اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لوح تقدیر امر به معروف ، برای مدیر عامل فراری بانک ملی!



لوح تقدیر امر به معروف ، برای مدیر عامل فراری بانک ملی!

کافی است نگاهی کوتاه به دستاورد های بانک ملی بر روی سایت این بانک داشته باشید ، با تقدیرنامه ای روبرو خواهید شد که بر اساس آن از خاوری مدیر عامل فراری و سابق این بانک برای امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شده است . نکته جالب هم سمت خاوری در شورای امر به معروف و همچنین کسی است که این تقدیر نامه را به وی داده است .

 

لوح تقدیر از محمود رضا خاوری مدیر عامل فراری بانک ملی هنوز روی سایت این بانک و در قسمت دستاورد‌ها قرار دارد. نکته جالب اینکه خاوری این تقدیر نامه را به خاطر تلاش برای ارتقاء امر به معروف و نهی از منکر لسانی دریافت کرده است. البته خود وی همزمان ریاست هیات امر به معروف و نهی از منکر بانک ملی را بر عهده داشته است.

به گزارش تابناک در متن این تقدیر نامه آمده است:

 

جناب آقای محمود رضا خاوری

احتراما با آرزوی توفیق روزافزون برای حضرتعالی در راستای حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های دینی در پرتو عمل به فرضیه الهی امر به معروف و نهی از منکر و کسب تقوای الهی نظر به اینکه حضرتعالی در جهت احیای فریضتین و ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در بانک ملی ایران اهتمام ورزیده و تلاش نموده‌اید، لذا جا دارد از خدمات ارزنده و همکاری حضرتعالی با ستاد احیاء تشکر نموده و این لوح تقدیر به رسم یاد بود به حضرتعالی اعطاء می‌گردد.

از خداوند سبحان موفقیت روزافزون حضرتعالی را در ارتقاء فضائل اخلاقی و نیل به ارزش‌ها و آرمان‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت داریم.

 

معاونت ادارات و کارخانه جات!


البته اکنون این گزارش در این باره قضاوت نخواهد کرد که مدیر عامل بانک ملی عامل به انجام فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر لسانی بوده است یا نه؛ چرا که از این موضوع اطلاعی ندارد. با این وجود آنچه عملا در در دوران ریاست وی در بانک ملی و در جریان اختلاس بزرگ اقتصادی رخ دهد، نشان می‌دهد که وی حداقل در مقام عمل اینگونه نبوده است.

 

اما نکته مهم‌تر آن است که تقریبا مثل روال مرسوم در اغلب ادارات ایرانی نخستین لوح تقدیر هر عمل مطلوب و خواستنی به رئیس آن اداره می‌رسد  و در سایت بانک ملی در زمره دستاورد‌های بانک ملی هم محسوب شده است!/تابناک


 ,اخبار خاوری,اخبار سیاسی,اخبار جدید


ویدیو مرتبط :
فرافکنی به سبک مدیر عامل بانک ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از مدیر عامل فراری بانک ملی چه خبر؟



