اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لغو تمامی پروازهای تهران ـ کیش


مدیرکل فرودگاه مهرآباد: همه پروازهای فرودگاه مهرآباد به سمت کیش امروز لغو شد.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل فرودگاه مهرآباد: همه پروازهای فرودگاه مهرآباد به سمت کیش امروز لغو شد.

آقای رستمی گفت: به علت بدی آب و هوا و کاهش دید، 35 پرواز فرودگاه مهرآباد ـ کیش لغو شده است.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا ساعت 18 امروز هیچ پروازی از فرودگاه مهرآباد به سمت کیش انجام نخواهد شد.

رستمی از مسافران خواست پیش از آمادن به فرودگاه مهرآباد با تلفن 199 و سامانه 3000199 از وضع پروازها اطلاع بدست آورند.

۷ پروازی که در شیراز فرود اضطراری کرد


شرایط جوی در کیش ، سیری و لاوان باعث فرود اضطراری ۷ پرواز در فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد.

مدیرکل فرودگاه های فارس گفت : پروازهای صبح امروز به شماره های 206 تهران-لاوان،7055 تهران- کیش ،8096 تهران- کیش،304 تهران – سیری،5209 تبریز –کیش و پرواز 1286 اصفهان – کیش به علت کمی دید در فرودگاه بین المللی شهید شیراز به زمین نشستند.

مسافران این پروازها  در فرودگاه پذیرایی شدند و با بهتر شدن شرایط جوی ، پرواز آنان از سر گرفته میشود.

پیش از این  مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش اعلام کرده بود بعلت افزایش گردو غبار ، 104 پرواز امروز پنج شنبه از مبدا و به مقصد کیش لغو شده است.


ویدیو مرتبط :
لغو تمام پروازهای میان روسیه و اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پروازهای تهران به بغداد لغو شد


رییس سازمان حج و زیارت از قطع پروازهای زایران عتبات عالیات از تهران به بغداد تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت :تمامی پروازهای زایران از طریق فرودگاه نجف انجام می شود

خبرگزاری ایرنا: سعید اوحدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کشور عراق خاطر نشان کرد:هیچ تغییری در اعزام زایران نداریم.

وی افزود: در حال حاضر16 تا 17 هزار زایر ایرانی هم اکنون در عراق هستند .

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کمیته ای در بغداد با حضور سفیر ایران ، مجموعه های نظارتی ، دفتر نمایندگی حج وزیارت و رییس ستاد عتبات برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه اخرین وضعیت عراق بررسی و تحلیل شد و به این نتیجه رسیدند که پروازهای زایران عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی از بغداد به نجف منتقل شود.

اوحدی افزود: در روز سه پرواز به سمت بغداد انجام می شد که به نجف انتقال یافته است.

وی تصریح کرد : از انجا که کاظمین به بغداد وصل است لذا سفر زایران به کاظمین نیز تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت ، به جای کاظمین، یک شب به اقامت در کربلا اضافه شده است.

اوحدی افزود: اگر امنیت در بغداد و کاظمین ثبات داشته باشد ظرف هفته اینده پرواز ها مجددا از بغداد انجام می شود و زایران می توانند به کاظمین بروند.

وی گفت: آخرین خروجی های ما برای سفر به عتبات عالیات31 خرداد ماه است و در قالب این سفرها 40 هزار نفر دیگر از زائران ایرانی به این سفرهای معنوی اعزام خواهند شد.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 10 تیرماه امسال نیز مجددا ثبت نام برای سفر به عتبات عالیات در کشور آغاز خواهد شد، افزود:پس از ماه مبارک رمضان و در فصل تابستان این اعزام ها دوباره از سر گرفته می شود.

اوحدی علت توقف سفرهای عتبات عالیات در این مدت را نیز حذف 35 هتل از گردونه هتل های اقامتی در کشور عراق عنوان کرد و افزود: به همین منظور بررسی هتل ها در حال انجام است که امیدواریم در فرصت ماه مبارک رمضان بازسازی و به روز کردن هتل ها در این کشور به خوبی صورت گیرد.

