اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لنج باری ایرانی در مسیر دبی غرق شد


رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ گفت: امداد رسانی به خدمه یک فروند شناور باری در حوالی جزیره خارگ انجام شد.

خبرگزاری مهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ گفت: امداد رسانی به خدمه یک فروند شناور باری در حوالی جزیره خارگ انجام شد.

بهمن نکیسا اظهار کرد: در تماس رادیویی که امروز از طرف شناورهای عبوری در منطقه با مرکز فرعی تجسس و نجات دریایی خارگ مبنی بر وقوع حادثه آتش سوزی برای یک فروند شناور وصول شد، عملیات امداد و نجات انجام شد.

وی ادامه داد: با وصول این تماس، ضمن هماهنگی با مرکز اصلی تجسس و نجات دریایی بوشهر، شناور ناجی ۹ حاضر در بندرخارگ سریعاً به محل سانحه اعزام شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ اضافه کرد: پس از انجام عملیات تجسس و نجات که با هماهنگی و همکاری دیگر یگان‌های دریایی مستقر در منطقه از جمله یگان‌های شناوری نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره صورت گرفت، خوشبختانه ۵ نفر از خدمه شناور نجات یافتند.

وی افزود: شناور یاد شده از نوع موتورلنج باری و به شماره ثبت ۱۱۵۴۱ بندرعباس بود که از مبداء هندیجان در استان خوزستان به سمت دبی در حرکت بوده است.

نکیسا بیان کرد: متاسفانه به‌دلیل شدت و سرعت آتش سوزی موتور لنج مورد نظر با توجه به ساختار چوبی بودن آن به کلی طعمه حریق شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ گفت: موتورلنج یاد شده دارای ۶ نفر خدمه بوده که تا این لحظه تلاش‌ها برای یافتن یک نفر یگر از خدمه مفقودی در حال انجام است.


ویدیو مرتبط :
آتش گرفتن لنج باری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لنج باری مسیر دبی - خرمشهر غرق شد


لنج باری كه از دبی به مقصد بندر خرمشهر در حال حركت بود در بوشهر غرق شد.

خبرگزاری مهر: لنج باری كه از دبی به مقصد بندر خرمشهر در حال حركت بود در بوشهر غرق شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: لنج باری با ١٠ سرنشین و محموله برنج و شكر از دبی به مقصد بندر خرمشهر در حال حركت بود که بر اثر نقص فنی و آسیب در بدنه قصد ورود به اسكله جلالی بوشهر را داشت که دچار حادثه شد.

حسین درویشی به وضعیت نامناسب جوی اشاره کرد و ادامه داد: این لنج باری به‌دلیل وزش باد شدید و طول موج با برخورد به صخره دچار شكستگی بدنه شد و غرق شد.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه در یك مایلی اسكله جلالی بوشهر رخ داد و تیم امداد و نجات دریایی جمعیت هلال احمر با كمك دو فروند قایق و شش نفر امداگر همراه با سایر قایق‌ها موفق به نجات جان سرنشینان لنج شد و آنها را سالم به ساحل رساند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: در ادامه نیز سرنشین یك فروند قایق صیادی كه قصد انتقال بار از دریا به ساحل را داشت، بر اثر برخورد سر به صخره بی‌هوش شد و توسط تیم امداد دریایی به ساحل انتقال یافت و بعد از اقدامات اولیه به بیمارستان شهدای خلیج فارس انتقال داده شد.