اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو ویزای اروپا برای شهروندان ترکیه


اتحادیه اروپا حذف روادید برای شهروندان ترکیه را تصویب کرد.

خبرگزاری ایسنا: اتحادیه اروپا حذف روادید برای شهروندان ترکیه را تصویب کرد.

کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دستور داد تا تمهیداتی اتخاذ کنند که ورود شهروندان ترکیه‌ای‌ به اتحادیه اروپا بدون روادید ممکن شود.

تصمیم لغو روادید اتحادیه اروپا برای ترکیه‌ای‌ها برد دیپلماتیک زیبایی برای احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه و مردم این کشور است. در واقع این لغو روادید یکی از توافقات آنکارا با اتحادیه اروپا بود که در مقابل آن این کشور باید از سیل ورود مهاجران به اروپا جلوگیری کند.

با این حال تعداد زیادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف این امر هستند و می‌ترسند که موج مهاجران ترکیه‌ای جای سیل و رود مهاجران سوری را بگیرد.

در همین راستا دولت‌های مخالف این طرح درخواست کردند، مکانیزمی برقرار شود که در صورت بروز مشکل، این مصوبه کمیسیون اروپا به حالت تعلیق درآید.

با این حال اتحادیه اروپا برای لغو روادید شرط‌هایی برای ترکیه گذاشته است که مهمترین آنها صدور پاسپورت بیوتریک، مبارزه علیه فساد، تحکیم همکاری قضایی و بازنگری در قانون ضد تروریستی این کشور است.


ویدیو مرتبط :
ناامنی در اروپا و لغو بازیهای ملی و احتمال لغو ال کلاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویترز: لغو تحریم‌های بیمه اروپا علیه ایران منجر به افزایش صادرات نفت ایران می‌شود/آنکارا: واردات نفت ترکیه از ایران به دنبال تسهیل تحریم‌ها افزایش می‌یابد



لغو تحریم‌های بیمه اروپا علیه ایران , تحریم های ایران

رویترز: لغو تحریم‌های بیمه اروپا علیه ایران منجر به افزایش صادرات نفت ایران می‌شود

خبرگزاری رویترز با اشاره به لغو تحریمهای بیمه اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از توافق هسته ای گزارش داد که این اقدام احتمالا منجر به افزایش صادرات نفت ایران به آسیا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، لغو تحریم‌های بیمه ای اتحادیه اروپا علیه نفت ایران احتمالا به افزایش صادرات نفت این کشور به خریداران بزرگ آسیایی از جمله چین و هند خواهد شد.

براساس این گزارش، لغو تحریم‌های بیمه انتقال نفت ایران یکی از بخشهای توافق میان ایران و گروه 1+5 در ژنو بود که روز یک شنبه حاصل شد.

طی ماههای اخیر جریان انتقال نفت ایران به کشورهایی نظیر هند و ژاپن با مشکلات پوشش بیمه ای روبرو بود. بعضی از شرکتهای ایرانی و هندی تلاش کردند خلأشرکتهای اروپایی را پر کنند اما در مجموع این مشکل به کاهش بیشتر صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی منجر شده بود.

 

--------------------------------------------

 

آنکارا: واردات نفت ترکیه از ایران به دنبال تسهیل تحریم‌ها افزایش می‌یابد

وزیر انرژی ترکیه از افزایش میزان واردات نفت ترکیه از ایران بعد از تسهیل در تحریمها علیه ایران خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزیر انرژی ترکیه گفت: در صورت تسهیل تحریم‌ها علیه ایران، آنکارا می‌تواند واردات نفت خود از این کشور را به 35 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

«تانر ییلدیز» به تلویوزیون «سی ان بی سی» گفت: ما به خاطر تحریم‌ها حدود 105 هزار بشکه از خرید نفت خود از ایران را کاهش داده ایم و اگر این تحریمها برداشته شود ما می‌توانیم نفت بیشتری از ایران بخریم.

ایران و قدرتهای جهانی پس از 10 سال، روز گذشته به توافق هسته ای دست یافتند که براساس آن بخشی از تحریمهای اروپا و آمریکا علیه تهران کاهش می یابد.

/فارس