهیم. متأسفم كه این فرهنگ در بین ما رشد كرده و به جای همدلی و همكاری به دنبال تخریب هستیم. زمانی كه اسپانیا قهرمان جام جهانی می‌شود تمام افرادی كه برای این تیم فعالیت كرده‌اند و تمام باشگاه‌های این كشور سربلند هستند.

فارس: یعنی آنها از حاشیه دور بودند؟

بله ، دقیقا. اسپانیا توانست در زمان رقابت‌ها خود را از حواشی دور نگه دارد و فقط بازی خود را انجام دهد. این تیم بازی اول خود را نیز واگذار كرد، اما انگیزه بازیكنان از دست نرفت و توانستند به رقابت‌ها بازگردند. در حالی كه در برخی تیم‌ها با یك شكست تیم به حاشیه می‌رود و روحیه خود را از دست می‌دهد. نیمكت‌نشینی بازیكنان بزرگی چون ویكتور والدز و تورس، سس فابرگاس نیز تیم را به حاشیه نبرد و تمام بازیكنان با كمك یكدیگر توانستند جام را بالای سر خود ببرند. زمانی كه جام را بالای سر بردند شادی را در چهره تمام بازیكنان دیدیم چه بازیكنی كه در تركیب اصلی بوده و چه بازیكنی كه فرصت بازی كردن پیدا نكرده بود.
بعد از قهرمانی اسپانیا دیگر نام بارسلونا یا رئال مادرید مطرح نبود بلكه مهم‌ترین نام اسپانیا بود كه بر بام فوتبال دنیا قرار گرفت.

فارس: حاشیه چقدر به تیم ضربه می‌زند؟

حیف است با حاشیه‌ها اجازه ندهیم تیم ملی فوتبال ایران پس از 35 سال قهرمان آسیا شود. اشخاصی كه فضای منفی را برای تیم ملی درست می‌كنند به دنبال اهداف خود هستند، این در حالی است كه درون تیم فضای بسیار مثبت و خوبی حاكم است. چرا هیچ شخصی به این موضوع نمی‌پردازد كه تیم ملی در مدت 6 ماه اخیر 5 دیدار دوستانه انجام داده و هیچ شكستی را تجربه نكرده است؟

فارس: دور كردن قطبی از مسایل حاشیه‌ای كار راحتی نیست. مثلاً همین سفرتان به آفریقای جنوبی و تماشای مسابقات جام جهانی حواشی زیادی را در پی داشته است. اینطور نیست؟

بله. صحبت‌های زیادی مطرح شد و خود شما نیز كه در ژوهانسبورگ بودید اخباری مبنی بر عدم حضورم در این كشور منتشر كردید.

فارس: اما من واقعیت را گفتم چون شما را در آفریقای جنوبی ندیدم در حالی كه بلند پایه‌ترین مسئولان فیفا هم در دسترس بودند.

آفریقای جنوبی یك كشور بزرگ است و نمی‌توان افراد را به راحتی پیدا كرد، اما مسئولان فدراسیون حتماً می‌توانند اطلاعات كافی را ارائه كنند. فدراسیون برای من بلیت دیدار كره‌شمالی و برزیل را تهیه كرده بود و در بازی كره‌شمالی و پرتغال نیز با هزینه شخصی خودم بلیت خریده و به ورزشگاه رفتم.

دوربین‌های تلویزیونی به دنبال ستاره‌های هالیوود و سیاستمداران و چهره‌های بزرگ هستند و به همین دلیل از تلویزیون‌های بین المللی بارها آنها را نشان دادند و حتی بسیاری از مربیان دیگر را نیز نشان ندادند.

دلیلی وجود ندارد كه من در این زمینه دروغ بگویم و این موضوع مرا ناراحت می‌كند كه عده‌ای مرا متهم می‌كنند كه در آفریقای جنوبی نبوده‌ام.

در جریان مسابقات جام جهانی از این كشور بارها با مسئولان فدراسیون ارتباط گرفتم و آنها می‌توانند ناگفته‌ها را در این زمینه بیان كنند. برخی افراد می‌گویند چرا قطبی عكس از آفریقا نشان نمی‌دهد؟ من اصلاً فرهنگ چنین كاری را ندارم و دلیلی نمی‌بینم كه خود را پررنگ نشان دهم. خیلی‌ها در این خصوص حرف می‌زنند اما فدراسیون می‌تواند پاسخ مناسبی در این باره بدهد.

امیدوارم این حواشی از فوتبال ایران پاك شود چرا كه مردم از این داستان‌ها بسیار خسته شده‌اند و دوست دارند فوتبال جذاب را بدون هیچ حاشیه‌ای مشاهده كنند.

فارس: داستان فاكتور 43 هزار دلاری شما از سفر به آفریقای جنوبی چیست؟

بحث فاكتور اصلاً ارتباطی به پایان سفرم به آفریقای جنوبی ندارد چون من قبل از سفر به آفریقا تمام هزینه‌های رفت و برگشت و هتل را به فدراسیون فوتبال دادم.
نمی‌دانم مبلغ 43 هزار دلار چیست چون چنین رقمی را هرگز به فدراسیون فوتبال نداده‌ام و این هم یكی از موارد حاشیه سازی علیه قطبی است.

فارس: یعنی فاكتور شما به فدراسیون 43 هزار دلار نیست؟

مبلغ پرداختی فدراسیون به این اندازه نبوده و بسیار كم‌تر از این میزان است.

فارس: و حرف آخر.....

از همه رسانه‌ها حتی از همه مخالفانم می‌خواهم كه برای سربلندی نام ایران كاری به مسایل حاشیه‌ای نداشته باشند و فقط به موفقیت نام ایران و تیم ملی فكر كنند.
برخی رسانه ها انتقاد سازنده می‌دهند و همه اعضای كادر فنی با كمال میل آنهارا می‌پذیرند، بنابراین دوست دارم مثلث طلایی تیم ملی ایران، هواداران و رسانه‌ها تا جام ملت‌ها به بهترین شكل صورت بگیرد و ما بتوانیم بدون حاشیه عنوان قهرمانی مسابقات را به دست آوریم.
گفت‌وگو از علیرضا خلیفه