اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماجرای استعفای رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا



پای ژنرال "آلن" هم به جنجال جنسی "پترائوس" کشیده شد/ یوروش پلیس به منزل معشوقه پترائوس و تفتیش وسایل او

ماجرای استعفای رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، به خانه معشوقه او در کارولینای شمالی کشیده شد. نیروهای اف بی آی شامگاه دوشنبه به تفتیش منزل پائولا برادول پرداختند و مدارک و اسناد زیادی را در غیاب او از منزلش خارج کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :  ماجرای استعفای رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، به خانه معشوقه او در کارولینای شمالی کشیده شد. نیروهای اف بی آی شامگاه دوشنبه به تفتیش منزل پائولا برادول پرداختند و مدارک و اسناد زیادی را در غیاب او از منزلش خارج کردند.

به گزارش  «انتخاب» ؛ مدارک محرمانه ای که گفته می شود طبق آنها، این زندگی نامه نویس شخصی دیوید پترائوس که متاهل است و دو فرزند هم دارد، ادعا کرده کنسولگری آمریکا در بنغازی محل حبس مخفیانه و غیرقانونی زندانیان لیبیایی بوده است و دلیل اصلی حمله افراد مسلح به این ساختمان در سپتامبر گذشته آزادی این افراد بوده است. مسئله ای که بزعم خانم برادول، معشوقه اش دیوید پترایس در مقام ریاست سیا از آن اطلاع داشته است.

اما سئوال اصلی و چیزی که این روزها مایه شگفتی جمهوریخواهان در آمریکا شده این است که چرا نتیجه تحقیقاتی که از تابستان شروع شده بود، درست بعد از پیروزی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری رسانه ای شده است.

از سوی دیگر آقای پترائوس تنها مقام ارشد آمریکایی نیست که با پائولو برادول ارتباط داشته است. جانشین پترایس در افغانستان یعنی ژنرال جان الن در ارتباط با این پرونده تحت بازجویی قرار گرفته و گفته می شود هزاران ایمیل بین او و جیل کلی یکی از زنان مرتبط با این پرونده رد و بدل شده است.

جیل کلی همان شخصی است که پس از دریافت پیامهای تهدید آمیز با شکایت از برادول، باعث شد رد پای رییس مستعفی سیا به این پرونده جنجالی باز شود.

پای ژنرال جان آلن هم به جنجال جنسی دیوید پترائوس کشیده شد 

ژنرال جان آلن، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو در افغانستان نیز در رابطه با جنجال جنسی دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان سیا با یک زن، تحت تحقیق قرار گرفته است. خبرگزاری فرانسه علت تحقیق در مورد جان آلن را ارسال نامه های الکترونیکی "نامناسب" از جانب او به جین کلی یک زن مربوط به جنجال جنسی دیوید پترائوس ذکر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ دیوید پترائوس هفته گذشته از مقام خود استعفا داد و علت این اقدام را رابطه نامشروع با پاولا برادویل، روزنامه نگاری که نوشتن زندگی نامه او را بعهده داشت، عنوان کرد.

خبرگزاری فرانسه علت تحقیق در مورد جان آلن را ارسال نامه های الکترونیکی "نامناسب" از جانب او به جین کلی یک  ذکر کرده است.

یک مقام پنتاگون به خبرنگاران گفته است پلیس فدرال آمریکا،اف بی آی، نزدیک به ۳۰ هزار صفحه مکاتبات الکترونیکی میان جان آلن و جین کلی، یک تن از شخصیتهای کلیدی در رسوایی جنسی دیوید پترائوس را بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم کلی به اف بی آی گفته بود نامه های الکترونیکی تهدید آمیز دریافت کرده است. تحقیقات پلیس فدرال نشان داده است که این نامه های تهدید آمیز را پاولا برادویل، زندگی نامه نویس دیوید پترائوس نوشته است.

به گزارش رسانه های بین المللی، لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفته است وزارت دفاع روز یکشنبه از قضیه جان آلن آگاه شده است.

وی در دامه گفته است ژنرال جان آلن فعلا در سمت خود به عنوان فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان باقی میماند اما مساله ابقای او در این پست در سال آینده درکمیته نیروهای مسلح مجلس سنا بررسی خواهد شد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
استعفای رییس سازمان ملی جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات: دو نفر به سبب ارتباط با سازمان سیا و منافقین دستگیر شده اند



 

 

 

وزیر اطلاعات: دو نفر به سبب ارتباط با سازمان سیا و منافقین دستگیر شده اند

 

وزیر اطلاعات تاكید كرد: در اغتشاش روز 25 بهمن ماه، دو فرد وابسته به منافقین و سازمان جاسوسی آمریكا (سیا) توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام والمسلمین 'حیدر مصلحی' كه پنجشنبه شب در برنامه شبكه سوم سیما تحت عنوان 'دیروز، امروز و فردا 'گفت وگو می كرد، افزود: نفاق در اغتشاش 25 بهمن وارد عمل شده بود و اگر ما در این روز شهیدی داشتیم، شهیدی است كه به دست منافقین به شهادت رسیده است.

وزیر اطلاعات افزود: در این خصوص فردی دستگیر شده كه مسلح بوده و از مجموعه نفاق است. این فرد برای اقداماتی كه صورت می داد از سوی منافقین مأموریت داشت و افرادی را نیز به شهادت رسانده است.

