اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لشگر اندرویدی ها به 1 میلیارد کاربر رسید


تعداد کاربران فعال انواع ابزارهای اندرویدی در جهان به 1.4 میلیارد نفر رسید که از این تعداد بیش از 300 میلیون مجهز به لالی پاپ (اندروید 5.1) هستند.

خبرآنلاین:  تعداد کاربران فعال انواع ابزارهای اندرویدی در جهان به 1.4 میلیارد نفر رسید که از این تعداد بیش از 300 میلیون مجهز به لالی پاپ (اندروید 5.1) هستند.
 
این در حالی است که اپل از سال 2007 بدین سو بیش از 1 میلیارد ابزار مجهز به آی او اس در جهان فروخته و مایکروسافت قصد دارد تا سال 2018 تعداد کاربران ویندوز 10 خود را به 1 میلیارد برساند اما گوگل با رسیدن به 1.4 میلیارد، بازی را هم‌اکنون برده است.

این در حالی است که در ژوئن 2014 کاربران اندرویدی 1 میلیارد شدند و رشد 400 میلیونی در مقایسه با 2014 بی‌سابقه است. این رقم در اواسط 2013 حدود 900 میلیون کاربر فعال بود.

لشگر اندرویدی ها به 1 میلیارد کاربر رسید

گوگل هفته گذشته با رونمایی از نکسوس 5 ایکس و نکسوس 6 پی گام جدید خود در بخش گوشی‌های هوشمند مجهز به اندروید 6.0 یا مارشمالو برداشت و ساندر پیچای اعلام کرد دنبال تسخیر دو بازار جدید ویتنام و اندونزی است. به گفته مدیر اجرایی گوگل بیش از 10 هزار کمپانی اندروید را برای انجام کار پذیرفته‌اند و گوگل قصد دارد اندروید برای انترپرایزها را بیشتر توسعه دهد.

کمپانی‌های OEM برای گوگل مانند سامسونگ، هوآوی، اچ تی سی و شیائومی در گسترش اندروید نقش به سزایی داشته‌اند.

موسسه تحقیقاتی گارتنر البته پیش‌بینی رشد 11 درصدی برای بازار اندروید را داشته که این درصد در 6 سال اخیر ازلحاظ کاهش بی‌سابقه است و سهم بازار از 84 به 82 کاهش پیدا خواهد کرد که دلیل عمده آن فروش خوب اپل در چین گزارش‌شده است.

درحالی‌که 20 درصد از کاربران اندرویدی (300 میلیون) از نسخه لالی پاپ استفاده می‌کنند، اما بیش از 52 درصد از اپلی‌ها ، سیستم‌عامل آی او اس 9 (حدود 400 میلیون) را نصب‌کرده‌اند.

در بحث تجارت نرم‌افزاری نیز درآمد اپل از اپ استور 70 درصد بیشتر از درآمد گوگل از فروشگاه گوگل پلی است که دوباره کاربران چینی کمک زیادی به اپل کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
برنامه های ضروری برای هر کاربر اندرویدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واتس‌اپ به شاخص نیم میلیارد کاربر رسید


در سراسر جهان ۵۰۰ میلیون نفر به طور مرتب از نرم‌افزار پیام کوتاه واتس‌اپ (WhatsApp) استفاده می‌کنند.

همشهری آنلاین: شبکه خبری زد د اف آلمان گزارش داد، واتس اپ اعلام کرد این شرکت به تازگی بیشتر کاربران جدید خود را از کشورهایی همچون برزیل، هند، مکزیک و روسیه به دست آورده است.

علاوه بر این، روزانه بیش از 700 میلیون عکس و 100 میلیون ویدئو با این نرم‌افزار موبایلی ارسال می‌شود.

بر اساس تخمین‌هایی که ماه مارس زده شد، در آلمان حدود 31 میلیون نفر از این سرویس پیام کوتاه استفاده می‌کنند.

فروش واتس‌اپ به فیس بوک به مبلغ 19 میلیارد دلار موجب شده بود بسیاری از کاربران آن از حفاظت از اطلاعات خود نگران شوند.