اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ماتا با هلی‌کوپتر سر تمرین منچستر +عکس


بازیکن اسپانیایی تیم فوتبال چلسی که با هلی‌کوپتر خود را به تمرین منچستر یونایتد رسانده بود به گرا‌ن‌ترین بازیکن تاریخ شیاطین سرخ تبدیل شد.

خبرگزاری مهر: خوان ماتا که با بازگشت ژوزه مورینیو به چلسی شرایط خود دو فصل گذشته را تکرار نکرده بود، سرانجام به طور رسمی به عضویت منچستر یونایتد در آمد. این ملی‌پوش اسپانیایی عصر روز شنبه خود را با یک فروند هلی‌کوپتر به تمرین شیاطین سرخ رساند و مورد استقبال "دیوید مویس" سرمربی این تیم قرار گرفت. ماتا پس از آن قرارداد رسمی خود را به ارزش 37.1 میلیون پوند امضاء کرد و به گران‌ترین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد.



دیوید مویس بعد از عقد قرارداد رسمی با ماتا در گفت: "امیدوارم در بازی روز سه‌شنبه برابر کاردیف در لیگ برتر برای نخستین بار خوان ماتا را با پیراهن سرخ یونایتد در میادین ببینیم. او یکی از بهترین بازی‌سازهای لیگ برتر است و از اینکه توانستیم چنین بازیکنی را جذب کنیم بسیار خوشحال هستم."



سرمربی تیم یونایتد در بخش دیگری از حرف‌هایش بیان کرد: "او در دو فصل اخیر 28 پاس گل و 32 گل را به نام خود ثبت کرده و قصد داریم با ورود ماتا تیم هیجان‌انگیزی را تشکیل دهیم. او همیشه مقابل ما عالی بازی کرده بود."



ژوزه مورینیو که در این فصل اعتقاد چندانی به بازی این ملی‌پوش اسپانیایی نداشت محمد صلاح مصری را جایگزین خوان ماتا کرده است.


ویدیو مرتبط :
حرکت زیبای خوان ماتا در تمرین منچستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت موتورسیکلت پرنده! موتورسیکلت و هلی کوپتر در کنار هم!! + عکس



اخبار,اخبارگوناگون,موتورسیکلت پرنده

 

 اخبارگوناگون - ساخت موتورسیکلت پرنده! موتورسیکلت و هلی کوپتر در کنار هم!! + عکس

مخترعان هلندی موفق به ساخت موتوری با دو قابلیت متفاوت شده اند. این موتور علاوه بر اینکه می تواند روی زمین حرکت کند، قابلیت پرواز در آسمان را نیز دارد...

مخترعان هلندی موفق به ساخت موتور متفاوتی شده اند که در آسمان و زمین حرکت می کند. این موتور سیکلت دو سرنشین دار، هیبریدی (خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الكتریكی یك خودرو الكتریكی هستند.) بوده و دارای سه چرخ و ترکیبی از یک هلی کوپتر کوچک و موتور است که به قیمتی حدودا 395 هزار دلار به فروش می رسد.

جالب است بدانید برای اینکه بتوان این موتور سیکلت پرنده را هدایت کرد علاوه بر گواهینامه موتورسواری باید گواهینامه مخصوص هواپیماهای شخصی را نیز داشت. این موتور می تواند با سرعتی حدود 112mph و در ارتفاع 4 هزار فوت به پرواز درآید.

 

اخبار,اخبارگوناگون,موتورسیکلت پرنده


این موتور چگونه به یک هلی کوپتر تبدیل می شود؟
دکمه مخصوصی در ساختار فنی این دوچرخه وجود دارد که تنها با فشار دادن آن می توان موتور را از حالت سه چرخ به ماشین پرنده مبدل کرد اما این تبدیل حدودا ده دقیقه به طول می انجامد

.
اما مخترعان هلندی موتور سیکلت معتقدند این ماشین اعجاب انگیز بیش از اینکه یک هلی کوپتر باشد، موتور سیکلت است زیرا تمامی قابلیت های یک هلی کوپتر را دارا نیست.

 اخبار گوناگون - مهر