مصلحی با اشاره به اینكه حتی گلوله‌ای كه وی شلیك كرده مشخص شده، خاطرنشان كرد: منافقان سعی داشتند وی را از كشور خارج كنند اما او از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد و در حال حاضر اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار مأموران ذیربط قرار داده است.

وی تأكید كرد: همچنین در حوادث 25 بهمن فرد دیگری از سوی ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد كه مرتبط با سازمان جاسوسی آمریكا (سیا) بوده است.

وزیر اطلاعات بیان داشت: وی اطلاعاتی از صحنه‌های اغتشاش را با توجه به افرادی كه به كار گمارده بود دریافت و به سازمان سیا ارائه می‌كرد.

مصلحی با اشاره به ترور و شهادت شهیدان علیمحمدی و شهریاری، گفت: بعد از دستگیری عاملین این ترورها، مشخص شد كه شبكه اطلاعاتی موساد به صورت سلولی بوده و كسی كه خانه اجاره می كرده است به هیچ عنوان از اینكه چه كسی در آن ساكن می شود، مطلع نبوده و حتی آنها مراقبت می كردند كه فرد اجاره كننده، ساكن منزل را مورد شناسایی قرار ندهد.

وی با اشاره به بخش های زیادی از اعترافات كه هنوز پخش نشده، خاطر نشان كرد: سرویس اطلاعاتی موساد وقتی از فردی استفاده می كند، او را از بین می برد و در همین مورد هم برای تروریست مورد نظر برنامه داشتند تا او را از بین ببرند.

مصلحی با بیان اینكه در حال حاضر وضعیت سرویس های اطلاعاتی در منطقه بحرانی است، اظهار داشت: بعد از موفقیت های اطلاعاتی جمهوری اسلامی، سرویس های اطلاعاتی خصوصا موساد و كشورهایی كه به آنها سرویس می دادند به هم ریخته هستند و در كنسولگری هایشان محدودیت های سنگینی را اعمال كردند تا بتوانند اوضاع را كنترل كنند.

در ادامه مجری برنامه از وزیر اطلاعات پرسید 'در بهمن ماه اعلام كردید كه اعضای فریب خورده شبكه 'ون آراد'تا 22 بهمن فرصت دارند خود را معرفی كنند، آیا این افراد خود را معرفی كرده اند' كه مصلحی گفت: استقبال قابل توجهی شد؛ البته شما از من انتظار نداشته باشید كه عدد و رقم بدهم ولی استقبال خوبی شد و ما در حال بهره برداری های اطلاعاتی هستیم و افرادی كه فریب خوردند، اطلاعات خوبی دادند كه انشاالله در موقع مناسب به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گفته مصلحی، جمعیتی از دوم خردادی ها و اصلاح طلب های آمریكایی كه با هدایت آنها اقداماتی انجام می شد و قابل توجه هستند امروز با شبكه های رسانه ای استكبار همراهی می كنند و این هشداری است به افرادی كه در رده مسئولان هستند.

وی با اشاره به اینكه سرویس های اطلاعاتی متناسب با فرهنگ ما نفوذ می كنند، خاطرنشان كرد: یكی از برنامه های آنها این بود كه به سراغ برخی از خانواده های آقازاده ها می رفتند و از طریق ارتباط فامیلی، دوستی یا فعالیت های علمی و پژوهشی با آنها مرتبط می شدند كه یكی این امر از نكات قابل توجه بهره برداری از آقازاده ها بود.

مصلحی با اشاره به فعالیت های جدی علمی در كشور، تصریح كرد: در حال حاضر سرویس های اطلاعاتی بیگانه در این زمینه فعال شده اند كه یا چهره های علمی ما را از كار بیندازند یا اینكه آنها را همراه خود كنند و برای این كار از راههای دلسوازنه هم استفاده می كنند تا جایی كه فرد در وضعیتی قرار بگیرد كه راه برگشتی نداشته باشد. به این لحاظ می طلبد كه مسئولان و افراد مرجع به اطراف خود توجه بیشتری داشته باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به مجلس ششم، گفت: نفاق، سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه كرد و برخی كشورهای اروپایی امكانات زیادی در اختیار آنها قرار دادند كه ما اسامی این كشورها را داریم و بخشی از افرادی كه از كشور رفته اند شبكه نفاق آنها را با خود همراه كرده است.

وی با اشاره به اقدامات منافقین گفت: امروز نفاق از شیوه های جدیدی برای نفوذ در دستگاه های ما استفاده می كند اما ما خط و ربط های آنها را در اختیار داریم و در مجلس ششم هم ما تذكرات لازم را ارائه دادیم.

مصلحی در ادامه با اشاره به كشف جزوه طراحی فتنه در دفتر فردی وابسته به موسوی گفت: این جزوه طراحی پله به پله فتنه بود و در دفتر یكی از عناصر وابسته به وی بدست آمد كه ادبیات آن با ادبیات حزب توده تطابق كامل دارد.

مصلحی ضمن تشریح ماهیت ضدانقلابی ، دین‌ستیزانه و براندازانه جریان فتنه، گفت: محتوای جزوه مذكور با جریان فتنه همخوانی دارد.

وی در ادامه اضافه كرد: در این جزوه براندازی دین در ایران دنبال می شد.

وزیر اطلاعات ایران همچنین حضور هواداران فتنه در بیست و پنجم بهمن را ناچیز دانست و گفت: اتفاقا این برنامه افتضاح بزرگی بود و باعث ریزش هواداران جریان فتنه شد...../تحلیل:ایرنا