اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لزوم دانش ساخت بمب برای یاری امام زمان


رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار فتنه 88 را نتیجه غفلت جامعه اسلامی خواند.

خبرگزاری ایسنا: حجت السلام والمسلمین "مهدی طائب" در جوار تربت سومین شهید محراب در مسجد حظیره یزد با اشاره به بصیرت افزایی مردم در جریان فتنه 88، این جریان را حاصل غفلت جامعه اسلامی در مورد دشمنان دانست و آن را از ویژگی‎‎های فتنه ذکر کرد.

وی در ادامه سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با این واقعه را یادآور شد و گفت: معظم له فرمودند که این فتنه، مردم ما را واکسینه کرد، ولی باید خود را برای فتنه‎‎های بزرگتر آماده کنند.

طائب در مورد علت اشاره نکردن مقام معظم رهبری در مورد این فتنه‎‎ی بزرگتر، عنوان کرد: برخی مواقع مبهم گذاشتن موضوع باعث رشد علمی و بصیرتی افراد جامعه می‎‎شود هر چند که به نظر من فتنه‎‎ای که مقام معظم رهبری از آن یاد می‎‎کنند، فتنه‎‎ای جهانی خواهد بود.

وی در ادامه به کلام معروف حضرت امام راحل(ره) مبنی بر "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"، آن را ستون فقرات انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: امام حسین (ع) در صحرای کربلا برای شخصیت حقیقی خود طلب یاری مسلمان نکرد بلکه برای شخصیت حقوقی خود یاری خواست، به عبارتی برای امام زمان در هر دوران از مسلمانان، طلب کمک کرد و امام این دوران حضرت ولی عصر(عج) هستند.

وی همچنین به فرائض دعای ندبه اشاره کرد که در آن شرایط کنونی زندگی امام زمان(عج) از جمله اضطرار ایشان، بیان شده است لذا امروز، روز عاشوراست.

رئیس قرارگاه عمار، تشکیل جمهوری اسلامی را در راستای قدرت گرفتن حکومت اسلامی امام عصر (عج) خواند و گفت: چرخ‏‏‌های سانتریفیوژهای جمهوری اسلامی در واقع چرخ‎‎های قدرت گرفتن این حکومت الهی است و در این راه مهم دستیابی ما به توان و دانش ساختن بمب اتم است هر چند که این کار را حرام می‎‎دانیم ولی داشتن علم آن را برای قدرت گرفتن نظام الزامی می‎‎دانیم تا بتوانیم امام زمان(عج) را یاری کنیم.

وی در ادامه به مبارزه علنی جمهوری اسلامی با اسرائیل و شدت گرفتن آن در این مقطع زمانی که رهبر معظم انقلاب از آن به پیچ تاریخ یاد می‎‎کنند، گفت: امام (ره) در مورد آمریکا که اسرائیل را در دامن خود پروانده است فرمودند که اگر ملت ما مبارزه با آمریکا را دقیق رعایت کنند، جوانان ما شهد شیرین پیروزی را خواهند چشید و امروز این موضوع به واقعیت نزدیک شده است.

وی با اشاره به جنگ سوریه، آن را جنگ جهانی سوم اما آرام و بی صدا دانست که شکست کشورهای معاند در آن، تمام توانشان را از بین خواهد برد.

طائب گفت: امروز دشمن با فتنه گری تلاش دارد در قالب جریان نفود، از طریق موضوع مجلس خبرگان رهبری علیه ولایت فقیه، فتنه کند.

وی انتخاب مقام معظم رهبری توسط امام خمینی(ره) را مهمترین نشانه‌های حقانیت، قدرت و صلاحیت رهبر انقلاب به‌عنوان رهبری نظام اسلامی ایران خواند.

رئیس قرارگاه عمار در پایان نیز بصیرت‌افزایی در انتخابات، مدیریت جامعه اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه را از ضروری‌ترین امور سیاسی، دینی و الهی عصر کنونی ذکر کرد.


