اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای اهدای نشان شوالیه به فتح الله زاده


موسسه ای که به مدیر استقلال لقب شوالیه داده، در تهران شعبه دارد و در ازای پرداخت مبلغی لقب را به مدیران مختلف می دهد و نیازی به سفر به اروپا هم نیست

تماشا: موسسه ای که به مدیر استقلال لقب شوالیه داده، در تهران شعبه دارد و در ازای پرداخت مبلغی لقب را به مدیران مختلف می دهد و نیازی به سفر به اروپا هم نیست

خبرگزاری مهر گزارشی درباره اهدای نشان شوالیه به فتح الله زاده داده که نشان می دهد این نشان را به خیلی ها داده اند و چندان موضوع با اهمیتی نیست.

مرکز تحقیقات و نوآوری مدیریت اروپا یکی از شاخه های موسسه «اینووا» در بروکسل است. این موسسه در حالی نشانی تحت عنوان شوالیه را به مدیرعامل استقلال داده که قبل از این هم با حضور نماینده اش در تهران نشان را به برخی مدیران اهدا کرده بود!

 این موسسه برای اینکه بتواند خدمات بیشتری به مدیران علاقه مند داشته باشد، دفتر نمایندگی اش را در تهران دایر کرد و از مدیران فعال خواسته بود که برای کاندیدا شدن با این نمایندگی تماس بگیرند!

در مورد این موسسه گفته می شود افراد علاقه مند می توانند با پر کردن فرم و ارسال مدارک خود، درخواست دریافت این نشان را داشته باشند که به گفته یک منبع مطلع این موسسه برای انجام مراحل کاری خود مبلغی را هم می گیرد. با این حال این موسسه به برخی مدیران ایرانی در دفتر کارشان نشان شوالیه را اهدا کرد و نیازی به سفر آنها به اروپا هم نبوده است!

این مرکز در سال 2012 با همکاری نمایندگی خود در ایران اهدای نشان شوالیه به مدیران ایرانی علاقه مند را آغاز کرد و در اطلاعیه ای که در یکی از روزنامه های معتبر ایرانی به چاپ رسانده بود، شماره تلفنی را برای گرفتن اطلاعات بیشتر در اختیار مدیران حوزه های مختلف قرار داده بود که البته این شماره در حال حاضر پاسخگوی تماس ها نیست و مسدود است!

پشت پرده اهدای نشان شوالیه به فتح الله زاده

با این حال قبل از این سردبیر یکی از روزنامه های اقتصادی که یک فرد شناخته شده در امور بازرگانی و اقتصادی بود، این نشان را در شرایطی گرفت که نماینده موسسه در دفتر محل کارش در تهران حاضر شد و نشان شوالیه را به او داد. یکی از مدیران صنایع غذایی هم همین نشان را در دفتر محل کارش دریافت کرد که هزینه ای بابت سفر به اروپا و حضور در بروکسل متحمل نشود!

فتح الله زاده مدیرعامل استقلال آخرین نفری است که پس از سفری که به اروپا داشت نشان شوالیه را از این موسسه دریافت کرد. فتح الله زاده در مورد دریافت این نشان به مهر گفت: «حدود یک سال قبل موسسه بین المللی INNOVA (مرکز نوآوری مدیریت) که هر سال خلاق ترین مدیران یک کشور را در زمینه های مختلف انتخاب می کند از من خواست که رزومه کاری و فعالیت های خود را برای آنها ارسال کنم که من هم این کار را انجام دادم. در نهایت من به عنوان مدیر خلاق ورزشی در ایران انتخاب شده و برای دریافت نشان شوالیه به بلژیک رفتم.»

البته فتح الله زاده در مصاحبه ای که با خبرگزاری مهر داشت به دریافت همین نشن توسط شهرام ناظری اشاره کرد و گفت که ناظری نشان شوالیه را از همین موسسه دریافت کرده است. این در حالی است که شهرام ناظری نشان شوالیه را که از سوی دولت فرانسه اهدا می شود، مهر ماه سال 1386 از «ترانووا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور پیشین فرانسه گرفته بود!

جالب اینکه در توضیح خبری که برای دریافت این نشان توسط شهرام ناظری منتشر شده بود دلیل این انتخاب را اعلام کرده بودند که طی آن «ترا نووا» از شهرام ناظری به خاطر ارائه موسیقی شرق و آشنا کردن مردم فرانسه با مولانا از او تشکر کرد و اجرای کنسرت های وی را تاثیرگذار خواند اما در مورد اهدای نشان به چند مدیر ایرانی که در حوزه های مختلف انتخاب شده بودند، هیچ اشاره ای به اقدامات و نوآوری های آنها برای انتخابشان نشده بود و مشخص هم نشده که نشان شوالیه به چه دلیل به این مدیران اهدا شده است. حتی خود علی فتح الله زاده هم در گفتگوهایی که پس از این انتخاب داشته، اشاره نکرده که به خاطر کدام اقدامش این نشان را دریافت کرده است.


ویدیو مرتبط :
متلک فردوسی پور به شوالیه فتح الله زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: اهدای مدال شوالیه به فتح‌الله‌زاده


فیلم اهدای مدال شوالیه از سوی موسسه اینهوا به مدیرعامل باشگاه استقلال منتشر شد.

خبرگزاری فارس: این روزها به دلیل اهدای لقب شوالیه به علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال انتقادات زیادی وارد شد و وی مورد هجمه شدیدی قرار گرفت و حتی برخی معتقد بودند این مدال گرفته نشده است و صرف تبلیغات این خبر درج پیدا کرده است.

در زیر دقایقی از مراسم اهدای مدال شوالیه به افرادی که از سوی این موسسه دعوت شده اند منتشر شده که تصاویر نشان می دهد که علی فتح الله زاده این نشان را از مسئولان موسسه اینهوا دریافت می کند.