اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست مقصران حادثه 22 بهمن و آتش‌سوزی در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,مقصران حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری


اخبار اجتماعی - لیست مقصران حادثه 22 بهمن و آتش‌سوزی در تهران (طنز)

با توجه به شیوه جالب انتشار اسامی پزشکان زیر میزی بگیر و البته انتقادهای شدید به همین لیست تقریبا بی خاصیت، باقی مقصران برخی حوادث یکسال اخیر بدین شرح معرفی می‌شود.

*مقصران حادثه 22 بهمن در قم
الف. ی
سین. جیم
صاد. قاف
گاف. میم
عین. دال

شایان ذکر است این اسامی به سرکردگی «ح.قاف» و «ر.ب» اقدام به اخلال در سخنرانی رئیس مجلس در 22 بهمن 91 کردند. باقی افرادی که در تصاویر منتشر شده دیده شده‌اند نقش سیاهی لشکر داشته و با گذاشتن سند موبایل خود، در حال حاضر آزاد هستند.

یک منبع آگاه در خصوص روند رسیدگی به پرونده گفت: این پرونده در حال تکمیل اطلاعات و اسناد است. و به محض تکمیل، به واحد تایپ نزد مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود. وی افزود: در تلاش هستیم با سرعت پرونده را بررسی کنیم اما به خاطر حساسیت موضوع فکر می‌کنم تا 22 بهمن سال 94 به نتایج اولیه برسیم. وی تاکید کرد: نامبردگان در حال حاضر از هرگونه حضور در مراسم رسمی محروم هستند و با قرار وثیقه همچون «سند موتور سیکلت و کارت ملی» آزاد می‌باشند.


این منبع آگاه در خصوص بررسی پرونده سرقت از کیوسک مطبوعاتی نزدیک چهارراه کالج که منجر به خسارت 17 هزار تومانی شده بود، گفت: بعد از دستگیری سارقان و تشکیل پرونده، هر دو سارق به 15 سال حبس محکوم شدند که از دیروز به زندان منتقل شده‌اند.

*مقصران حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری تهران
نردبان
نام برده ضمن اعتراف به کارشکنی و مشارکت در تخریب چهره شهردار، از پشت پرده اغواگری برخی سیاسیون نیز خبر داده که در حال بررسی دقیق تر است. شنیده ها حاکی است برخی رقیبان سابق شهردار تهران، نردبان را برای این کار اجیر کرده‌اند.

اصلاح طلبان
آنها از مدت‌ها قبل نقشه این حادثه را طراحی کرده‌اند. حتی یکی از اصلاح طلبان خواستار حضور در تلویزیون و بیان اعترافات خود شده که جلوی او را گرفته‌اند.

بابک زنجانی
نامبرده خیلی نامردی کرده و قرار بوده به آتش نشانی یک کمک عام المنفعه بکند و یه پول قلمبه تزریق کند اما نکرده و رفته آب خنک بخوره. الهی به زمین گرم نگاه کنه و یادش بیافته که چه بلایی سر شهرداری اورد با این تعلل در کار خیر.

سبد کالا
تحقیقات نشان می‌دهد دولت جدید با اعلام توزیع سبد کالا باعث شلوغی معابر عمومی شده و مردم برای دریافت سبد، اجازه خدمت رسانی آتش نشانی را سلب کرده اند.

آلودگی هوا
نامبرده اجازه فکر درست و درمان به ماموران را نداده و آنها نتوانسته‌اند به فکر تشک و پهن کردن آن در پایین ساختمان بیافتند.

مردم
این متهم سالهاست متهم ردیف اول خیلی از معضلات کشور است و به راحتی هم دم به تله نمی‌دهد. مثلا در داستان واژگونی اتوبوس در جاده قم، برای چی با اتوبوس آنوقت شب مسافرت می‌کردند؟ در اینجا هم مردم اگر بیکار نبودند و در خیابان مشغول تماشا نمی‌شدند و اصلا برای دو زار پول سر کار نمی‌رفتند و در خانه می نشستند و سریال کلاه پهلوی می‌دیدند با بیست و سی، اصلا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد.

