اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیکویید اسید؛ داروی شیطان



اخبار,اخباراجتماعی,ال.اس‌.دی


اخباراجتماعی  - لیکویید اسید؛ داروی شیطان

با مصرف تنها یک‌بار از این ماده مخدر تمام سیستم مغزی فرد تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و فرد وارد دنیایی دیگر می‌شود و صحنه‌هایی را می‌بیند که در حالت عادی به هیچ وجه نمی‌دیده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که از این سفر برگردد.

اینکه اعتیاد یکی از معضلات اصلی جامعه است، دیگر حرف جدیدی به نظر نمی‌رسد. سال‌هاست که کارشناسان حوزه اعتیاد و مسئولان درمورد میزان اعتیاد و انواع آن هشدار داده‌اند. شاید یکی از دلایل اصلی اینکه به‌رغم سال‌ها مبارزه با موادمخدر و انجام اقدامات حمایتی و آگاهی‌سازی برای معتادان، همچنان معضل اعتیاد، معضل روز است، این است که در سال‌های اخیر همواره الگوی اعتیاد در ایران دستخوش تغییر بوده است.

 

همانطور که سن اعتیاد پایین آمده و اعتیاد زنان افزایش داشته است، الگوی مصرف موادمخدر نیز در این سال‌ها تغییر کرده است. هرچند تریاک همچنان اصلی‌ترین ماده مصرفی معتادان است اما، به نسبت قابل‌توجهی استفاده از موادمخدر صنعتی و موادمخدر نوپدید (که بعد از موادمخدر صنعتی رایج شد)، افزایش داشته است.

به گزارش آرمان، هرازچندگاهی اخباری مبنی بر ورود یک ماده مخدر جدید به بازار شنیده می‌شود. موادمخدری که با نام‌های قارچ مقدس، گل، آقای خوشحال، صخره و... نامیده شده‌اند هرکدام برخلاف اسامی‌شان (که سعی شده در انتخاب آنها بی‌خطر بودن آن به مصرف‌کننده تلقین شود)، بسیار خطرناکند. ماده مخدر اسید، تیر خلاص انواع داروهای روانگردان و توهم‌زاست به‌گونه‌ای که فرد فقط با یک‌بار مصرف آن برای همیشه با افراد عادی و در تمام آزمایش‌های مربوط به این ماده مخدر قابل تشخیص است.

 

ال.اس‌.دی با نام تجاری لیکوییداسید دارویی است که از قارچی انگلیسی به نام ارگوت که روی گیاه چاودار زندگی می‌کند، به دست می‌آید. اولین‌بار در سال ۱۹۳۸ توسط یک شیمیدان سوئیسی به نام آلبرت هوفمن که به امید دست یافتن به دارویی جدید، انواع ترکیبات ارگوت را آزمایش می‌کرد، ساخته شد. از آنجا که با توجه به اثرات تخریبی این ماده مصرف بیش از 10 بار از آن در سراسر طول عمر یک فرد امکان ندارد، اسید را در جریان جشن‌های بزرگ خیابانی و کنسرت‌هایی که سالی یک‌بار در بعضی کشورها برگزار می‌شود، استفاده می‌کنند زیرا، بعد از مصرف آن افراد به مدت حداقل سه شبانه‌روز بیدار مانده و تصاویری را می‌بینند که در حالت عادی امکان دیدن آن وجود ندارد.

 عوارض مصرف اسید
اسید همانطور که از نامش پیداست یک داروی شیمیایی است که به هیچ وجه شوخی‌بردار نیست. بر اساس گزارش‌ها بیشتر افرادی که در اثر مصرف روانگردان‌ها و داروهای توهم‌زا دچار حالت روان‌پریشی و اختلالات حاد روانی شده‌اند در گروه مصرف‌کنندگان ال.اس.دی قرار می‌گیرند. با مصرف تنها یک‌بار از این ماده مخدر تمام سیستم مغزی فرد تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و فرد وارد دنیایی دیگر می‌شود و صحنه‌هایی را می‌بیند که در حالت عادی به هیچ وجه نمی‌دیده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که از این سفر برگردد.

 

بعضا افراد با مصرف این ماده مخدر در دنیای توهمی به‌سر می‌برند و به خود و دیگران آسیب می‌رسانند. (برای مثال در استخر خالی شیرجه می‌زند یا با تصور اینکه پرنده و قادر به پرواز است خود را از بلندی پرتاب می‌کند). آمریکا و انگلیس اصلی‌ترین سازندگان و صادرکنندگان این ماده مرگبار هستند و با مصرف حتی یک‌بار این ماده مخدر فرد تعدادی از توانایی‌ها و قوای مغزیش را برای همیشه از دست می‌دهد و حتی در آزمایش‌هایی که درمورد هویت و تشخیص DNA از فرد گرفته می‌شود، تغییر ایجاد می‌شود یعنی، DNA فرد قبل و بعد از مصرف تغییر می‌کند.

 

شاید درمورد موادمخدر صنعتی نظیر شیشه و کراک بتوان با اندکی اغماض عنوان مرگبار را به خطرناک تغییر داد ولی وقتی پای ماده مخدر اسید به میدان می‌آید حتی انواع قارچ‌های سمی با اینکه توهم‌زا هستند و فرد را دچار شوک مغزی می‌کنند، ضریب تخریبی کمتر از این ماده مرگبار دارند.

