اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو مرخصی‌نوروزی امسال زندانیان‌سیاسی



اخبار,اخبار اجتماعی,مرخصی زندانیان امنیتی و سیاسی


اخبار  اجتماعی - لغو مرخصی‌نوروزی امسال زندانیان‌سیاسی

 امسال و در حالیكه اولین نوروز دولت روحانی در راه است برخی از خانواده‌های زندانیان می‌گویند: برخلاف انتظارها و حتی در مقایسه با دوره احمدی‌نژاد، زندانیان سیاسی در نوروز ۹۳ از مرخصی محروم شده‌اند.

به گزارش بهارنیوز، برخی از خانواده‌های زندانیان سیاسی می‌گویند به نظر می‌رسد از زمان روی کارآمدن دولت جدید، زندانیان سیاسی قربانی دعوای سیاسی بین اصولگرایان و دولت شده‌اند.

 

برخی از رسانه‌های مدعی شده‌اند این موضوع، به علت اظهارات اخیر بان كی مون و احمد شهید (دبیر كل و نماینده ویژه سازمان ملل) در باره حقوق بشر در ایران و همچنین دیدار اشتون با برخی از فعالان سیاسی- اجتماعی زنان بوده است. هنوز مقامات رسمی قوه قضاییه در باره این خبر، واكنشی نشان نداده‌ و هنوز ندادن مرخصی به زندانیان امنیتی و سیاسی را تایید نكرده‌اند.

اخبار اجتماعی - بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
کاندید ریاست جمهوری و زندانیان سیاسی (مدیریت جهان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط مرخصی نوروزی زندانیان اعلام شد


رئیس سازمان زندان ها از اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان طبق بخشنامه رئیس قوه قضاییه خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان زندان ها از اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان طبق بخشنامه رئیس قوه قضاییه خبر داد.

اصغر جهانگیر با اعلام کرد: به مناسبت فرارسیدن عید نوروز و به درخواست سازمان زندان ها از ریاست قوه قضائیه و با توجه به سیاست های قوه قضائیه مبنی بر حمایت از خانواده های زندانیان، و با موافقت معظم له بخشنامه نحوه اعطای مرخصی نوروزی از سوی حضرت آیت الله آملی لاریجانی صادر و ابلاغ شد.

وی گفت: این بخشنامه در دو بخش زندانیان محکوم به حبس و زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می برند به مدت ۱۵ روز صادر شده است.

جهانگیر همچنین تصریح کرد: علاوه بر ۱۵ روز، مدت مرخصی برای برخی از زندانیان به مدت ۱۵ روز دیگر قابل تمدید خواهد بود.

رئیس سازمان زندان ها در خصوص شرایط بهره مندی از این بخشنامه گفت: ۵ گروه از زندانیان محکوم به حبس شامل محکومین به حبس ابد به شرط تحمل ۵ سال حبس، محکومین به حبس بیش از ۱۰سال به شرط تحمل یک سال حبس، محکومین به حبس از ۵سال تا ۱۰ سال به شرط تحمل شش ماه حبس، محکومین به حبس از یک سال تا ۵ سال به شرط تحمل حداقل ۲ماه حبس و محکومین به حبس کمتر از یکسال به شرط تحمل حداقل یک ماه حبس مشمول این بخش از مرخصی ها خواهند بود.

وی افزود: به افرادی که باقیمانده حبس آنها کمتر از ۶ ماه باشد مرخصی منتهی به آزادی اعطا خواهد شد.

مشاور رئیس دستگاه قضا در خصوص زندانیانی که صرفاً به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در حبس به سر می برند گفت: در این بخش محکومین به جزای نقدی که باقیمانده آن بیش از یکصد میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل ۲ ماه حبس و محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن بیش از پنجاه میلیون ریال تا یکصد میلیون ریال باشد به شرط تحمل حداقل یک ماه مشمول مرخصی خواهند بود.

وی افزود: محکومین به جزای نقدی که مقدار باقیمانده آن تا پنجاه میلیون ریال باشد مرخصی منتهی به آزادی اعطا می شود.

جهانگیر در خصوص مرخصی محکومین جرائم غیر عمدی و محکومین مالی نیز گفت: زندانیانی که به لحاظ عجز از پرداخت دیه در جرائم غیرعمد بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت مالی، صرف نظر از مدت اقامت در زندان از مرخصی موضوع این بخشنامه برخوردار خواهند بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه خاطر نشان کرد: محکومین جرایم سرقت های مسلحانه و مقرون به آزار، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، آدم ربایی، جرایم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، دایر کردن مراکز فساد و فحشاء، اسید پاشی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق مشروبات الکلی، محکومین به قصاص و اعدام و حدود شرعی، محکومین دارای سه سابقه محکومیت به ارتکاب همان جرم، محکومینی که به شرارت مشهورند، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روان گردان ها شامل این بخشنامه نخواهند بود.