اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لیست سعید مرتضوی شبیه شب نامه است


مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسامی نمایندگانی که از سوی سازمان تامین اجتماعی به این کمیسیون ارسال شده مستند نیست، گفت: این لیست بیشتر شبیه یک شب نامه است، چرا که هیچ امضایی نداشته و قابل استناد نیست.

خبرگزاری مهر: مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسون اصل نود مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اسامی نمایندگانی که از سوی سازمان تامین اجتماعی به این کمیسیون ارسال شده مستند نیست، گفت: این لیست بیشتر شبیه یک شب نامه است، چرا که هیچ امضایی نداشته و قابل استناد نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل نود افزود: این همه جو سازی برای اینکه به یک نماینده 500 هزار تومان داده شده تا به افراد بی بضاعت کمک کند اقدامی ناجوانمردانه است.

افضلی فرد در ادامه افزود: این اقدام سازمان تامین اجتماعی مانند سایر نهاد ها و دستگاه ها مانند کمیته امداد بود که معمولا مبالغی را به حساب سازمان مربوطه در هر استان واریز می کنند تا نمایندگان نیز افراد مستضعف را برای دریافت وام به این سازمان ها معرفی کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پاسخ به این سوال که آیا اهداء کارت هدیه و یا واریز پول به حساب شخصی نماینده غیر قانونی خواهد بود گفت: تا به حال این اتفاق نیفتاده است، این کار باید از مسیر قانونی انجام گیرد تا سواستفاده ای نشود.

وی تاکید کرد: هرگونه دریافت کارت هدیه و یا واریز پول از سوی سازمان ها و نهاد ها به حساب شخصی نمایندگان غیر قانونی است.

به گزارش مهر، پیش از این در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی آمده بود 37 نفر از نمایندگان مجلس کارت های هدیه ای از این سازمان دریافت کرده اند که این خبر واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشت.

افضلی فرد در حالی منکر انجام چنین تبادلاتی است که در هفه گذشته محمد رضا باهنر و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در همین خصوص در تذکرات کتبی و شفاهی خود در صحن علنی مجلس اعلام کردند، این اقدام یک رویه معمول در ادوار مختلف مجلس بوده و نمایندگان ملت مبالغ دریافتی از سازمان ها و نهادها را در اختیار افراد مستند در حوزه های انتخابیه خود قرار می دهند.


ویدیو مرتبط :
ادعای تازه سعید مرتضوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا یکی از نزدیکان سعید مرتضوی را به لیست سیاه وارد کرد



تحریم های جدید ایران, نزدیکان سعید مرتضوی, مذاکرات ایران و 5 + 1

آمریکا یکی از نزدیکان سعید مرتضوی را به لیست سیاه وارد کرد

این موضوع به فاصله اندکی از اتمام دور دوم مذاکرات ایران و 5 + 1 در آلماتی قزاقستان و بدون حصول نتیجه مشخص از این مذاکرات بوده است، اما مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا هیچ گونه ارتباطی به نتیجه بخش نبودن مذاکرات نداشته و تنها بخشی از تلاش آمریکا برای جلوگیری از ایران در دور زدن تحریم ها است.

روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا اقدام به تحریم بابک زنجانی تاجر نزدیک به دولت به همراه تعدادی از شرکتها و بانکهای خارجی که به ادعای آمریکا در تلاش ایران برای دور زدن تحریم مالی و پولشویی همکاری داشته اند کرده است.

به گزارش تابناک، خزانه داری آمریکا بابک زنجانی را به همراه یک بانک در مالزی و شبکه ای از شرکتهای خارجی که به ادعای مقامات آمریکا میلیاردها دلار پول را از طرق غیر قانونی و به واسطه دور زدن تحریم و پولشویی به ایران انتقال داده اند مورد تحریم قرار داده است.

هرچند این موضوع به فاصله اندکی از اتمام دور دوم مذاکرات ایران و 5 + 1 در آلماتی قزاقستان و بدون حصول نتیجه مشخص از این مذاکرات بوده است، اما مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا هیچ گونه ارتباطی به نتیجه بخش نبودن مذاکرات نداشته و تنها بخشی از تلاش آمریکا برای جلوگیری از ایران در دور زدن تحریم ها است.

در این رابط دیوید کوهن معاون بخش تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا، اشاره کرده اس که: همچنانکه تحریم های بین­المللی علیه ایران سخت تر و فشارها بر این کشور بیشتر میشود، ایران بیش از گذشته به روشهایی از جمله پولشویی برای انتقال پول نفت به داخل تحت عناوین جعلی و ساختگی میپردازد.

به ادعای مقامات آمریکایی شبکه شرکتهایی که اخیرا در لیست سیاه قرار گرفته اند، از مالزی تا تاجیکستان و ترکیه کشیده شده است که در نهایت به ایران میرسد و از طریق این شرکتها ایران به دنبال فروش نفت خود در بازار بین­الملل بوده است.

همچنین گفته شده است که این شبکه از شرکتها به همکاری بانکی در مالزی صدها میلیون دلار پول حاصل از صادرات نفت را به نفع شرکت ملی نفت ایران وارد کشور کرده اند.

بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا با ذکر نام بابک زنجانی در این رابطه اعلام کرده است که زنجانی مدیر کل گروه سورینت که مجموعه از بانکها و شرکتهای فعال در این زمینه بوده اند نیز به لیست تحریم وارد شده است. به گفته این بیانیه، شرکتهای تحت مدیریت زنجانی در دبی، ترکیه، مالزی و تاجیکستان فعال هستند.

به گزارش تابناک، بابک زنجانی تاجر بزرگ ایرانی است که مدیریت گروه هولدینگ توسعه سورینت قشم را بر عهده دارد و از جمله نزدیکان سعید مرتضوی و دولت است که نام وی در جریان استیضاح جنجالی وزیر رفاه در سال گذشته و در فیلمی که در در مجلس از سوی احمدی نژاد پخش شد به میان آمد.

گفته میشود که وی بیش از 60 شرکت فعال در حوزه تجاری را مدیریت میکند و همچنین بانک سرمایه گذاری اسلامی در مالزی نیز متعلق به او است که به احتمال بسیار قوی همان بانکی است که اکنون وزارت خزانه داری آمریکا آن را در لیست تحریم قرار داده است.

پیش از این نیز اتحادیه اروپا بابک زنجانی را در سال 2012 لیست سیاه تحریم قرار داده بود که دلیل آن کمک به دور زدن تحریمها از طریق داشتن نقش کلیدی در تجارت نفت ایران و انتقال پول مربوط به فروش آن به دولت ایران خوانده شده بود./تابناک