اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مأموریت جدید دختران انگلیسی داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

3 دختر انگلیسی که سال گذشته پس از سفر از به ترکیه به داعش پیوسته بودند، اکنون برای مأموریتهای جدیدی آموزش می بینند.

به گزارش العالم، یکی از زنان داعشی که از این گروه تروریستی جدا شده است، تأکید کرد که این 3 دختر اکنون در حال گذراندن آموزشهای ویژه‌ای هستند و احتمالا در خاورمیانه دست به عملیات انتحاری بزنند.


این زن 22 ساله با معرفی خودش با نام مستعار "ام اسماء" به خبرنگار شبکه "اسکای نیوز" انگلیس، اظهار داشت که با این 3 دختر انگلیسی که از طریق ترکیه به سوریه سفر کرده اند، ملاقات کرده است.


وی تأکید کرد: داعش درحال آموزش آنان برای انجام عملیات انتحاری است.


"ام اسماء" اظهار داشت: تیمی از کارشناسان در شبکه‌های اجتماعی این 3 دختر را جذب کرده و آنان را برای سفر به ترکیه قانع کرد.


ام اسماء تأکید کرد که این 3 دختر انگلیسی هنگام رسیدن به ترکیه بسیار شادمان بودند، ولی هنوز چیزی از نحوه زندگی در مناطق تحت کنترل داعش نمی دانستند.


وی خاطرنشان کرد که مأموریت او مصاحبه و ملاقات با دختران هنگام رسیدن آنان به مناطق تحت کنترل داعش، و آماده کردن آنان برای "جهاد نکاح" بود !

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - سایت العالم

 


ویدیو مرتبط :
دختران فراری انگلیسی در رقه سوریه تحت کنترل داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض‌روزنامه‌انگلیسی به پیوستن‌دختران به داعش



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

چرا هیچ کس به این مساله پی نبرد که دختران انگلیسی راه سوریه و داعش را در پیش گرفته اند؟ و چرا هیچ گامی برای جلوگیری از پیوستن این دختران به داعش در زمان مناسب برداشته نشده است؟

یک روزنامه انگلیسی با انتقاد از غفلت مسوولان امنیتی این کشور درباره پیوستن سه دختر انگلیسی به گروه تروریستی داعش با سفر به ترکیه پرسید: چه کسی مسوول این بی توجهی است و چرا در زمان مناسب اقدامی در این باره نشده است؟

به گزارش ایرنا، ساندی تایمز روز یکشنبه با طرح این ادعای رادیو بی بی سی که پلیس اسکاتلند یارد تلاش کرده در خاک ترکیه به سه دختر انگلیسی پیش از پیوستن آنها به داعش در سوریه دست پیدا کند، نوشت: چرا هیچ کس به این مساله پی نبرد که دختران انگلیسی راه سوریه و داعش را در پیش گرفته اند؟ و چرا هیچ گامی برای جلوگیری از پیوستن این دختران به داعش در زمان مناسب برداشته نشده است؟

این طرح سوال و تردید درباره غفلت مسوولان امنیتی انگلیسی از سوی این روزنامه در حالی مطرح می شود که ریچارد دالتون فرمانده واحد ضد تروریسم اسکاتلند گفته است پیشتر این سه دختر فراری در ارتباط با پیوستن یکی از دوستان خود به داعش مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

برخی ناظران تحولات امنیتی منطقه می گویند، پیوستن شهروندان اروپایی به گروه تروریستی داعش اقدامی سازمان یافته است و برخی نیز معتقدند که دستگاه های اطلاعاتی امنیتی انگلیس، اسرائیل و آمریکا در تشکیل و حمایت از گروه تروریستی داعش دست دارند.

اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز شنبه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سه دختر دانش آموز انگلیسی گفت: دولت این کشور به تنهایی نمی تواند مانع از رفتن جوانان به سوریه و پیوستن آن ها به گروه های افراطی شود.

دیوید کامرون افزود: مبارزه با گروه های افراطی اقدامی نیست که تنها بتوان از طریق پلیس ضد تروریستی و ماموران مرزی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه این امر نیازمند همراهی تمام جامعه برای مقابله با این پدیده است، گفت: ما موظف هستیم تا جریاناتی که ذهن مردم را مسموم می کند متوقف کنیم.

کامرون تصریح کرد: مدارس، کالج ها، دانشگاه ها و تمامی اجتماعات باید در جلوگیری از پیوستن نوجوانان و جوانان انگلیسی به گروه های افراطی نقش ایفا کنند.

این درخواست کامرون پس از آن مطرح شد که سه دانش آموز دختر انگلیسی ظاهرا در تلاش برای پیوستن به گروه داعش ، انگلیس را به مقصد ترکیه ترک کردند.

نخست وزیر انگلیس در این خصوص نیز گفت: این مساله ای نگران کننده است و مقامات به طور واضح هر اقدامی را برای کمک به این دختران صورت خواهند داد.

ریچارد والتون از افسران ارشد اسکاتلندیارد شامگاه گذشته گفت بر اساس اطلاعات بدست آمده این سه دختر نوجوان در تعطیلات میان ترم در انگلیس، به سوی ترکیه پرواز کرده اند.

فرمانده واحد ضد تروریسم اسکاتلند گفت: این سه دختر نوجوان به نام های شمیمه بیگوم 15 ساله، کدیز سلطانه 16 ساله و یک دختر 15 ساله دیگر که خانواده اش خواسته اند نامش فاش نشود، از دانش آموزان آکادمی بث نال در شرق لندن هستند.

به گفته این مقام اسکاتلندیارد، این سه دختر روز سه شنبه گذشته از فرودگاه گاتویک لندن و از طریق شرکت هوایپمایی ترکیه پرواز و سه شنبه شب گذشته وارد فرودگاه استانبول شده اند.

وی با بیان اینکه این سه دختر که برای آخرین بار در صبح سه شنبه دیده شده بودند، گفت: آن ها، دوست یک دختر دیگری هستند که وی نیز در ماه دسامبر گذشته به سوریه رفته است.

فرمانده واحد ضد تروریسم اسکاتلند گفته است که این سه دختر در همان زمان در ارتباط با این دختر، تحت پرسش قرار گرفته بودند.

ریچارد والتون درهمین حال گفته است که اسکاتلندیارد به طور روزافزون نگران افزایش تمایل دختران جوان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه است.

اندرو پارکر مدیرکل سازمان امنیت داخلی انگلیس اخیرا گفت: در زمان حاضر شمار انگلیسی هایی که برای پیوستن به گروه های تروریستی - تکفیری به سوریه رفته اند، حدود 600 نفر هستند.

اما برخی دیگر از مقامات و منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد را که برخی دختر هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده اند.

گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تکفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی از کشورهای عربی هستند که تاکنون جنایات بسیاری در عراق و سوریه مرتکب شده اند.
اخبار بین الملل - ایرنا