ویدیو مرتبط :
لزوم داشتن حکومت اسلامی در زمان غیبت امام مهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران برای ساخت بمب یک سال‌ونیم زمان می‌خواهد/اسد باید برود، چون متحد ایران است



سیما شاین,ساخت بمب اتم در ایران

مسئول میز ایران در وزارت امور راهبردی اسرائیل:

ایران برای ساخت بمب یک سال‌ونیم زمان می‌خواهد/اسد باید برود، چون متحد ایران است

«سیما شاین» مدیر سابق دپارتمان تحقیقات موساد و مسئول میز ایران در وزارت امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی است که می‌گوید ایران تنها یک سال و نیم زمان می‌خواهد تا بتواند بمب اتم تولید کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سیما شاین» مسئول میز ایران در وزارت امور راهبردی رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در پایگاه خبری تایمز اسرائیل انتشار یافت، مدعی شد ایران یک سال و نیم دیگر می‌تواند بمب اتم بسازد.

وی که در حاشیه کنفرانس ریاست‌جمهوری اسرائیل صحبت می‌کرد، گفت ایران برای تولید مواد اولیه کافی جهت ساخت یک بمب تنها چند ماه زمان می‌خواهد و یک سال و نیم دیگر هم قادر است که خود بمب را تولید کند.

شاین در این مورد می‌گوید: اگر رهبر ایرانی‌ها همین امروز بخواهد که یک بمب بسازد، که البته احتمالا بیش از چند بمب می‌خواهد... تنها چند ماه زمان لازم دارد تا اورانیوم را تا سطح نظامی غنی‌سازی کند. پس از آن هم مدت کوتاهی طول می‌کشد تا خود بمب ساخته شود. اینطور به نظر می‌رسد که این روند در صورتی که مشکلی پیش نیاید، حدود یک سال و نیم طول بکشد.

این در حالی است که مقامات اسرائیلی از جمله «عاموس یادلین» رئیس سابق دستگاه اطلاعات نظامی، پایان تابستان را موعد عبور ایران از خط قرمز یعنی تولید 240 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20درصد اعلام کرده بودند.

شاین در مورد انتخاب «حسن روحانی» به عنوان رئیس‌جمهور ایران هم گفت که روسیه و چین ممکن است بخواهند از چهره میانه‌روی روحانی برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران استفاده کنند.

وی افزود: ما از 1+5 انتظار داریم که در موضع اساسی خود که می‌گوید «هیچ تحریمی کاهش نیم‌یابد مگر اینکه آنچه می‌خواهیم انجام دهید»، پایبند باشند.

رئیس سابق دپارتمان تحقیقات موساد در پاسخ به سوالی در مورد سوریه هم گفت که اسرائیل باید در نظر بگیرد که رفتن «بشار اسد» اثرات مخربی بر ایران دارد.

وی گفت نظر شخصی‌اش این است که رفتن اسد برای اسرائیل بهتر از ماندن او است، اما این هنوز موضع رسمی اسرائیل نیست.

رژیم صهیونیستی هرچند که در چند مورد با حمله به سوریه به مخالفان مسلح کمک کرده، اما به دلیل حضور گروه‌های تروریستی در سوریه، همواره موضعی محتاطانه در قبال درگیری‌ها اتخاذ کرده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به اعضای کابینه خود نیز دستور داده که در مورد سوریه سکوت اختیار کنند.

شاین در مورد چرایی مخالفتش با دولت «بشار اسد» هم گفت: ایران تهدید راهبردی اصلی برای اسرائیل است. بنابراین، از منظر راهبردی، اسرائیل باید موضوعات را از دریچه آسیب‌هایی که می‌تواند به ایران بزند ببیند و بر این اساس با آن روبرو شود. اگر اسد در قدرت بماند، ایران به یک دستاورد بزرگ رسیده است. یک اسد تضعیف شده کاملا وابسته به ایران خواهد بود. از دید من این بدترین چیزی است که می‌تواند برای اسرائیل رخ دهد.

با این حال وی در مورد سرنوشت درگیری‌های سوریه ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت هیچ‌کس نمی‌داند که نهایتا در سوریه چه اتفاقی می‌افتد. این در حالی است که مقامات اسرائیلی پیش از این قاطعانه از سقوط قریب‌الوقوع دولت سوریه سخن می‌گفتند.

شاین در این مصاحبه اذعان کرد که در صورت سقوط دولت سوریه، گروه‌های افراطی به این کشور سرازیر می‌شوند و این گزینه مناسبی برای اسرائیل نیست، با این حال باز هم از حضور اسد در سوریه و در کنار ایران، بهتر است./فارس