مدیر عامل فراری بانک ملی , اخبار سیاسی و اجتماعی

اردیبهشت امسال بود که  حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشوراز فساد بانکی صد میلیون یورویی خبر داد و محمود رضا خاوری را یکی از مجرمین این پرونده دانست تا بار دیگر اختلاس 3 هزار میلیاردی و فرار مدیر عامل سابق بانک ملی را زنده کند.
وی در این خصوص گفته بود : از این میزان 71 میلیون یورو با پیگیری‌های بهنگام، در حال بازگردانده شدن به بانک است. همچنین 7 میلیون یورویی که به ریال تبدیل شد وثیقه مورد نیاز را دارد. این پرونده زوایای پیچیده و سنگینی دارد. رئیس فراری بانک ملی نیز در این پرونده نقش دارد و این وام به دستور و موافقت او تعلق گرفت ولی اینکه آیا در این مسیر پولی جابه‌جا شده یا خیر، باید در مراحل رسیدگی مشخص شود.
به این ترتیب بود که خاوری دوباره بعد از مدتی دوری از اخبار رسانه ها دوباره مورد توجه قرار گرفت و دوباره اخباری در خصوص دستگیری خاوری و تعقیب وی توسط پلیس اینترپل رسانه ای شد.
بعد از آن بود که رامین مهمانپرست بیست و چهارم خرداد ماه،  برای نخستین بار اخبار تازه ای درباره پیگرد قضایی خاوری از سوی پلیس اینترپل اعلام كرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان در خصوص اقدامات وزارت خارجه برای بازگشت خاوری به کشور با بیان اینکه همکاری بسیار نزدیکی بین وزارت خارجه، دادستانی و اینترپل ناجا در مورد این پرونده وجود دارد گفت: تاکنون فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و از طریق اینترپل حکم بازداشت خاوری گرفته شده است.
وی افزود: با سفارت کانادا در تهران در این زمینه در تماس بودیم و افسر پلیس رابط کانادا در اسلام آباد را به ایران دعوت کردیم و پرونده مذکور را به طور کامل با وی در میان گذاشتیم و وی نیز مسئولیت پیگیری این پرونده را بر عهده گرفت.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: منتظر پاسخ طرف کانادایی هستیم و از طریق سفارت ایران در کانادا نیز پیگیری‌هایی صورت گرفت تا با خاوری ملاقات شود و زمینه‌های برگشتش را فراهم کنیم که متاسفانه وی در ملاقات‌ حاضر نشد. البته پیگیری‌های ما در حال انجام است.
 مهمانپرست همان زمان به دولت كانادا هشدار داد و گفت: ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم و دولت کانادا موظف است خاوری را به ایران برگرداند.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه خاوری خاک کانادا را ترک کرده اظهار داشت: در همین زمینه کاردار کانادا را به وزارت خارجه احضار کردیم. وزارت خارجه طبق روال معمول همه تلاش‌ها را انجام می‌دهد و با همکاری ارگان‌ها و مقامات قضایی و انتظامی موضوع را دنبال می‌کند. این موضوع ابعاد مختلفی دارد که توسط ارگان‌های مختلف در حال پیگیری است.
حالا اما بعد از همه این حرف و حدیث ها، پلیس اینترپل کانادا در آخرین ظهارات خود اعلام كرده، محمود رضا خاوری در كانادا بوده ولی از تحویل آن خودداری می كند.
ماجرا از این قرار است که با وجود  پیگیری‌های پلیس اینترپل کشورمان برای بازگرداندن محمودخاوری یکی از متهمان پرونده فساد بانکی بزرگ، پلیس اینترپل کانادا با اعلام اینکه مدیرعامل سابق بانک ملی همچنان در اتاوای کانادا زندگی می‌کند، از تحویل وی به ایران خودداری می کند.
 انتشار خبر رسمی مبنی بر حضور خاوری در كانادا در حالی صورتمی گیرد كه چندی قبل برخی منابع، از فرار خاوری به آمریكا خبر داده بودند و حالا به این خبر به نظر می رسد فرار خاوری از کانادا شایعه بوده است تا واقعیت.
گفتنی  است، با افشای خبر فرار مدیر عامل  سالبق بانک ملی ایران اعلام شد، یک مقام مسئول با ابلاغ بخشنامه ای، دستور داده اولا محمدرضا خاوری و همسر وی ممنوع المعامله شده و حق انتقال اموال خود را به فرد دیگری نداشته باشند  و ثانیا برخی املاک شناسایی شده در تهران که به نام این دو نفر است نیز توقیف می شوند.
در هر حال، با وجود این که دادگاه فساد بزرگ مالی به پایان رسید و متهمین نیز به اعدام و حبس محکوم شده اند اما هنوز تکلیف محمود رضا خاوری مشخص نیست و معلوم نیست بالاخره وی به کشور برگردانده می شود و محاکمه خواهد شد یا خیر؟.../شفاف