اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لحظه شماری برای افتتاح مجلس اعتدال


مجلس دهم هفتم خرداد ماه سال 95 آغاز به کار خواهد کرد که به گفته بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس و کارشناسان، این مجلس معتدل و بدور از هر گونه افراط و تفریط خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: مجلس دهم هفتم خرداد ماه سال 95 آغاز به کار خواهد کرد که به گفته بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس و کارشناسان، این مجلس معتدل و بدور از هر گونه افراط و تفریط خواهد بود.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 7 اسفند به صورت همزمان و با حضور و مشارکت گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شد، هفتم اسفند 1394 یکی از روزهای به یادماندنی و مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، در این روز مردم سراسر کشور با حضور در پای صندوق های رای یک بار دیگر مهر تاییدی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زدند و به همه جهانیان ثابت کردند که همچنان پای آرمان های انقلاب هستند، انتخابات هفتم اسفند علاوه بر بازتاب ها و پیام های بین المللی، پیام های مختلفی را هم در عرصه داخلی به همراه داشت، از جمله این پیام ها می توان به حضور چهره های اعتدالی در مجلس آینده اشاره کرد، مردم در اقصی نقاط کشور در انتخابات هفتم اسفند ماه با رای به چهره ها و نامزدهایی که گرایش معتدلانه داشتند این پیام را به احزاب و گروه های سیاسی و همچنین تمام مسوولان رساندند که تنها راه اداره کشور اتخاذ سیاست های معتدلانه است و با افراط و تفریط چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی کشور راه به جایی نمی برند.

مردم ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 92، که به چهره ای معتدل رای دادند در روز هفتم اسفند ماه با رای به چهره های اعتدالی تاکید کردند که از هر گونه افراط و تفریط خسته شده اند.

منتخبان مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه دیگر کار خود را آغاز خواهند کرد و قطعا دوره آینده مجلس شورای اسلامی شاهد تعامل واقعی میان قوا خواهیم بود.

شاید یکی از دلایل اصلی گرایش مردم به نمایندگانی از جنس اعتدال، این بود که در دوره اخیر مجلس به دلیل وجود برخی چهره های تندرو همواره چالش هایی میان دولت و مجلس به وجود می آمد که این چالش ها باعث به وجود آمدن مشکلاتی در کشور می شد.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این راستا با تاکید بر این که مجلس دهم، مجلس معتدل و بدون تندروی خواهد بود تصریح کردند: افراطی ها و تندروها در مجلس بعدی جایی ندارند زیرا انتخاب مردم مجلس معتدل بوده است.

این نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کردند که در مجلس آینده تعامل میان قوا بیشتر خواهد شد و شاهد قانون گذاری های بهتری خواهیم بود.
گفت وگوی خبرنگار پارلمانی ایرنا با این نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در ادامه می خوانید:

* مجلس دهم مجلسی معتدل خواهد بود

محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس در خصوص مجلس دهم گفت: مجلس دهم مجلس معتدلی خواهد بود که کمک دولت بوده و یا مطالبه گر خواسته های مردم برای حل مشکلات کشور می شود.

وی افزود: خواسته اصلی مردم عبور از رکود است که برای بسیاری از خانواده ها ملموس است و در نرخ بالای بیکاری خود را نشان می دهد.

* مجلس دهم اعتدالی است


حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس اظهار داشت: مجلس آینده مجلس اعتدال خواهد بود و آنها که مشی اعتدالی دارند در مجلس آینده حضور یافته اند که این در شأن ملت خواهد بود.
وی تاکید کرد: مهم ترین برنامه ما در مجلس بعدی بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است. امروز ما باید تلاش کنیم وضعیت کسب و کار مردم را رونق دهیم.

گروسی ادامه داد: رتبه ما در سختی کسب و کار 118 است در حالی که ما در گردشگری، آب و خاک، نفت، گاز و بسیاری حوزه های دیگر جایگاه خوبی داریم؛ از این رو باید سعی کنیم که جایگاهمان در کسب و کار نیز زیر 10 شود.

*مجلس بعدی تندرو نخواهد بود


عبدالرضا عزیزی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مردم بعد از برداشته شدن تحریم ها خواستار رأی دادن به افرادی بودند که برای حفظ منافع آنان، منافع نظام و معیشت مردم گام بردارند.

وی افزود: مردم دیگر بگیر و ببند سیاسی نمی خواهند و از سیاسی کاری خسته شده اند.

نماینده مردم شیروان در مجلس تاکید کرد: پیام رأی مردم این بود که مجلسی می خواهند که تندرو نباشد و مجلس بعدی تندرو نخواهد بود. من در میان افرادی که در مجلس بعد خواهند آمد، افراد تندرو ندیدم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ما به مردم قول می دهیم در راستای ولایت و منویات رهبری، حفظ منافع ملی و افزایش بهبود معیشت مردم گام برداریم.

