اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لوپوئن: فرانسه آماده حمله به سوریه می شود



لوپوئن: فرانسه آماده حمله به سوریه می شود

مجلۀ فرانسوی لوپوئن در گزارشی نوشت: فرانسه به طور مخفیانه آمادۀ حمله نظامی به سوریه می شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، مجلۀ فرانسوی لوپوئن روز گذشته در گزارشی نوشت: فرانسه به طور مخفیانه آماده دخالت نظامی در سوریه می شود و قرار است تنها از نیروهای ویژه برای این کار استفاده کند. شمایی که برای این حمله در نظرگرفته شده، ورود محدود فرانسه به همراه ائتلافی چندوجهی با حضور برخی دیگر از کشورهاست که گفته می شود تقریبا همانند شیوه ای خواهد بود که برای سقوط قذافی مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامۀ این گزارش آمده است: این حمله با حضور آمریکا، انگلستان، فرانسه و همچنین سایر کشورهای عضو ناتو از جمله ترکیه صورت خواهد گرفت که به این کشورها باید نام اردن و چند کشور عربی دیگر را افزود. ظاهراً قرار نیست دخالت نظامی به صورت زمینی، هوایی و یا طولانی مدت باشد، بلکه به یکسری عملیات های مشخصی با هلیکوپتر و هواپیما محدود خواهد شد که تنها انبارهای سلاح های شیمیایی را هدف قرار خواهد داد.

این مجلۀ فرانسوی در ادامه می افزاید: اظهارات چندی پیش لوران فابیوس، وزیر خارجۀ فرانسه تا اندازۀ زیادی گویا و مشخص بود. ونسان فلورانی، سخنگوی فابیوس می گوید: هرگونه استفاده دولت از سلاح های شیمیایی غیرقابل پذیرش است. رهبران سوریه باید بدانند که جامعه بین الملل اقدامات آنها را مشاهده می کند، اما نمی تواند در مقابل استفاده دولت از سلاح های شیمیایی بدون عکس العمل بنشیند، همانگونه که باراک اوباما، روز دوشنبه اعلام کرد که استفاده از سلاح های شیمیایی غیرقابل پذیرش است. از اظهارات مقامات آمریکایی مشخص بود که آنها ابزار اطلاعاتی لازم- و یا توانایی های متحدان شان را- سنجیده اند و از همین رو بود که طی روزهای اخیر هشدارهایی به بشار اسد پیرامون استفاده از سلاح های شیمیایی داده اند.

ظاهراً قرار نیست این عملیات به صورت مخفی صورت گیرد. از این رو گفته می شود که نیروهای ویژه فرانسوی برای این منظور در اردن مستقر شده اند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فرانسوا اولاند : فرانسه آماده حمله هوایی به داعش است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیروهای ویژه روسیه به سمت سوریه در حرکت هستند/آمریکا آماده ی حمله است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درگیری در سوریه وارد مرحله ای جدید می شود؛

نیروهای ویژه روسیه به سمت سوریه در حرکت هستند/آمریکا آماده ی حمله است

شبکه ی تلویزیونی "ان بی سی" امریکا به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد، گروهی از نیروهای ویژه روسیه به سمت بندر طرطوس سوریه حرکت کرده اند.

 انتخاب : دبکا نوشت: شبکه ی تلویزیونی "ان بی سی" امریکا به نقل از مقامات پنتاگون اعلام کرد، گروهی از نیروهای ویژه روسیه به سمت بندر طرطوس سوریه حرکت کرده اند.

این نیروهای ویژه روسیه از طریق کشتی به سوریه می آیند. این گروه متشکل از سربازان نیروی دریایی است که به زودی به سوریه می رسند.

دبکا به نقل از منابع خود در وزارت دفاع امریکا نوشت: ارتش امریکا برنامه و طرح خود برای عملیات گوناگون این کشور علیه سوریه را تکمیل کرده است.

جنگ داخلی در سوریه در حال ورود به فاز جدید مداخله نظامی قدرت های جهانی شده است.

در هفته های اخیر، پناتگون ارزیابی خود از اینکه برای حمله چه مقدار نیرو و چه نوع واحد عملیاتی نیاز است را نهایی کرده اند .

طرح و برنامه ارتش امریکا شامل سناریو منطقه ی پرواز ممنوع و همچنین حفاظت از سایت های بیلوژیک و شمیایی در سوریه می شود.

نیروی دریایی امریکا حضور خود را از طریق سه کشتی جنگی و یک زیردریایی در شرق مدیرانه برای عملیات های شناساسی حفظ کرده است.

همچنین، سی ان ان به نقل از مقامات پنتاگون نوشت: پنتاگون طرح خود برای چگونگی حمله امریکا در جهت برکناری را تکمیل کرده است./انتخاب