اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای انتشار یک عکس از امضاهای برجام


معاون رئیس جمهور، در توضیح عکس امضاهای توافق هسته ای که در اینستاگرام خود منتشر کرده بود گفت: آن امضاها، امضای صورت جلسه بوده است.

خبرگزاری مهر: معصومه ابتکار در مورد انتشار عکسی در صفحه شخصی اش که امضاهای توافق هسته ای را به نمایش گذاشته بود، گفت: بالاخره متنی بود؛ به هر حال وقتی با هم می نشینند و صحبت می کنند ممکن است یک صورت جلسه ای امضا شود.

معاون رئیس جمهور، گفت: امضای رسمی مراحلی دارد و اجازه می خواهد؛ اما این یک توافق و صورت جلسه‌ای بوده، با یکدیگر نشستند صحبت هایی کردند و بالاخره هر جلسه یک صورت جلسه‌ای دارد.

خبرنگار ما پرسید: پس آن عکسی که شما در اینستاگرام منتشر کردید امضاهای یک صورت جلسه بوده است؟ ابتکار پاسخ داد: بله؛ یک صورت جلسه بوده که خیلی عادی هم است.

در ششمین نشست خبری رئیس جمهور به مناسبت هفته دولت بود که رئیس جمهور تاکید کرد: در توافق هسته ای امضایی رد و بدل نشده و ما توافقی را امضا نکردیم.

خبرنگار کیهان در آن نشست خبری از رئیس جمهور پرسید: «این انتظار قانونی وجود نداشت که بر اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی که از نظر قانون در خصوص تعهدات و معاهده‌های خارجی کاملاً‌روشن است دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کند و بررسی و برجام را به عنوان یک لایحه به مجلس بفرستد؟»

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال، گفت: طبق قانون اساسی و بر اساس اصل ۷۷ و ۱۲۵ که در واقع این اصل بیشتر بند ۷۷ آن را بیشتر تبیین می‌کند، در اصل ۲۵ قانون می‌گوید وقتی یک توافقنامه و معاهده‌ای را رئیس‌جمهور یا نماینده رئیس‌جمهور امضاء می‌کند باید آن را برای تصویب به مجلس فرستاد.

روحانی تاکید کرد: ما چیزی را امضاء نکردیم نه تنها رئیس‌جمهور بلکه نماینده رئیس‌جمهور هم چیزی را امضاء نکرده است، به مجلس فرستاده شدن برجام معنایش این است چیزی که رئیس‌جمهور تا کنون امضاء نکرده است، رئیس‌جمهور آن را امضاء کند و معنای دیگرش آن است چیزی که وزیر خارجه تا کنون آن را امضاء نکرده، امضا کند و این در ادامه به مجلس برود و به تصویب برسد یعنی با این اقدامات تنها برای خودمان الزامات ایجاد می‌کنیم که هیچ کشوری این کار را انجام نداده است.

رئیس دولت یازدهم گفت: بقیه رئیس‌جمهورها و وزرای خارجه کشورهای دیگر هم امضاء نکرده‌اند که ما بخواهیم این کار را بکنیم. چرا ما می‌خواهیم یک فشاری را از لحاظ حقوقی بر مردم ایران وارد کنیم، فشاری که ما هیچ الزام و نیازی به آن نداریم.

واکنش ابتکار درباره عکسی که از امضاهای برجام منتشر کرد

این اظهارات رئیس جمهور در حالی است که پس از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ ، معصومه ابتکار در صفحه شخصی خود عکسی با عنوان «پیروزی گفتگو براسلحه» منتشر کرد و در مورد آن نوشت: اینهم اصل امضاهای تفاهم‌نامه هسته‌ای، امضاها را چک کنید کم نباشد!.

عکسی که ابتکار در صفحه خود منتشر کرد در واقع تصویری بود که اکانت رسمی وزارت خارجه آلمان کمی بعد از جمع بندی مذاکرات هسته ای وین منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «توافق امضاشده با ایران. ما تشکر می کنیم از همه کسانی که در این سالها برای رسیدن به این توافق خستگی ناپذیر کار کردند.»

واکنش ابتکار درباره عکسی که از امضاهای برجام منتشر کرد


ویدیو مرتبط :
ماجرای مشکوک عدم بازگشت آزاده نامداری به ایران بعد از انتشار عکس های بی حجاب او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای انتشار عکس خانوادگی والیبالیست‌ها


ازتون خواهشی که داشتیم {اینه} که تمام عکس هایی که از ما توی پیجتون شیر (share) کردید رو پاک کنید هر چی زودتر.




مجله تماشاگران امروز: همسر یکی از والیبالیست ها که اتفاقا عکس های عروسی او و شوهرش، بیش از اندازه در فضای مجازی پخش شده بود، در تازه ترین پستش در اینستاگرام به این ماجرا واکنش نشان داده: «دوستان عزیز به سری از شما نسبت به ما لطف داشتید و برامون آرزوی خوشبختی کردید.

ممنون از لطفتون و یکسری از دوستان نسبت به عکس های ما که خصوصی بوده و اینکه ناخواسته پخش شده، توهین و اهانت هایی کردن که باعث تاسفه... ازتون خواهشی که داشتیم {اینه} که تمام عکس هایی که از ما توی پیجتون شیر (share) کردید رو پاک کنید هر چی زودتر. چون این موضوع فقط داره ما رو ناراحت می کنه. اینو به همه دوستداران می گم چون این عکس ها خصوصی بودن و ما دوست نداریم پخش بشن.»

البته زیر همین پست هم مردم نزدیک به دو هزار کامنت گذاشته بودند.

عده زیادی از او و همسرش حمایت کرده بودند و تعدادی هم به او یادآوری کرده بودند که قبل از این هم عکس هایی که در پیجش منتشر می کرده مشکل داشته است؛ عکس هایی که البته حالا آنها هم پاک شده اند.