واکنش شهردار تهران به نتایج تحقیقات
سوال: به نظر شما با وقوع این اتفاقات تلخ حقوق شهروندی به خطر نمی‌افتد؟
شهردار: من حقوق دان نیستم، سردارم که الان شهردارم. سوال بعدی؟

* حادثه سد کارون
رود کارون
سرعت غیر مجاز، انحراف به چپ و راست و همچنین عدم توجه به جلو

مینی بوس
نامبرده خیلی وقت است به خاطر ضعف در ایمنی تحت تعقیب قرار دارد و به خاطر برخی زدوبندها به دام نمی افتد. گفته می شود او از نزدیکان اتوبوس هوو است که هر دو در کشتن مردم سابقه دار هستند اما تا کنون به چنگال قانون نیافتاده‌اند.


میم. چ
س. الف. قاف
صاد. ضاد
 اخباراجتماعی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
آبلیسک سوزی 22 بهمن 1392 -تهران-میدان انقلاب Obelisk Burning

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری



 
اخبار حوادث - توضیحات آتش‌نشانی تهران درباره حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در توضیح حادثه دیروز در خیابان ابوریحان گفت : نردبان آتش نشانی با وجود آنکه هر روز کنترل می شود از آنجایی که هوشمند است و از سامانه های الکترونیک بهره می گیرد به علت تکان های شدید در مسیر، دچار نقص در یکی از حسگرها شد و در لحظه عملیات از کاربر فرمان پذیری نداشت.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، تیموری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود : ساعت 11 و سی دقیقه دیروز به آتش نشانی اعلام شد که پشت بام یک ساختمان آتش گرفته است.

وی ادامه داد : یک دقیقه بعد در تماس دیگری اعلام شد که مقداری تریکو در راهروها دچار حریق و این آتش سوزی خاموش شده است و نیازی به حضور نیروهای آتش نشانی نیست.

تیموری گفت : دوباره یک دقیقه بعد تماسی برقرار و اعلام شد 6 تا 7 نفر در کارگاه تریکو بافی این ساختمان محبوس شده اند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : بلافاصله پس از آخرین تماس، راس ساعت 11 و 33 دقیقه از دو مسیر ، دو نردبان به محل اعزام و نیروها 11 و 36 دقیقه در محل مستقر شدند.
تیموری افزود: در لحظه حضور نخستین نردبان آتش نشانی یک نفر از خانم هایی که از ساختمان آویزان شده بود خود را رها و نفر دوم نیز با وجود تلاش افراد حاضر در طبقات، سقوط کرد.

وی گفت : پس از آنکه نردبان اول دچار نقص شد نردبان دوم که در مسیر بود کمتر از دو دقیقه به محل رسید و از محل سقوط همان دو نفر به وسیله نردبان دوم، 5 نفر نجات یافتند و 14 نفر نیز از راه پله های ساختمان خارج شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران با ابراز تاسف و شرمندگی نسبت به جان باختن دو نفر از هموطنان در خیابان ابوریحان افزود : برای پهن کردن تشک بادی نیز به فضای 50 متر مربعی و حداقل 5 تا 6 دقیقه زمان نیاز داریم.

تیموری ادامه داد : بر این اساس اگر در همان لحظه حضور نردبان هم تشک پهن می شد زمان لازم برای نجات این دو نفر وجود نداشت.

وی با ابراز تاسف و شرمندگی به علت نقص فنی در تجهیزات ایستگاه آتش نشانی گفت : کارشناسان ایمنی آتش نشانی در تاریخ چهارم تیر امسال به محل این ساختمان مراجعه کردند و تذکرات لازم را به مسئولان آن دادند اما با بی توجهی آنها روبرو شدند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران افزود : ابزار قانونی برای جلوگیری از فعالیت کارگاههایی که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند نداریم.

وی اضافه کرد: امروز هم در چهار راه استانبول سانحه مشابهی رخ داد که محل ورود به ساختمان مملو از کاغذ و اقلام بود اما با تلاش ماموران آتش نشانی، این حادثه تلفات جانی نداشت.

اخبار حوادث - واحد مرکزی خبر