اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو پروازهای فرودگاه مشهد


مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل مه غلیط و کاهش دید از حدود ساعت 19 پنجشنبه متوقف شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به دلیل مه غلیط و کاهش دید از حدود ساعت 19 پنجشنبه متوقف شد.

محمد باقر قاسم زاده در گفت و گویی افزود: دید پروازی در مشهد هم اکنون به 50 متر کاهش یافته و امکان انجام هیچ پرواز ورودی و خروجی در این فرودگاه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تاکنون پنج پرواز ورودی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ناچار به بازگشت به فرودگاه های ثانوی شده و برخی پروازها هم منتظر بهبود وضعیت جوی در این فرودگاه هستند.
وی با بیان اینکه انجام سایر پروزاها هم منوط به نشست پروازهای ورودی است گفت: یک پرواز خروجی شرکت هواپیمایی زاگرس هم با وجود مسافرگیری به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی انجام نشد و مسافران آن در سالن ترانزیت فرودگاه مشهد منتظر هستند.

قاسم زاده افزود: با بهبود هوا، کاهش مه و افزایش دید پروازی پروازها از سر گرفته خواهد شد.
وی اظهار کرد: شب گذشته نیز مه غلیظ حاکم بر فضای مشهد و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد منجر به لغو برخی پروازهای این فرودگاه شد.

وی ادامه داد: مسافران پروازهای امشب قبل از حرکت به سوی فرودگاه با تماس تلفنی از وضعیت انجام پروازها مطلع شوند.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهر آباد پرترددترین فرودگاه کشور است که به طور متوسط روزانه 160 تا 180 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.


ویدیو مرتبط :
لغو تمام پروازهای میان روسیه و اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری ها به نزدیکی فرودگاه دمشق رسید / لغو پروازهای 2 شرکت هواپیمایی



درگیری ها به نزدیکی فرودگاه دمشق رسید / لغو پروازهای 2 شرکت هواپیمایی

"مسافران پرواز این شرکت نتوانستد خود را به فرودگاه دمشق برسانند. از سرگیری پروازها به این فرودگاه منوط به بهبود شرایط امنیتی اطراف آن است."درگیری های مسلحانه به نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق رسید و باعث توقف پروازهای دو شرکت هواپیمایی به این فرودگاه شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این درگیری ها میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی در اطراف پایتخت منجر به بسته شدن جاده فرودگاه بین المللی دمشق شد.

به دلیل این درگیری ها، دو شرکت هواپیمایی امارات و مصر پروازهای خود را به فرودگاه دمشق لغو کرده اند.

به گفته مخالفان، این شدیدترین درگیری ها در جاده فرودگاه دمشق در جنوب شرقی پایتخت در 20 ماه گذشته از بحران در سوریه است.

به دنبال اتفاقات روی داده در جاده فرودگاه دمشق، شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد پروازهای روزانه اش به دمشق را تا اطلاع بعدی متوقف کرده است.

شرکت هواپیمایی مصر نیز دیروز پنجشنبه پرواز خود را به فرودگاه دمشق انجام داد ولی پروازهای جمعه به مقصد این فرودگاه را لغو کرد.

با این حال دیگر شرکت ها به پروازهای خود به دمشق ادامه می دهند.

یک مقام مسؤل در فرودگاه قاهره نیز درباره پرواز روز پنجشنبه شرکت هواپیمایی مصر به دمشق گفت:" این پرواز به سلامت در فرودگاه دمشق به زمین نشست و همه مسافران در سلامت هستند اما به خلبان دستور داده شد در صورت احساس وضعیت نامناسب می تواند بدون مسافرگیری، فرودگاه دمشق را ترک کند."

رشدی زکریا رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی مصر نیز گفت که  تصمیم تعلیق پروازهای این شرکت به دمشق به دلیل ناآرامی در مناطق اطراف فرودگاه اتخاذ شد.

وی افزود: مسافران پرواز این شرکت نتوانستد خود را به فرودگاه دمشق برسانند. از سرگیری پروازها به این فرودگاه منوط به بهبود شرایط امنیتی اطراف آن است.

فرودگاه بین المللی دمشق

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

در مقابل، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد: رئیس سازمان هواپیمایی سوریه گفت که پروازهای فرودگاه دمشق به صورت طبیعی و براساس برنامه های از پیش تعیین شده در جریان است و همه کارکنان این فرودگاه در محل فعالیت خود قرار دارند.تلویزیون دولتی سوریه همچنین از انجام عملیات های نظامی بزرگ ارتش در مناطق حومه دمشق خبر داد.

سایت شبکه الجزیره نیز به نقل از گروه های مخالفان مسلح نوشت که آنها توانسته اند سه دستگاه تانک ارتش سوریه در نزدیکی فرودگاه دمشق را مورد هدف قرار داده و نابود کنند.

شبکه الجزیره همچنین گفته است که فرودگاه بین المللی دمشق تعطیل شده است .این موضوع از طریق منابع مستقل قابل تایید نیست.به گفته این شبکه ، مخالفان مسلح در  حومه پایتخت وعده داده اند که برای تصرف فرودگاه دمشق تلاش می کنند.

یکی از مقامات شرکت های هواپیمایی در جنوب خلیج فارس که خواست نامش اعلام نشود نیز گفته است فرودگاه دمشق امروز جمعه میزبان هیچ پروازی نیست.با این حال بررسی اطلاعات اینترنتی نشان می دهد دو شرکت هواپیمایی فلای دبی و العربیه امروز جمعه به فرودگاه دمشق پرواز دارند.

مقامات سوریه ضمن تکذیب خبرهای مخالفان درفرودگاه دمشق گفته اند که جاده منتهی به این فرودگاه ، ایمن است.فرودگاه بین المللی دمشق بزرگترین فرودگاه سوریه و در 25 کیلومتری پایتخت قرار دارد.

همچنین از عصر دیروز پنجشنبه، شبکه اینترنت در دمشق قطع شده و برقراری تماس تلفن های ثابت و موبایل هم با قطع و وصل های بسیاری همراه شده است. مخالفان و دولت یکدیگر را به قطع اینترنت پایتخت متهم می کنند.

در همین ارتباط، منابع مخالفان گفته اند که هواپیماهای جنگی سوریه دو منطقه کفرسوسه و داریا واقع در اطراف دمشق را بمباران کردند.

مخالفان مسلح در شهر حلب در شمال سوریه همچنین با انتشار عکس هایی از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی ارتش خبر دادند.

همچنین درگیری ها میان مخالفان و دولت در شمال سوریه از جمله مناطق حلب و ادلب ادامه دارد.

سوریه از 20 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها و مخالفت های داخلی روبه رو است و هم اکنون شاهد جنگ داخلی میان مخالفان مسلح و ارتش است. مخالفان خواهان کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه از قدرت هستند.

منابع مختلف از کشته شدن حدود 40 هزار نفر در ناآرامی ها و خشونت های سوریه خبر می دهند./عصرایران