 

بنابراین گفته می‌شود افرادی که اسید مصرف می‌کنند به سفری بی‌بازگشت می‌روند. سفری که فقط 20 درصد احتمال دارد از آن سالم برگردند زیرا، با مصرف اسید فرد برای همیشه جای خالی تعدادی از عملکردهای صحیح مغزی نظیر ادراک و حافظه کوتاه‌مدت یا در مواردی حافظه بلندمدت را در خود احساس می‌کند یا ممکن است برای همیشه دچار حالت جنون و آلزایمر شود.

 چند ساعت بی‌خبری، نابودی روانی
باوجود اینکه اسید ماده‌ای تا این حد مرگبار است فقط برای لحظه‌ای خوشی از سوی برخی استفاده می‌شود. بهای این چند ساعت بی‌خبری یا نابودی روانی است یا فرد تا آخرعمر با آسیب‌های آن دست و پنجه نرم می‌کند. دلیل اصلی این بی‌توجهی از نظر روانشناسان عدم آگاهی درست و اطلاع‌رسانی است.

 

مهدی حاج‌اسماعیل در این رابطه به «آرمان» می‌گوید: وقتی در مدرسه و مهم‌تر از آن دانشگاه به درستی انواع موادمخدر به ویژه موادمخدر جدید معرفی نمی‌شوند و به‌درستی در این زمینه آگاهی‌رسانی نمی‌شود افراد به آسانی برای لحظه‌ای خوشی برای‌همیشه خودشان را گرفتار می‌کنند. او با اشاره به اینکه بحث اعتیاد لازم است با تمرکز به موادمخدر جدید به‌ویژه برای جوانان در رسانه‌ها معرفی شود، ادامه می‌دهد: آموزش مهارت‌های زندگی نظیر قدرت نه گفتن و افزایش اعتماد به نفس از سوی والدین، مدارس و رسانه‌ها باید آموزش داده شود و همچنین باید برای اوقات فراغت افراد به‌ویژه جوانان فکری اساسی شود.

 اسید 6برابر مخرب‌‌تر از شیشه است
 گزارش‌های زیادی وجود دارد از نوجوانانی که یک‌بار در یک مهمانی و در جمع دوستان این ماده را مصرف کرده‌اند و برای همیشه راهی بیمارستان روانی و آسایشگاه شده‌اند و هیچ دارویی برای بازگرداندن آن بخش از مغز و حافظه آنها که در اثر این اقدام از بین رفته وجود ندارد. مدیرکل درمان سابق ستاد مبارزه با موادمخدر دراین زمینه به «آرمان» می‌گوید: ماده مخدراسید از نظر درصد توهم‌زایی 6 برابر مخرب‌تر از شیشه است تا جایی که برای سنجش اثربخشی آن به جای واحد گرم از واحد میکروگرم استفاده می‌شود.

 

سعید صفاتیان درمورد عوارض مصرف این ماده می‌گوید: برانگیختگی هیجانی، ضعف حافظه، جنون آنی و توهم درهمه حواس از عوارض مصرف این ماده است و حتی با یک‌بار مصرف این ماده افراد (به احتمال 50 درصد) به دنیایی وارد می‌شوند (نظیر آنچه در هیپنوتیزم از سوی پزشکان برای مداوای افراد دیده می‌شود) که ممکن است هرگز از آن بیرون نیایند.

 

او با اشاره به اینکه این دارو برای بیماران روانی حاد و در دوز خیلی کم به‌عنوان شوک برای بازگرداندن بیمار به حالت عادی استفاده می‌شده، اضافه می‌کند: اینکه برخی نوجوانان بدون آگاهی و برای خوشگذرانی این ماده را مصرف می‌کنند نشان‌دهنده ضعف آگاهی و اطلاع‌رسانی درمورد خطرات این ماده است زیرا، مصرف آگاهانه آن با خودکشی فرقی ندارد.

  اخباراجتماعی -   آرمان


ویدیو مرتبط :
داروی گیاهی و داروی شیمیایی-دکتر حسین روازاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید داروی مقابله با آنفولانزاوسرماخوردگی



 

 

داروی مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی

 


تولید قرص مكیدنی جدید كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند .

 

 

دانشمندان موفق به تولید نوعی قرص مكیدنی ۲۰ پوندی شده‌اند كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند.

 


دانشمندان می‌گویند؛ مصرف روزانه یك عدد از این قرص مكیدنی برای مبارزه با هر نوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی از جمله آنفلوآنزای خوكی و پرندگان موثر و نتیجه بخش است.

 


این دارو كه در ظرف دو سال آینده به عنوان یك داروی «OTC» یعنی بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن عرضه خواهد شد، برای جلوگیری از تعدد سرماخوردگی و آبریزش بینی در افراد سالم و همچنین پیشگیری از بروز عفونتهای خطرناك در سالمندان مفید و قابل استفاده است.

 


این قرص مكیدنی «ولدونا» نام دارد كه طعم آن شیرین است و در بزاق دهان حل می‌شود. این قرص، سیستم ایمنی بدن را برای حمله به تمام انواع ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا فعال می‌كند.

 


داروی جدید پس از نتایج موفقیت‌آمیز روی موش‌های آزمایشگاهی اكنون در مرحله آزمایش روی نمونه‌های انسانی است.