اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست کامل قیمتهای جدید خودروهای داخلی اعلام شد



قیمت محصولات سایپا,قیمت محصولات ایران خودرو,قیمت های جدید خودرو

لیست کامل قیمتهای جدید خودروهای داخلی اعلام شد

قیمت جدید محصولات پرتیراژ شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در پی برگزاری جلسات مکرر شورای رقابت و خودروسازان امروز اعلام شد.

قیمت جدید محصولات پرتیراژ شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو در پی برگزاری جلسات مکرر شورای رقابت و خودروسازان امروز اعلام شد.

طبق جدیدترین اخبار به دست‌ آمده نرخ‌های جدید به شرح زیر است:

1- پراید SL معادل 144 میلیون و 74 هزار ریال

2- تیبا SX معادل 187 میلیون و 90 هزار ریال

3- پژو 405 اس‌ال‌ایکس با موتور تی 5، کیسه هوای راننده 231 میلیون و یکصد هزار ریال

4- پژو 405 بنزینی جی‌ال‌ایکس با کیسه هوای راننده 22 میلیون و 800 هزار ریال

5- پژو 405 دوگانه‌سوز جی‌ال‌ایکس با کیسه هوای راننده 236 میلیون و 600 هزار ریال

6- سمند ال‌ایکس ای‌اف 7 پایه گازسوز 256 میلیون و 900 هزار ریال

7- سمند ال‌ایکس ای‌اف 7 بنزینی با کیسه هوای راننده 242 میلیون و 800 هزار ریال

8- سمند ال‌ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده 230 میلیون ریال

9- سمند ال‌ایکس سال دوگانه‌سوز با کیسه هوای راننده 248 میلیون و 500 هزار ریال

10- سمند اس‌ای با کیسه هوای راننده 206 میلیون و 200هزار ریال

11- پژو پارس سال با کیسه هوای راننده 269 میلیون و 700 هزار ریال

12- پژو پارس معمولی دوگانه‌سوز با کیسه هوای راننده 282 میلیون و 800 ریال

13- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل 108 میلیون و یکصد هزار ریال

14- وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید 108میلیون و 700 هزار ریال

15- وانت باردو دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل جدید 128میلیون و دویست هزار ریال

16- وانت باردو دوگانه‌سوز با ترمز ضد قفل 123 میلیون و یکصد هزار ریال

نمایندگان شرکت‌های خودروساز از صبح امروز در محل شورای رقابت حضور یافته بودند تا نظر نهایی این شورا درباره قیمت خودروهای داخلی را اخذ کنند. خودروسازان هفته گذشته سه سناریوی قیمتی متفاوت را برای بررسی و تایید به شورای رقابت ارائه کرده بودند.

قیمت‌ها جدید خودروهای داخلی براساس دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت محاسبه شده که به شرح زیر است:

(دو درصد - شاخص کیفیت + نرخ تورم) قیمت سال گذشته + قیمت سال گذشته = قیمت خودرو

به نظر می‌رسد با تایید قیمت‌های جدید از سوی شورای رقابت، بازی قیمت‌گذاری خودرو سرانجام به پایان رسیده است.

تایید قیمت‌های خودروسازان از سوی رییس شورای رقابت

رییس شورای رقابت با بیان اینکه کارگروه خودرو قیمت‌های محاسبه شده خودروسازان را بررسی کرده است، گفت: قیمت‌های جدید تفاوت چندانی با قیمت هایی که قبلا شورای رقابت اعلام کرده است، ندارد.

جمشید پژویان گفت: بررسی قیمت‌های محاسبه شده خودروسازان بر اساس متغیرهای آنها پایان یافته است و خودروسازان می‌توانند قیمت‌ها را روی سایت‌های خود اعلام کنند.

وی گفت: قیمت‌های قبلی که مرکز ملی رقابت محاسبه کرده بود در برخی از موارد، خودروسازان عددها را اشتباه اعلام کرده بودند که این موارد را تصحیح کرده‌اند.

پژویان گفت: خود مرکز ملی رقابت نیز ممکن است قیمت‌های جدید را فردا صبح روی سایت قرار دهد.

در هیمن زمینه شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد: مشتریانی که بعد از 17 بهمن ماه 91 اقدام به خرید و یا تحویل خودرو کرده‌اند، خودرو آنها با قیمت جدید محاسبه و مابه التفاوت قیمتی آن به آنها مسترد خواهد شد./ایسنا

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
اعلام خودروهای با کیفیت داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت های جدید خودروهای داخلی اعلام شد/ پراید ۱۳میلیون، پژو ۱۷میلیون و سمند۱۸/۷میلیون



قیمت های جدید خودروهای داخلی,قیمت پراید,قیمت جدید پراید

قیمت های جدید خودروهای داخلی اعلام شد

پراید ۱۳میلیون، پژو ۱۷میلیون و سمند۱۸/۷میلیون

براساس قیمت گذاری شورای رقابت نرخ رسمی سمند ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ با ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تیبا ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پراید ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد. پراید ۱۳میلیون، پژو ۱۷میلیون و سمند۱۸/۷میلیون

براساس قیمت گذاری شورای رقابت نرخ رسمی سمند ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ با ارزش ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، تیبا ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و پراید ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شد. محمد علی مددی در تشریح جزئیات نشست عصر شورای رقابت گفت: نرخ جدید خودرو برای خودروسازان با لحاظ ارز مبادله‌ای و برای فروشندگان در بازار آزاد با لحاظ ارز آزاد محاسبه شد.

وی افزود: قیمت پراید در دستور العمل شورای رقابت با لحاظ ارز مبادله‌ای ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ارز ازاد ۱۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گفته مددی‌، سمند با ارز مبادله‌ای ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارز آزاد ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ نیز با ارز مبادله‌ای به قیمت ۱۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ارز آزاد ۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و همچنین تیبا با ارز مبادله‌ای به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ارز آزاد ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

این عضو شورای رقابت درباره نرخ سایر خودروها در دستورالعمل امروز شورا، گفت: در این جلسه فقط نرخ ۴ خودرو نهایی شد؛ پیش از این شاخص تورم بخشی ۴ خودرو از سوی شورای رقابت تعیین شده بود که امروز این شاخص‌ها را در دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو ملاک قرار دادیم.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل شورای رقابت فرمول تعیین قیمت تمام خودروها به این گونه خواهد بود که قیمت هر خودرو برابر با قیمت همان خودرو در یکک سال قبل به اضافه قیمت خودرو در سال پایه (۹۰) ضرب در میانگین وزنی با نرخ تورم به اضافه یک دوم شاخص کیفیت.

براساس این گزارش، نادر قاضی پور از تصویب دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در جلسه عصر دیروز این شورا خبر داد و گفت:  از روز دوشنبه این قیمت‌ها برای خودروسازان لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم بانک مرکزی و قیت پایه سال ۹۰ مبنای تعیین دستورالعمل قیمت جدید خودرو است، افزود: درصد کاهش قیمت‌ خودورهای تولید داخل بسته به نوع خودرو متفاوت است./بهارنیوز