اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لطفا تا آخر سال دکتر نروید!



اخبار,اخباراجتماعی,زیرمیزی پزشکان


اخباراجتماعی - قول مسئولان برای ریشه کن کردن پدیده زیرمیزی پزشکان تا پایان سال
لطفا تا آخر سال دکتر نروید!

 صحبت از ریشه کن کردن پدیده زیرمیزی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان اصفهان تا پایان سال جاری است، اینکه ما تا پایان سال دکتر نرویم تا مجبور نباشیم زیرمیزی دهیم یک تئوری برای نپرداختن زیرمیزی است اما به نظر می رسد اجرایی شدن چنین تئوری در گروی عمل کردن مسئولین به قولی است که داده‌اند.

به گزارش ایمنا چندسالی است که بحث زیرمیزی پزشکان و درآمدهای میلیونی آنها مانند آتش زیر خاکستر است و هر از چندگاهی شعله‌ور شده و دوباره فرو می‌نشیند. این درحالی است که برخی معتقدند طرح این مسئله به حیثیت جامعه پزشکی لطمه زده و حتی در کیفیت خدمات پزشکی نیز تاثیرات نامطلوبی دارد اما عده‌ای دیگر بر این باورند این پدیده هرچند تلخ و گزنده اما واقعیتی است که به دلیل حفظ حرمت و اعتبار جامعه پزشکی باید در ابعاد گوناگون مورد رسیدگی قرار گیرد. در این رابطه دلالیل مختلفی مطرح شده است که برخی از آنها در نوع خود بسیار جالب توجه است.


دکتر غلامرضا اصغری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص دلایل پدیده زیرمیزی می گوید: گرفتن زیرمیزی در جامعه پزشكی شرم است لذا در تلاش هستیم با این اقدام برخوردهای لازم صورت گیرد به طوری كه در بیش از ۸۰ درصد موارد خود بیمار تمایل به پرداخت زیرمیزی دارد و شاكی نیست به طوری كه احساس می كند اگر این پول را پرداخت كند خدمات بهتری را دریافت خواهد كرد ولی تا پایان سال جاری با واقعی شدن تعرفه ها با این اقدام برخورد خواهد شد.


اصغری با تاكید بر اینكه بحث زیرمیزی تا پایان سال جاری در اصفهان ریشه كن خواهد شد تصریح كرد: حدود ۲۰ درصد بیماران از پرداخت زیرمیزی ناراضی هستند ولی در هر حالت پول آن ها به آن ها برگردانده می شود لذا از امروز قرار است تعرفه های جدید و واقعی ابلاغ شود كه این مبالغ تعزیراتی خواهد شد و افرادی كه اقدام به گرفتن زیرمیزی نمایند جریمه شده و برخوردهای لازم با آن ها صورت می گیرد.


سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا واقعا مردم در موضوع زیرمیزی مقصر اصلی هستند و خودشان تمایل به پرداخت زیرمیزی دارند یا چنین اظهاراتی تنها برای سرپوش گذاشتن بر روی ناتوانی مسئولین در ریشه کن کردن این پدیده است. آنچه مسلم است وقتی بحث درمان مطرح می شود، هر فردی برای درمان خود در برابر خواسته های نامتعارف برخی پزشکان ناچارا تسلیم می شود و این به معنای میل شخصی آنها برای پرداخت زیرمیزی نیست بلکه اجبار عاملی است که فرد را به پرداخت زیرمیزی گرایش می دهد.


در این رابطه نظرات دو تن از شهروندان اصفهانی در خصوص پدیده زیرمیزی در نوع خود جالب توجه است.


«این چه حرفیست که مردم خودشان تمایل به زیر میزی دادن دارند. اصلا هم چنین نیست مردم مجبورند. اگر با زیرمیزی گرفتن برخورد نمی کردید خیلی بهتر بود، چون حالا پزشک زیر میزی رو می گیرد و هیچ رسید یا تائیدیه هم نمی دهد و در این موقع بیمار هیچ مدرکی در اختیار ندارد.»


«بیشتر پزشکان متخصص اصفهانی تا از بیماران زیر میزی نگیرند قدم از قدم بر نمی دارند. پزشکان زیر میزی را حق خود می دانند و بیماران هم مجبور هستند به خواسته آنها تن در دهند.»


صحبت از ریشه کن کردن پدیده زیرمیزی در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان اصفهان تا پایان سال جاری شد، اینکه ما تا پایان سال دکتر نرویم تا مجبور نباشیم زیرمیزی دهیم یک تئوری برای نپرداختن زیرمیزی است اما به نظر می رسد اجرایی شدن چنین تئوری در گروی عمل کردن مسئولین به قولی است که داده‌اند.


پس باید منتظر بمانیم تا پایان سال و ببینیم که قرار است بر سر  پدیده شوم حوزه درمان چه بیاید!


 اخبار اجتماعی - ایمنا


ویدیو مرتبط :
آموزش مول و ظرفیت شیمی سال سوم دکتر شیروانی حرف آخر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزهای آخر سال و فروكش كردن سهمیه‌ها



 

وزهای آخر سال و فروكش كردن سهمیه‌ها

 

 

مصرف کل بنزین در هفته‌ منتهی به ۲۱ اسفند درمقایسه با هفت روز پیش از آن با کاهش ۲۰ میلیون لیتری به رقم ۴۲۹.۷ میلیون لیتر رسید.

 


مصرف كل بنزین در هفته مورد بررسی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) ۴۴۹.۷ میلیون لیتر بود كه ضمن كاهش ۶.۶ میلیون لیتری نسبت به دو هفته قبل، بیانگر میانگین مصرف روزانه ۶۱.۳ میلیون لیتری این فراورده است.

 


بیشترین مصرف بنزین در هفته مورد بررسی براساس آمار شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با تفاوت کمی نسبت به روزهای دیگر این هفته مربوط به جمعه (۲۱ اسفند) با مصرف ۶۱.۶ میلیون لیتر و كمترین آن نیز مربوط به روز پنجشنبه (۲۰ اسفند) با مصرف ۶۱.۳ میلیون لیتر بوده است.

 


لازم به توضیح است كه در این مدت ۹۰.۱ میلیون لیتر بنزین نیز در تهران مصرف شد كه بیانگر میانگین مصرف روزانه ۱۲.۸ میلیون لیتر است.

 


بر اساس این گزارش، كل مصرف نفت‌گاز(گازوئیل) در هفته مورد بررسی با کاهش ۶۰.۸ میلیون لیتری به رقم ۶۶۴.۵ میلیون لیتر رسید و میانگین مصرف روزانه گازوییل در این هفته ۹۴.۹ میلیون لیتر بود. بیشترین مصرف گازوییل در هفته مورد بررسی مربوط به روز جمعه (۲۱ اسفند) با مصرف ۹۷.۱ میلیون لیتر و كمترین مصرف نیز مربوط به روز شنبه (۱۵ اسفند) با رقم ۹۲.۶ میلیون لیتر بوده است.

 


در این میان كل مصرف نفت گاز (گازوئیل) تهرانی‌ها در هفته گذشته با افزایش ۲ میلیون لیتری نسبت به هفته پیش از آن به ۶۸.۵ میلیون لیتر رسید كه بیانگر میانگین مصرف روزانه ۹.۷ میلیون لیتر است.

 


همچنین كل مصرف بنزین سوپر در هفته مورد بررسی به ۱۶.۵ میلیون لیتر رسید که بیانگر میانگین مصرف روزانه ۲.۳ میلیون لیتری این فراورده است.