اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست گران‌ترین آپارتمان های اجاره‌ای در تهران


در بین فایل‌های رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران در حالی‌که اکثر مالکان در تلاش‌اند هرچه سریعتر واحد خود را با نرخی منصفانه اجاره بدهند .

دنیای اقتصاد:  در بین فایل‌های رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران در حالی‌که اکثر مالکان در تلاش‌اند هرچه سریعتر واحد خود را با نرخی منصفانه اجاره بدهند .

همچنان برخی از موجران طبق گفته عده‌ای از مشاوران املاک «دندان گرد» هستند چراکه آنها تحت هیچ شرایطی حاضر به اجاره واحدشان با نرخی ارزنده نیستند و در هر صورت قصد دارند واحدشان را با قیمتی که در نظر دارند به مستاجر تحویل دهند.


به نقل از برخی بنگاهداران مسکن ممکن است این دسته از واحدهای مسکونی مدت‌ها بدون سکنه باقی بماند اما این مساله برای مالک موضوع مهمی نیست زیرا آنها به عنوان مصرف‌کننده در بازار حضور ندارند بلکه بیشتر به عنوان یک سرمایه‌گذار در بازار اجاره شناخته می‌شوند.

تعدادی از واحدهای مسکونی که اجاره بهای آنها بیش از نرخ واقعی است به این شرح است: در حوالی بلوار مرزداران یک واحد مسکونی 64 متری نوساز به میزان 48 میلیون تومان برای رهن کامل به بازار اجاره عرضه شده است در حالی‌که ارزش واقعی این واحد برای رهن کامل 37 میلیون تومان است که بنا به گفته بنگاهداری، مالک می‌تواند 12 میلیون تومان را بصورت ودیعه و مابقی را ماهانه 760 هزار تومان دریافت کند. 

از سوی دیگر واحدی با متراژ 80 متر مربع که 9 سال از عمر بنای آن می‌گذرد با شرایط رهن و اجاره، 30 میلیون تومان ودیعه به همراه 500 هزار تومان اجاره ماهانه در شرق تهران در منطقه نارمک آماده تحویل به متقاضی است.

 اما اجاره بهای تعیین شده بیش از حد معمول است چراکه نرخ اجاره‌ای که مشاوران املاک برای چنین واحدی پیشنهاد می‌دهند 13 میلیون تومان ودیعه و 850 هزار تومان اجاره ماهانه یا اینکه 41 میلیون تومان رهن کامل است.




ویدیو مرتبط :
اجاره سوئیت در تهران و اجاره آپارتمان مبله در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارزانی اخیر دلار چه تاثیری در بازار اجاره می‌گذارد؟+ لیست اجاره و فروش آپارتمان در تهران



لیست اجاره و فروش آپارتمان در تهران

ارزانی اخیر دلار چه تاثیری در بازار اجاره می‌گذارد؟

کاهش نرخ ارز و طلا طی چند روز گذشته ممکن است، باعث شده باشد در ذهن برخی از متقاضیان در بازار مسکن یا سرمایه‌گذاران در بازار ارز و طلا جرقه‌هایی روشن شده باشد!

آن دسته از مالکانی که در بازار اجاره مسکن واحدهای خود را به تازگی عرضه کرده‌اند، احتمال دارد با دریافت اجاره بها از سوی مستاجر خود به شرط آنکه نیاز مالی نداشته باشند تا با اجاره بهای دریافتی، خلأ را جبران کنند قصد داشته باشند با نزول ارزش طلا و ارز به این بازار وارد شوند و با پول حاصل از اجاره، سرمایه‌گذاری جدیدی را آغاز کنند.

این مساله موجب می‌شود تا فقط سرمایه‌ها با وجود ارزان شدن طلا و ارز به سمت بازار مسکن وارد نشود، بلکه زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری دوباره در بازار ارز و طلا فراهم شود.

چراکه عده‌ای که تا به امروز در بازار ارز و طلا سرمایه‌گذاری کرده بودند در حال حاضر شاید در این تصور باشند که به بازار مسکن وارد شوند و این بار این بخش از بازار را برای سوددهی انتخاب کنند.

البته گمان می‌رود با ورود متقاضیان به بازار خرید مسکن طبق تجربیات این چنینی، قیمت‌های پیشنهادی دچار نوسان شوند. از این بابت مصرف‌کننده‌های واقعی انتظار دارند تا مسوولان کنترل و نظارت بر بخش مسکن با پیش‌بینی چنین احتمالاتی برای مانع شدن از نوسان قیمتی در بازار مسکن چاره و تدبیری به موقع بیندیشید نه اینکه تنها وعده دهند./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب