اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لوموند:خاتمی سرسخت ترین سخنگو برای خواسته های جامعه مدنی ایران است



اخبار,اخبار سیاسی,دوره ریاست جمهوری خاتمی


اخبار سیاسی - لوموند:خاتمی سرسخت ترین سخنگو برای خواسته های جامعه مدنی ایران است

لوموند نوشت: اردوگاه اصلاح طلبان در ایران به شدت میان دو جناح تقسیم شده،میانه روها و طرفداران تغییرات. ولی هیچ کس به اندازه رییس جمهور سابق محمد خاتمی که موجی از امید را در زمان انتخابش، به ویژه در نزد زنان و جوانان، به راه انداخت، به طرفداران و مخالفان نمی پردازد.

خاطرات نوستالژیکی که از دو دوره ریاست جمهوری او و نشانه های نسبی گشایش [ایجاد احزاب سیاسی و سازمان های غیردولتی، آزادی مطبوعات] برجای مانده، همچنان در مدح او و شجاعت اش نوشته می شود. این درحالیست که برخی وی را به تسلیم شدن در برابر فشارهای فوق محافظه کاران متهم می کنند.

از چند ماه گذشته، رییس جمهور سابق، با انتخاب رییس مرکز مطالعات استراتژیک شورای مصلحت نظام به ریاست جمهوری، هشدارهای خود را علیه طیف تندروی ایران افزایش داده است.

اکنون این محمد خاتمی است که از اینک به عنوان سرسخت ترین سخنگو برای خواسته های جامعه مدنی ایران ایفای نقش می کند.

به گزارش روزنو به نقل از تیک، نبود شجاعت در رییس جمهور پیشین باعث نشده تا نگرانی تندروها از او کاهش یابد. خاتمی از پایان دوره ریاست جمهوری اش مدام به دلیل مواضعی که اتخاذ کرده ، مورد حمله قرار گرفته است. این مقابله به مثل ها در ماه اوت امسال، زمانی که نمایندگان مجلس مانع از حضور وی برای مراسم تحلیف حسن روحانی شدند، به اوج خود رسید.

محمد خاتمی از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی در ماه اوت در دو جبهه می جنگد. او از کسانی که نسبت به وعده های انتخاباتی روحانی زود مأیوس می شوند و صبر کافی ندارند می خواهد محدودیت های دولت جدید را درک کنند و البته از هر فرصتی نیز برای یادآوری این وعده ها به رییس جمهور جدید استفاده می کند.

خاتمی در زمان دیدار با دانشجویان دانشگاه تهران در اواخر ماه اکتبر تأکید کرد که “برخی نیروهای داخل کشور” تلاش می کنند تا “باعث شکست دولت روحانی در برآورده کردن اهداف ملی و بین المللی اش شوند”.

از زمان بیان این اظهارات، یکی از وعده های حسن روحانی اجرا شده: ایران توانست در ژنو با قدرت های جهانی بر سر معضل هسته ای به توافق برسد. محمد خاتمی چند ساعت پس از اعلام خبر این توافق گفت: “اولین گام برای به دست آوردن منافع ملی و کاهش تنش ها برداشته شد. مطمئناً ملت بزرگ ایران قدر این پیروزی را خواهد دانست.” اولین گام برداشته شده، ولی محمد خاتمی، به مانند میلیون ها ایرانی، هنوز منتظر اقدامات بعدی است.
اخبار سیاسی - روزنو


ویدیو مرتبط :
جامعه مدنی یا ........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فراخوان تجمع در مقابل سفارت پاکستان از سوی کنشگران جامعه مدنی ایران



اخبار اجتماعی - فراخوان تجمع در مقابل سفارت پاکستان از سوی کنشگران جامعه مدنی ایران

زمان این تجمع مدنی روز پنج شنبه 7 فروردین ساعت 3 بعد از ظهر اعلام شده است. سفارت پاکستان در تهران-خیابان فاطمی غربی-نبش اعتمادزاده- پلاک 1 واقعا شده است.


 

اخبار,اخبار اجتماعی,شهادت مرزبانان ایرانی

 

انتشار خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش العدل، واکنشهای بسیاری در میان مردم ایران برانگیخت. گروهک تروریستی جیش العدل دو روز پیش اعلام کرد که اولین مرزبان ایرانی جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد از دولت پاکستان، خواستار اقدام فوری این کشور در خصوص آزادی مرزبانان ایرانی شد.

به گزارش  قانون، جمعی از فعالان و کنشگران جامعه مدنی ایران اعلام نمودند که در اعتراض به گروگانگیری و شهادت مرزبان ایرانی و نقش دولت پاکستان و سازمان اطلاعات این کشور که طی سال های گذشته در ناامن کردن منطقه و حمایت پشت پرده از گروههای تروریستی نقش جدی داشته است با در دست داشتن تصاویر مرزبانان ایرانی در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع خواهند کرد.


زمان این تجمع مدنی روز پنج شنبه 7 فروردین ساعت 3 بعد از ظهر اعلام شده است. سفارت پاکستان در تهران-خیابان فاطمی غربی-نبش اعتمادزاده- پلاک 1  واقعا شده است. برگزار کنندگان این تجمع از مردم ایران دعوت کرده اند تا در این مراسم شرکت کرده و برای آزادی دیگر مرزبانان گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی جیش العدل، دست به اقدامی مدنی زده و مراتب نگرانی و اعتراض خود را نسبت به دولت پاکستان ابراز دارند.
اخبار اجتماعی - قانون