کاهش 10 درصدی قیمت تمام شده زیارت عتبات عالیات

رییس سازمان حج و زیارت گفت:در دوره جدید ثبت نام با توجه به نگاه و توجه ویژه سازمان حج و زیارت ، قیمت تمام شده از زائر اخذ می شود که این مساله سبب کاهش ده درصدی قیمت ها خواهد شد.

اوحدی ادامه داد: همچنین برای رفاه حال زائرانی که فرصت یک هفته ای برای سفر به عتبات عالیات نداشته و یا پول کافی برای سفر دراین مدت را ندارند، بسته های سه یا چهار روزه سفر به عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

مدیریت منابع نقدینگی جهت ارائه خدمات رفاهی به زائران

رییس سازمان حج و زیارت گفت: با شروع فعالیت دولت یازدهم براساس تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیریت منابع نقدینگی جهت ارائه خدمات رفاهی زائران به عنوان یک مقوله مهم و اساسی مد نظر قرار گرفته است.

اوحدی ادامه داد:به همین منظور با همکاری کشورعراق و با فراخوان از بانک های ملی، ملت و گردشگری، شرکت توسعه سرمایه گذاری مهر و ماه جهت توسعه زیرساخت های خدمات رفاهی در عراق و ایران ایجاد شد.

وی گفت: به همین منظور در کشور عراق پنج پروژه شامل دو هتل در کربلا و نجف و سه پروژه آشپزخانه مرکزی و در ایران نیز پنج پروژه شامل هتل خرمشهر، زائرسرای چزابه، هتل مهران و دو پروژه بین راهی در مسیر عتبات عالیات در دست ساخت است.

افزایش چهار برابری پزشکان زن در حج امسال

به گفته رییس سازمان حج و زیارت، تعداد پزشکان زن با اجرای طرح انطباق در حج تمتع امسال تا چهار برابر افزایش یافته و از 15 نفر به 60 نفر می رسد.

اوحدی گفت: این طرح با توجه به تاکیدات مقام معظم انقلاب و شورای سلامت اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: 50 درصد زائران حج را زنان تشکیل می دهند و در سال های گذشته با کمبود پزشک زن برای آنان روبرو بودیم که این امر نقصی را در ارائه خدمات به آنان موجب شده بود.

اوحدی گفت: امسال تعداد پزشکان زن در حج در درمانگاه ها تا چهار برابر افزایش یافته و برای هر هتل یک پزشک زن و برای هر دو تا سه هتل نیز یک درمانگاه شبانه روزی زنان در نظر گرفته شده است.

نخستین اعزام زائران حج تمتع در 14 شهریور ماه

رییس سازمان حج و زیارت گفت: نخستین پرواز حج تمتع امسال 14 شهریور ماه به سمت مدینه منوره در قالب 450 کاروان صورت خواهد گرفت.

اوحدی با بیان اینکه تا به امروز 750 هزار نفر به حج مشرف شده اند، افزود: آخرین پرواز حج عمره به سمت عربستان نیز پنجم تیر ماه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم به عدد 830 هزار نفری اعزام زائر به حج عمره که امسال هدفگذاری کردیم، برسیم؛ این رقم نسبت به سال گذشته 68 درصد افزایش دارد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: در حج تمتع سال گذشته، ثبت نام کاروان های حج و زیارت 26 فروردین ماه شروع شد اما امسال با تدبیر دولت «تدبیر و امید» خوشبختانه ثبت نام کاروان های ما در 26 فروردین ماه کاملا بسته شده بود.

اوحدی به دو قسطی شدن هزینه های حج تمتع اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار وجوه هزینه های حج تمتع را - چون برای زائران سنگین بود - دو قسطی از آنان گرفتیم و صد در صد زائران آن را پرداخت کردند و تجربه خوبی بود.

وی گفت: امسال ایستگاه پروازی زنجان برای اعزام زائران حج تمتع، به روز شد و حجاج زنجان دیگر با طی کردن مسیر پرخطر به تبریز نمی روند و از همان زنجان پرواز دارند.

اوحدی یادآور شد: در سال گذشته پرواز برای «مدینه قبل» فقط مخصوص ایستگاه تهران بود، اما امسال 18 استان از این مزیت برخوردار می شوند.