اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای تماس تلفنی بوش پدر با ایران


هر چند تماس تلفنی باراک اوباما با حسن روحانی نخستین تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور به حساب می آید که سرانجام در5 مهرماه 92 صورت پذیرفت اما جالب است بدانید که در تاریخ ایران و آمریکا یک تماس تلفنی دیگر هم بوده که ماجرای جالبی دارد.

عصر ایران: هر چند تماس تلفنی باراک اوباما با حسن روحانی نخستین تماس تلفنی روسای جمهوری دو کشور به حساب می آید که سرانجام در5 مهرماه 92 صورت پذیرفت اما جالب است بدانید که در تاریخ ایران و آمریکا یک تماس تلفنی دیگر هم بوده که ماجرای جالبی دارد.

جرج بوش(پدر) در سال 1368 خورشیدی با شماره 6161 ( دفتر رییس جمهور ایران) تماس می گیرد و دقایق کوتاهی مکالمه می کند اما این سوی خط اکبر هاشمی رفسنجانی رییس جمهور وقت ایران نبوده و به اصطلاح معروف« بوش را سرِ کار گذاشته بودند!»

روایت هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز دوشنبه 21 اسفند 1368 از این قرار است:« عصر دکتر ولایتی – وزیر امور خارجه- آمد. درباره افتضاح سیاسی آمریکا و سوء تفاهم بوش مذاکره کردیم. وزارت اطلاعات، نوار کوتاهی ضبط کرده که گویا گوشه ای از تلفن بوش[ جرج بوشِ پدر] به شماره 6161 ریاست جمهوری است.»

در خاطرات سال 69 - پنج شنبه 9 فروردین 1369-  نیز آقای هاشمی می نویسد:« آقای کروبی برای دیدار نوروزی آمد. درباره مسایل سیاسی و اقتصادی مذاکره کردیم. گفت حدس می زند مساله تلفن [ جرج ] بوش، با مقدمه چینی برخی رادیکال ها بود.عصرهم تلفنی گفت مجله تایم آمریکا نیز همین را نوشته است.»-[ اعتدال و پیروزی- خاطرات سال 69-صفحه 50] 


ویدیو مرتبط :
تماس تلفنی ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیرجدید قطر با رئیس جمهور منتخب ایران تماس تلفنی گرفت



اخبار,شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرجدید قطر

امیرجدید قطر با رئیس جمهور منتخب ایران تماس تلفنی گرفت

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرجدید قطر شامگاه چهارشنبه در تماسی تلفنی با رییس جمهوری منتخب ملت ایران فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور منتخب،شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیرجدید قطر شامگاه چهارشنبه در تماسی تلفنی با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

امیرقطرهمچنین انتخاب دکتر روحانی را به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت وعلاقه مندی خود به کشور ایران را ابراز کرد.

 

رییس جمهوری منتخب ملت ایران نیز متقابلا برای امیر جدید قطر و دولت و ملت این کشور آرزوی توفیق کرد و فراررسیدن ماه مبارک رمضان را به وی تبریک گفت.

روحانی با تشکر از تماس تلفنی شیخ تمیم گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و دوستی است و امیدوارم خداوند به ما کمک کند تا بتوانیم میان مسلمان منطقه صلح و آشتی برقرارکنیم.

 

رییس جمهوری منتخب ملت ایران ابراز امیدواری کرد که مسلمانان بتوانند در صلح و ثبات و آرامش زندگی کنند.

امیر قطرنیز با استقبال از اظهارات روحانی گفت که ما هم امیدواریم میان مسلمانان منطقه صلح و آرامش برقرار شود.

روحانی و شیخ تمیم دراین تماس تلفنی بر تحکیم و توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند./خبرآنلاین