اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای استعفای نمایندگان استان فارس به دلیل انتصاب یک کهگیلویه و بویراحمدی!



اخبار,اخبارسیاسی,استعفای نمایندگان استان فارس

بالاخره پس از دو هفته استاندار جدید فارس منصوب شد.

به گزارش بویرنیوز، سید محمدعلی افشانی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ایران در دولت اصلاحات و معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان به عنوان استاندار جدید فارس منصوب شده است.

افشانی همچنین در هشتم خردادماه سال ۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی‌» از دستان رئیس دولت اصلاحات گرفت. او در سال ۹۲ اخیرا استانداری خوزستان بود اما مقتدایی استاندار خوزستان شد.


گفتنی است طی روزهای گذشته درمورد گزینه جایگزین استاندار مستعفی، گمانه زنی های زیادی می شد و اسامی از قبیل مهندس تبادار، رضائیان، کریمی و حق شناس در رسانه ها و محافل سیاسی فارس بر سر زبان ها بود.

اما امروز و با مشخص شدن استاندار فارس، نمایندگان این استان در مجلس بشدت به این انتصاب واکنش نشان دادند.

نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با استعفای دسته‌جمعی، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

زارع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ هدف از این استعفای دسته‌جمعی را که به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کردند.

نماینده مردم آباده افزود: طرح استیضاح وزیر کشور نیز به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

وی گفت: وزیر کشور بدون مشورت امام جمعه،‌ اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس، استاندار جدید فارس را منصوب کرده است به علت این اقدام ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس با امضای طرح استیضاح و همچنین استعفا از نمایندگی صحن علنی مجلس را ترک می‌کنیم.

به گزارش بویرنیوز، دلیل این استعفا و مخالفت با گزینه استانداری فارس، ظاهرا یک بازی سیاسی از سوی نمایندگان استان فارس است.

افشانی از چهر های اطلاح طلب شناخته شده است و در ابتدای دولت روحانی، وی به عنوان گزینه استانداری خوزستان مطرح بود اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

نمایندگان استان فارس که عمدتا اصولگرا هستند و مشی انها با دولت نیز همخوانی ندارد از انتصاب استانداری که همفکر دولت بوده و با آنها همخوانی ندارد معترض شده اند!

در واقع این حق طبیعی دولت است که استانداران خود را خود انتخاب کند و این اولین باری است که دولت کار درستی انجام می دهد و استانداران را بدون توجه به خواست نمایندگان انتخاب می کند و به انتقاد گسترده ای که مردم از دولت روحانی دارند جامه عمل پوشانده است.

در همین حال سخنگوی وزارت کشور گفت: فرد پیشنهادی به دولت برای استانداری فارس دارای سابقه و تجربه مدیریتی در بخش‌های مختلف نظام از جمله معاونت استانداری چند استان کشور است و کارنامه قابل قبولی دارد.

حسینعلی امیری درگفت وگو با ایسنا همچنین خاطرنشان کرد: این فرد دارای سابقه درخشان است و در مسوولیت معاون وزیر موفق بوده و همچنین نشان سازندگی را دریافت کرده است.

وی با تاکید براین که وزیر کشور برای تمامی انتصاب‌ها از مراجع نظارتی و امنیتی استعلام می کند گفت: استعلام‌های لازم برای فرد پیشنهاد شده به عنوان استاندار فارس نیز اخذ شده و انتصاب در سمت استانداری برای وی بلامانع اعلام شده است.

قائم مقام وزیرکشور در پایان افزود: گزینه پیشنهاد شده برای استانداری فارس به هیات دولت هیچ گونه سابقه افراطی‌گری ندارد.

 

 اخبار سیاسی  -  بویرنیوز


ویدیو مرتبط :
عزاداری کهگیلویه و بویراحمدی هادر پیاده روی اربعین حسیی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس در مجلس



اخبار,اخبارسیاسی ,استعفای نمایندگان  فارس

نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی با استعفای دسته‌جمعی، صحن علنی مجلس را ترک کردند.

زارع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما،‌ هدف از این استعفای دسته‌جمعی را که به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است اعتراض به عملکرد وزیر کشور در تعیین استاندار جدید این استان اعلام کردند.

نماینده مردم آباده افزود: طرح استیضاح وزیر کشور نیز به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.

وی گفت: وزیر کشور بدون مشورت امام جمعه،‌ اعضای مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس، استاندار جدید فارس را منصوب کرده است به علت این اقدام 18 نفر از نمایندگان مجلس با امضای طرح استیضاح و همچنین استعفا از نمایندگی صحن علنی مجلس را ترک می‌کنیم.


 اخبار   سیاسی - صدا و سیما