اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لكه خون، مرمی و گلوله جنگی



 

آغاز هفته بیست وهفتم

 

با كشف لكه خون، مرمی و گلوله جنگی و فقدان تانكر ساز میانسال پرونده پیچیده پیش روی بازپرس جنایی تهران گشود.

عصر روز گذشته مأموران كلانتری ۱۳۸ جنت آباد از طریق مركز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران از یك حادثه با خبر شدند.

مأموران با بررسی اظهارات فردی كه با مأموران تماس گرفته بود دریافتند این زن جوان مدعی است در پاركینگ خانه‌ خود یك مرمی و یك گلوله سالم پیدا كرده است.

شاملو، بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران درباره این پرونده گفت: با حضور در محل كشف این گلوله و مرمی مشخص شد این زن جوان كه یكی از ساكنان است در پاركینگ این ساختمان پنج طبقه یك مرمی پیدا كرده است.

این زن مدعی شد كمی جلوتر یك گلوله سالم جنگی نیز كشف كردم و این در حالی بود كه در گوشه‌ای از پاركینگ یك لكه خون خشك شده نیز وجود داشت.

بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی تهران گفت: تحقیق از ساكنان این ساختمان آغاز شد تا اینكه مشخص شد یك مرد میانسال سازنده تانكر مدتی است از این ساختمان خارج شده و از وی اثری در دست نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن سرنوشت این مرد میانسال در دست انجام است.


ویدیو مرتبط :
بررسی رفتار مرمی گلوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ تلخ خانواده روستایی در انفجار گلوله جنگی



اخبار حوادث - کنجکاوی پدر جوان این حادثه هولناک را در سرپل ذهاب رقم زد
مرگ تلخ خانواده روستایی در انفجار گلوله جنگی

انفجار گلوله جنگی در یك خانه روستایی جان ٣عضو یک خانواده را گرفت. امدادگران کرمانشاه در عملیاتی همزمان توانستند یک کودک را زنده از زیر آوار بیرون بکشند.

شامگاه یکشنبه صدای انفجار مهیبی در روستای دستک شنیده شد و مردم وحشت‌زده از خانه‌هایشان بیرون آمدند. شیشه‌های خانه می‌لرزید. اهالی منطقه شعله‌های آتش را دیدند که از خانه یکی از همسایه‌هایشان زبانه می‌کشید. به سرعت با آتش‌نشانی و اورژانس تماس گرفتند. بلافاصله پس از دریافت خبر ماموران آتش‌نشانی سرپل ذهاب، به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امدادونجات آغاز شد. با حضور امدادگران در محل حادثه با یک خانه قدیمی روبه‌رو شدند که به دلیل انفجار به‌طور کامل تخریب شده بود و این در حالی بود که هیچ‌کس از تعداد کسانی که در زمان انفجار در خانه حضور داشتند خبری نداشت.


جست‌وجو‌ها آغاز شد و امدادگران توانستند با تلاش بی‌وقفه خود یک کودک را در همان لحظات اول امداد، نجات دهند و کودک مصدوم به عوامل اورژانس تحویل داده شد.


در حالی که تیم‌های جست‌وجو به‌دنبال اعضای این خانواده بودند، یک مرد، یک زن و یک کودک را در حالی ‌که دیگر نفس نمی‌کشیدند از زیر آوار بیرون آوردند. بررسی‌های نخست کارشناسان حاکی از آن بود که علت اصلی این حادثه انفجار کپسول گازی بوده که در خانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.


کشته و زخمی شدن ٤نفر
مدیر روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: «انفجار در روستای دستک شهرستان سرپل ذهاب جان ٣نفر را گرفت و یک نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد.»


آزادی اضافه کرد: «مصدوم به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب منتقل شد که در نهایت به دلیل وخیم بودن وضع به بیمارستان طالقانی کرمانشاه اعزام شد.»


انفجار گلوله توپ جنگی
در حالی که تصور می‌شد این حادثه به دلیل انفجار کپسول گاز رخ داده است، معاون فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد حادثه روستای «دستک» سرپل ذهاب ناشی از انفجاز گلوله توپ جنگی باقیمانده از دوران دفاع مقدس بوده است.


سرهنگ ارسلان حیدری، معاون فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه درباره جزییات این ماجرا گفت:  «یکی از اهالی روستای دستک سرپل ذهاب گلوله‌ای متعلق به توپ جنگی را پیدا می‌کند. او گلوله را به منزل خود می‌برد و پس از دستکاری گلوله منفجر می‌شود که در اثر انفجار اهالی خانه از جمله خود وی، همسر و یک فرزند او کشته می‌شوند و فرزند دیگر او به‌شدت زخمی می‌شود.»

اخبار حوادث - شهروند