اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو پروازهای با تاخیر بیش از یک ساعت و نیم


وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیم شورای پرواز، پروازهایی که به دلیل بدی آب و هوا یا نقص فنی بیش از یک ساعت و نیم تاخیر داشته باشند کنسل خواهند شد. وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیم شورای پرواز، پروازهایی که به دلیل بدی آب و هوا یا نقص فنی بیش از یک ساعت و نیم تاخیر داشته باشند کنسل خواهند شد.


آقای علی نیکزاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: این تصمیم برای آن اتخاذ شد که بتوانیم خدمات بهتری را به مردم بدهیم و آنها بیش از حد معطل نشوند.

وی گفت: با توجه به اینکه کشور ما دارای مناطقی با آب و هوایی مختلف است یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم بدی شرایط آب و هواست که هواشناسی موظف شد هر نیم ساعت یک بار وضع جوی را به فرودگاه های کشور اعلام کند و اگر قرار باشد که پروازی بیشتر از یک ساعت و نیم طول بکشد بدون آنکه زمانی از مسافران تلف شود ،پروازها کنسل شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ شرکت های هوایی به دنبال آن هستند که پروازهای آنها به موقع انجام شود اما ما مشکلاتی مانند عمر بالای هواپیماها داریم.

منبع: تابناک


ویدیو مرتبط :
لغو تمام پروازهای میان روسیه و اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش تاخیر و لغو در پروازهای نوروزی


پرواز چند شرکت هواپیمایی از آغاز سفرهای نوروزی با لغو و تاخیرهای نامتعارفی انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر: پرواز چند شرکت هواپیمایی از آغاز سفرهای نوروزی با لغو و تاخیرهای نامتعارفی انجام می‌شود.

با وجود تاکید وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری باز هم در زمان سفرهای نوروزی پروازها با تاخیر زیادی روبرو بودند.

بر این اساس برخی پرواز شرکت‌های ایران ایر، ماهان، ایران ایر تور و برخی دیگر از شرکت‌‌ها با تاخیر و لغو مواجه شده که این موضوع بی نظمی زیادی را در فرودگاه ها ایجاد کرده است و مسافران ساعت ها سرگردان در فرودگاه منتظر اعلام زمان پرواز هستند در حالیکه با گذشت چندین ساعت پاسخ درستی را به مسافران نمی دهند و حتی پروازها را کنسل نمی کنند.

از سوی دیگر در تمامی کشورها ایرلاین در زمان بروز چنین مشکلاتی موظفند از مسافران پذیرایی کند و شرایط مناسبی را برای استراحت تا زمان انجام پرواز در اختیار آنها قرار دهد اما در ایرلاین های ایرانی نه تنها از مسافران پذیرایی نمی‌شود بلکه اطلاع رسانی درستی هم از سوی مسوولان شرکت‌ها انجام نمی گیرد.

یکی از مسافران پرواز تهران - بوشهر که شنبه شب در پرواز ایران ایر با تاخیر چندین ساعته مواجه شده است در این باره به خبرنگار مهر، گفت: ایرلاین ها اگر شرایط لازم برای انجام پروازها را ندارند نباید پروازها را افزایش دهند و با همان تعداد پرواز پاسخگوی مسافران باشد.

وی افزود: اینکه بلیت را می فروشند و بعد مسافر باید ساعت ها در فرودگاه منتظر بماند و اطلاع رسانی درستی هم از سوی مسوولان انجام نمی‌گیرد نشانه سوء مدیریت در ایرلاین های ایران است.