اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیموزین ساخته شده از ۴۰ خودروی دیگر



 

لیموزین ساخته شده از 40 خودروی دیگر

 

یک خودرو که در طول یک دهه با اجزای بیش از ۴۰ ماشین دیگر ساخته شده است به مبلغ ۹۵۰ هزار دلار به فروش گذاشته شد.

 

این خودرو به نام فینجت که ۶.۷ متر طول و بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد شامل یک اجاق گاز، مایکروویو، فریزر، تلویزیون، دو دستگاه تهویه مطبوع و حتی یک سوناست.

 

سه باتری خودرو در این ماشین به کار رفته است تا بتواند انرژی مورد نیاز همه وسایل برقی را فراهم کند و چهار لاستیک یدک هم در آن تعبیه شده است.

 

با وجود وزن سنگین، این خودرو می تواند با یک گالن دیزل مسافت ۲۵ مایل را طی کند. پایه این خوردو دو استیشن واگن مرسدس بنز بود که به یکدیگر متصل شده بودند.

 

علاوه بر آن اجزایی از یک خودروی کرایسلر امپریال ۱۹۶۲ به همراه ۸۶ لامپ و ۳۶ آینه نیز در این خودرو به کار رفته است.

 

طراح این خودرو به نام آنتی راهکو آن را به عنوان یک لیموزین فرودگاه به کار می برد و تا ۱۰ مسافر را می توان با آن حمل کرد.

 

اکنون آقای راهکو خودروی خود را در سایت ای.بی به فروش گذاشته است.

 

او در این باره گفت: من هر تابستان با این خودرو از کانادا به فلوریدا سفر می کنم. این خودرو بسیار مطمئن است.

 

راهکو که یک بازنشسته است و به دلیل علاقه بسیار زیاد به خودروها و داشتن وقت فراغت زیاد شروع به خرید انواع ماشین های گوناگون کرد.

 

ساخت این خودرو بسیار برای او لذت بخش بود و البته جوایز بسیاری را هم برای او به ارمغان آورد. او بعضی از اجزای این خودرو را از سراسر جهان و در طول ۱۰ سال جمع آوری کرده است.


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه ۴۰ سال ۴۰ کاریکاتور کامبیز درم بخش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقیف خودروی ۴۰ هزار بدحجاب توسط راهنمایی و رانندگی



اخبار,اخبار اجتماعی, برخورد با بدحجابی

بنا بر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مسافرکشی با خودروهای شخصی خلاف است و تخلف محسوب می‌شود؛ پلیس نیز برخورد می‌کند، اما بعضی وقت‌ها نیز ما مسافربرهای شخصی را تشویق می‌کنیم تا به پروسه جابجایی مسافر کمک کنند؛ وقتی که ازدحام مسافر وجود دارد و خودرویی برای انتقال آنها نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به آمار ۸ ماهه امسال در برخورد با بدحجابی پرداخت و گفت: در این مدت بالغ بر ۴۰ هزار مورد برخورد با بدحجابی داشتیم که برخوردها به شکل توقیف وسیله نقلیه و معرفی به دستگاه قضایی بوده است.
 
سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: در مورد برخورد پلیس راهور با بدپوششی و بی‌حجابی در خودروها اظهار داشت: پلیس راهور براساس تکلیف قانونی و دستوری که از فرمانده ناجا دارد، با هرگونه مظاهر علنی فساد در پوشش بدحجابی، آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس و استفاده از شیشه دودی با غلظت بیش از 40 درصد برخورد خواهد کرد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: استفاده از شیشه دودی با غلظت بیش از 40 درصد به گونه‌ای که از بیرون از خودرو، داخل آن مشخص نباشد تخلف محسوب شده و جریمه 50 هزار تومانی دارد.
 
وی تأکید کرد: راننده نیز به امحای طلق دودی از شیشه خودرو موظف می‌شود.
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت به آمار 8 ماهه برخورد با بدحجابی پرداخت و تصریح کرد: در طول 8 ماه اخیر بالغ بر 40 هزار مورد برخورد با بدحجابی داشتیم؛ برخوردها غالباً و عموماً به شکل توقیف وسیله نقلیه و معرفی به دستگاه قضاست.
 
وی در خصوص خودروهای مسافرکشی شخصی گفت: بنا بر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مسافرکشی با خودروهای شخصی خلاف است و تخلف محسوب می‌شود؛ پلیس نیز برخورد می‌کند، اما بعضی وقت‌ها نیز ما مسافربرهای شخصی را تشویق می‌کنیم تا به پروسه جابجایی مسافر کمک کنند؛ وقتی که ازدحام مسافر وجود دارد و خودرویی برای انتقال آنها نیست.
 
سردار حسینی ادامه داد: تاکسی‌ها نیز مجازند در حوزه استحفاظی خودشان کار کنند و اگر تاکسی‌ها بدون برگه مرخصی از شهر خود خارج شوند، جریمه شده و با آنها برخورد می‌شود.
 
وی به تردد بیش از 13 میلیون خودرو به صورت روزانه در محدوده شهر تهران اشاره کرد و افزود: میزان تردد در محدوده زوج و فرد در طول یک ماه 50 میلیون و روزی 2 میلیون است.
 
سردار حسینی در خصوص طرح LEZ گفت: این طرح برای بازنگری مجدد رفته و منتظر اعلام نتیجه هستیم؛ نظرات خود را اعلام کرده‌ایم و برابر مصوبات و دستورات نیز آن را اجرا می‌کنیم.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در خصوص دستکاری پلاک‌ها اعلام کرد: واحدی به نام پلیس پلاک ایجاد شده که وظیفه دارد با افرادی که پلاک را دستکاری می‌کنند برخورد کند.
 
عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: پلیس پلاک روزانه بین 150 تا 200 دستگاه خودرو با پلاک مخدوش و دستکاری‌شده را متوقف می‌کند و با تشکیل پرونده قضایی به دادگاه معرفی می‌کند.
 
سرداری حسینی در خصوص سهم تقصیر خودرو، راه و سایر عوامل در تصادفات بیان داشت: اگر راننده‌ای در زمان و مکانی تصادف کرد که نقش راه یا خودرو در ایجاد تصادف مقصر بود، می‌تواند از پلیس کروکی قضایی بگیرد و نسبت به ادعای خسارت در مورد سازمان مربوطه اقدام کند.

 

اخبار اجتماعی - فارس