اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو مجوز منتشر شده دانشگاه احمدی نژاد


ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، از لغو مجوز اصولی منتشر شده در پایگاه اینترنتی دانشگاه ایرانیان در سال 90 خبر داد و گفت: این مجوز در سال 89 و در شرایطی که تعداد اعضای هیئت مؤسس 9 نفر معرفی شده‌ بودند، منتشر شده است.

خبرگزاری فارس: ابوالفضل حسنی مدیر کل دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، از لغو مجوز اصولی منتشر شده در پایگاه اینترنتی دانشگاه ایرانیان در سال 90 خبر داد و گفت: این مجوز در سال 89 و در شرایطی که تعداد اعضای هیئت مؤسس 9 نفر معرفی شده‌ بودند، منتشر شده است.

وی افزود: اما از تعداد 9 نفر اعضای معرفی شده در روز 22 خرداد ماه سال 90 چهار نفر استعفا دادند و همین باعث شد تا تعداد اعضای هیئت مؤسس این دانشگاه به 5 نفر برسد.

حسنی همچنین اشاره کرد: از آنجایی که بر اساس قانون وزارت علوم، تعداد اعضای هیئت مؤسس باید 7 نفر و 3 نفر از آنها عضو هیئت علمی باشند با استعفای 4 نفر از اعضای معرفی شده، تعداد باقی‌مانده نسبت به تعداد قانونی اعضای هیئت مؤسس کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با این حال فرصتی برای تعیین تکلیف نهایی اعضای هیئت مؤسس به مسئولان این دانشگاه داده شد اما عدم پیگیری آنها در نهایت منجر به لغو مجوز اصولی دانشگاه غیر دولتی جامع ایرانیان شد.

حسنی در پایان تاکید کرد: بنابراین باید مراحل قانونی صدور دوباره این مجوز از طریق دفتر غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم طی شود و پس از آن مراحل راه‌اندازی دانشگاه به روال عادی برگردد.


ویدیو مرتبط :
رییس جمهوری برزیل دیدار با احمدی نژاد را لغو کرد‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داوری: مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد لغو نشده



اخبار,اخبار دانشگاه ,لغو مجوز دانشگاه ایرانیان

 

اخبار دانشگاه - داوری: مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد لغو نشده

یکی از نزدیکان مشایی اعتقاد دارد که رفتار وزارت علوم با دانشگاه ایرانیان، سیاسی است.

عبدالرضا داوری مشاور وزیر کشور دولت دهم و از نزدیکان اسفندیار رحیم‌مشایی که اخیرا مسئول تشکیلات «هما» - مرکز هماهنگی هواداران احمدی‌نژاد - شده است، در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» ضمن تکذیب خبر لغو مجوز دانشگاه ایرانیان گفت: مجوز دانشگاه ایرانیان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شده است و شورا هم تا به امروز این مجوز را لغو نکرده است.

وی ادامه داد: همانطور که دادستان کل کشور نیز اعلام کرد تا کنون تخلفی از سوی دانشگاه ایرانیان به قوه قضائیه اعلام نشده است و اعلام این خبر از سوی وزارت علوم یک کار سیاسی است، نه قانونی.

مسئول تشکیلات هما با بیان اینکه رفتار وزارت علوم دولت روحانی، سیاسی است خاطرنشان کرد: دانشگاه آقای عارف با یک برگه امضاشده الان در حال تعیین سرفصل‌های خود است اما با دانشگاه ایرانیان که دارای اساسنامه است اینگونه برخورد می‌کنند.

داوری ادامه داد: سایت وزارت علوم، دانشگاه‌های فاقد اساسنامه را اعلام کرده است و نامی از دانشگاه ایرانیان مشاهده نمی‌شود و این نشان می‌دهد که آقایان برای این حرف‌های خود مستند قانونی ندارند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم اگر یک برگ تخلف از دانشگاه ایرانیان داشت، حتما آن را به قوه قضائیه ارائه می‌کرد، تصریح کرد: آنها با این کارهای خود به دنبال به حاشیه کشاندن یک کار علمی و قانونی هستند.

مشاور وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد گفت: کارهای این دانشگاه در حال پیگیری است و ان‌شاءالله به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مشایی یکی از اعضای هیئت امنای این دانشگاه است، گفت: هدف از بیان این مسائل، زدن شخص احمدی‌نژاد است و برخی در دولت با هدایت افرادی در خارج به دنبال تخریب چهره رئیس‌جمهور پیشین ایران هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روش‌های برخورد با دانشگاه ایرانیان از سوی دولت یازدهم از آغاز تا به امروز سیاسی و غوغاسالارانه بوده است. 

اخبار دانشگاه - نامه‌نیوز