عزیزی که برای مجلس دهم نیز از سوی مردم شیروان انتخاب شده است، درباره معیارهای انتخاب رییس مجلس دهم گفت: رییس مجلس باید هماهنگ با دولت و رهبری باشد و در جهت حمایت از تولید و معیشت مردم گام بردارد.

* مردم به پایان دادن بداخلاقی ها و منازعات رأی دادند

محمدرضا تابش نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی به پیام روز گذشته رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در این پیام امیدآفرین و راهگشا مشخصه ها و وظایفی را تعیین کردند.
وی افزود: ما اگر می خواهیم مجلس موفقی داشته باشیم باید به پیام های رهبر معظم انقلاب توجه کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: این پیام منشوری برای ما است و مردم انتظار دارند نکاتی که در پیام معظم له آمده توجه کامل شود.

تابش تاکید کرد: نسلی در این کشور وجود دارد که باید دیده شود، این نسل دوست دارد دغدغه و مطالباتش را پیگیری کند و آینده اش مورد توجه قرار گیرد. از این رو نمایندگان مجلس باید به این نکات توجه داشته باشند تا بتوانیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فضای مجلس دهم همسو با دولت یازدهم خواهد بود، گفت: روند پیگیری آرا و عقاید مردم در سال های اخیر نشان می دهد که مردم پیگیر موضوعات هستند.

وی گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری خواست خود را بیان کردند و در واقع رأی ملت رأی به عقلانیت، اعتدال و خردورزی بود.

منتخب مردم اردکان در مجلس دهم تصریح کرد: ملت در تداوم راه پس از مشاهده این که دولت در عرصه سیاست خارجی کاری کرد که کارستان بود و توانست از منافع ملی در برابر قدرت های بزرگ دفاع کند و هنر دیپلماسی ایران را بر مبنای عقلانیت برساند به آن رأی دادند.

وی در ادامه از خبرنگاران خواست از تعابیری همچون «دولت ساخته» استفاده نشود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم ادامه داد: همانطور که رهبری حضور مردم را روزی ملت دانستند بهتر است از تعابیری مجلس دولت ساخته یا مجلس دولتی استفاده نکنیم زیرا همه باید به هم کمک کنیم تا پس از تشکیل مجلس مشکلات حل شود.

تابش اظهارداشت: نباید تلاش کنیم فکر و تصور کلی مردم را منحرف کنند و این شیرینی به کام مردم تلخ شود.

وی با تاکید بر این که مجلس جزوی از حاکمیت است که مدافع منافع ملت است، گفت: در این مسیر تعامل با دولت می تواند مسایل را بهتر به پیش ببرد و به کشور کمک کند اما این بحث ها به معنای کوتاه آمدن از وظایف و مسئولیت ها نیست.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: مجلس با هیچ کس عقد اخوت نبسته به جز خداوند متعال که ناظر اعمال ما است اما در کل همه اقشار و گروه ها مورد توجه هستند.

*نیاز کشور مجلسی اعتدالی است

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما باید حل مشکلات مردم، رسیدگی به معیشت مردم، رونق اقتصادی و غلبه بر رکود باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس که در مجلس دهم نیز به عنوان نماینده تهران حضور خواهد داشت، گفت: نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند تا ما شاهد رونق در همه زمینه ها باشیم.

نعمتی حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بسیار پرشور دانست و گفت: حضور مردم نشان داد که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و همواره در صحنه حضور دارند.

*افراد تندرو به مجلس بعدی راه نیافته اند

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز با بیان اینکه تندروی در هیچ جناحی کار درستی نیست و اساس منطق، مصلحت، علم و عقلانیت این است که تندروی نباشد، گفت: تصور نمی کنم افراد تندرو به مجلس راه یافته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تندروی فقط کار را خراب می کند، اظهار داشت: راه درست رفتن به تندروی نیست و راه تند رفتن به هیچ وجه درست نیست.

پزشکیان در مورد معیارهای انتخاب رییس مجلس دهم گفت: رییس مجلس باید با تجربه و مورد قبول باشد، ارتباطات بین بخشی اش خوب باشد و با عقلانیت و درایت کار کند.

وی تعامل مناسب را یکی از ویژگی های رییس بعدی مجلس دانست.

*با حضور طیف های مختلف در مجلس دهم قوانین بهتری تصویب می شود

سید شریف حسینی عضو هیات رییسه مجلس گفت : در انتخابات هفتم اسفند مردم پیروز انتخابات بودند و با حضور پرشورشان ثابت کردند پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

وی افزود: وی با تاکید بر اینکه مجلس آینده مجلس اعتدالی خواهد بود، گفت: هم از اصولگریان و هم از اصلاح طلبان افراد اعتدالی در مجلس دهم حضور خواهند داشت که نگاهشان پیشرفت و توسعه کشور خواهد بود.

نماینده مردم اهواز با تاکید بر اینکه مجلس جایگاه ویژه و مهمی در کشور ما دارد، اظهار داشت: تصویب قوانین مهمترین وظیفه نمایندگان است از این رو در مجلس بعدی باید به بهترین شکل گام برداریم.

سید شریف حسینی که در مجلس دهم از حوزه اهواز به دور دوم انتخابات راه یافته است، اظهار امیدواری کرد مجلس بعدی بتواند در حل مشکلات مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشد

*مجلس بعدی بصورت معتدل حرکت می کند


اللهیار ملک شاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد ترکیب مجلس بعدی گفت: مجلس آینده از تعدادی نماینده اصولگرا، تعدادی اصلاح طلب و تعداد بیشتر معتدل با رویه اصولگرایی تشکیل می شود.

وی افزود: مجلس بعدی مجلسی معتدل است و مجلسی نیست که در مسیر تندروی باشد. حال اینکه این تندروی اصلاح طلبی باشد یا اصولگرایی.

ملکشاهی در مورد معیارهای انتخاب رییس مجلس دهم اظهار داشت: رییس مجلس آینده باید کسی باشد که نفوذ شخصیتی داشته باشد، به خوبی مورد پذیرش نمایندگان باشد و از نظر علمی اشرافیت کامل داشته باشد.

وی تاکید کرد: رییس مجلس دهم باید تجربه کافی در اداره مجلس داشته باشد و توان اداره کردن مجلس را داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری برای شروع محرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند



 

 

دزدهای حرفه‌ای برای عید لحظه‌شماری می‌كردند

 

۳دزد حرفه‌ای كه در ایام نوروز به خانه شهروندان غرب تهران دستبرد می‌زدند، در آخرین اقدام، ناكام ماندند و دستگیر شدند.



روز اول فروردین ماه جاری اعضای یك خانواده تهرانی كه شب هنگام پس از دید و بازدید به خانه بازگشتند، متوجه شدند در ورودی آپارتمان تخریب شده و اثاثیه خانه به هم ریخته است.



اعضای خانواده پس از بررسی اتاق‌ها پی بردند كه سارقان طلا، پول، چك، اسناد و مدارك خانه را به سرقت برده‌اند. مرد صاحبخانه پس از وقوع حادثه، به پلیس آگاهی تهران مراجعه و از ماموران تقاضای كمك كرد.



ماموران انتظامی با حضور در محل سرقت، پی بردند خانه شاكی به طور حرفه‌ای مورد سرقت قرار گرفته است و احتمال این كه دزدان از افراد سابقه‌دار باشند، وجود دارد.


با تشكیل پرونده قضایی در وقت كشیك دادسرای ناحیه ۵ تهران، حسنی بازپرس كشیك دادسرا دستور ویژه‌ای را برای دستگیری سارقان مرموز آغاز كرد.



● شكایت مردم یكی پس از دیگری

در حالی كه تحقیقات برای یافتن متهمان فراری ادامه داشت، ده‌ها نفر دیگر هم به مركز پلیس آگاهی تهران مراجعه و شكایت‌های مشابهی ارائه كردند. ماموران در بررسی پرونده‌های شاكیان پی بردند كه خانه همگی آنها به یك شیوه مورد سرقت قرار گرفته است.



● هوشیاری همسایه سارقان را ناكام گذاشت


جستجوهای پلیسی برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا این كه چند روز قبل مردی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و عنوان كرد ۳ مرد ناشناس به طور مشكوكی در مجتمع مسكونی مقابل خانه‌اش در حال تردد هستند.



با تماس این شهروند، ماموران به محل حادثه اعزام شدند كه معلوم شد گفته‌های مرد همسایه صحت دارد و مردان ناشناس به آرامی اثاثیه‌هایی را از یك مجتمع خارج می‌كنند و داخل خودرویی می‌گذارند.


به این ترتیب، ماموران با هماهنگی قضایی، آنها را محاصره و ۳ مرد جوان را دستگیر كردند.



با دستگیری آنها، ماموران به بازرسی از مجتمع پرداختند كه مشخص شد یكی از ساكنان مجتمع به سفر رفته و سارقان در حال سرقت اموال خانه‌اش بودند.

با انتقال متهمان به اداره پلیس آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به ده‌ها فقره سرقت از خانه‌های مردم در غرب تهران اعتراف كردند.



● اعتراف دزدان حرفه‌ای


یكی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: چند هفته قبل از ایام نوروز، از زندان آزاد شدم و به دیدن ۲ دوست سابقه‌دار خود رفتم. پس از این دیدار تصمیم گرفتیم در ایام نوروز كه مردم اغلب خانه‌های خود را ترك می‌كنند، اموالشان را به سرقت ببریم.



متهم به سرقت ادامه داد: من و همدستانم، چند روزی خانه‌های مردم را زیرنظر می‌گرفتیم و وقتی از غیبت آنها مطمئن می‌شدیم، نقشه سرقت را عملی می‌كردیم و پول‌های میلیونی، سكه، طلا، اوراق بهادار، چك، اثاثیه خانه و اسناد و مدارك شناسایی و مالكیت خانه‌ها را به سرقت می‌بردیم.


با اعتراف این متهم، ۲ همدست وی هم به همكاری با او اعتراف كردند. بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد.