اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لحظه دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم+عکس



اخبار بین الملل - خبرگزاری کره شمالی: شوهر عمه، با هیجان دست نمی زد

خبرگزاری کره شمالی قبل از این هم به هنگام بازداشت شوهر عمه رهبر این کشور نوشته بود: او و همراهانش اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند که به ذهن هیچ کسی نمی رسد و باعث آزار و اذیت بسیاری برای حزب و انقلاب ما شدند.

خبرگزاری کره شمالی در گزارشی با اشاره به اعدام "جانگ سونگ تائک" شوهر عمه رهبر این کشور یکی از اقدامات نامناسب او را "دست نزدن با هیجان" در نشست های سیاسی اعلام کرد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: شوهر عمه رهبر کره شمالی که هفته گذشته به صورت ناگهانی به هنگام برگزاری نشست سیاسی حزب حاکم، بازداشت شد، روز پنجشنبه پس از محکومیت در دادگاه ویژه نظامی ویژه، اعدام شد.

 

ورود شوهر عمه رهبر کره شمالی به دادگاه 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

این خبرگزاری افزود: متهم، خائن به خلق است و به دسیسه چینی علیه حزب (حاکم) و انقلاب برای سرنگونی رهبری حزب مان و حکومت و نظام سوسیالیست اقدام کرد. جانگ در محاکمه اش اعتراف کرد تلاش کرده بود از طریق بکارگیری شرکای خود در ارتش دست به کودتا بزند.

 

به نوشته این خبرگزاری، جانگ در دادگاه گفته است: تلاش کردم شکایت ها و اعتراضات ملت و ارتش علیه مدیریت وضعیت اقتصادی و منابع ملت توسط دولت افزایش دهم.

 

دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست سیاسی حزب حاکم

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

خبرگزاری کره شمالی افزود: جونگ چهره واقعی اش را به عنوان یک خائن در همه مراحل نشان داد. این مرد اقداماتی مانند دست زدن بدون شور و هیجان در نشست های سیاسی و ایجاد مانع در برنامه کاشی کاری یابود رهبر کره شمالی را در سابقه خود دارد. او اعتراف کرده است که برای رسیدن به جاه طلبی های سیاسی شخصی اش گروهی علیه حکومت را تشکیل داده است.

 

خبرگزاری کره شمالی قبل از این هم به هنگام بازداشت شوهر عمه رهبر این کشور نوشته بود: او و همراهانش اقدامات جنایتکارانه ای را انجام داده اند که به ذهن هیچ کسی نمی رسد و باعث آزار و اذیت بسیاری برای حزب و انقلاب ما شدند.

 

شوهر عمه رهبر کره شمالی در نشست رسمی 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 

اخبار ,اخبار بین الملل,دستگیری شوهر عمه رهبر کره شمالی

 اخبار بین الملل -  عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شوهر عمه رهبر کره‌شمالی اعدام شد/ عکس



اخبار,اخباربین اللمل,اعدام شوهر عمه رهبر کره‌شمالی


اخبار بین الملل - شوهر عمه رهبر کره‌شمالی اعدام شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (جمعه) اعلام کرد، «جانگ سونگ تائک»، یکی از بانفوذ‌ترین دولتمردان و شوهر عمه کیم جونگ اون، رهبر این کشور که اخیرا به اتهام «اعمال مجرمانه» از تمام مسئولیت‌های خود خلع شده بود، اعدام شده است.

به گزارش ایسنا، جانگ سونگ تائک در نشست اخیر حزب حاکم کمونیست توسط مامورانی بازداشت و از سالن کنفرانس بیرون برده شده بود.

وی یکی از چهره‌های اصلی امور اقتصادی در کره شمالی بود و به طور مرتب مذاکرات با چین، نزدیک‌ترین متحد پیونگ‌یانگ را به عهده داشت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، جانگ سونگ تائک در یک دادگاه نظامی به جرم تلاش برای براندازی حکومت خائن شناخته شده و حکم اعدام او به اجرا گذاشته شده است.

پاتریک ونترل، سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید در واکنش به این اعدام گفت: «در صورتی که این خبر تایید شود، نمونه‌ای دیگر از وحشی‌گری افراطی در رژیم کره شمالی روی داده است.»

هیات مرکزی حزب کمونیست کارگری کره شمالی پیش‌تر جانگ سونگ تائک را به اتهام ارتکاب «اعمال ضدحزبی و ضدانقلابی» اخراج کرده بود.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی،‌ برکناری و اعدام این مقام مهم‌ترین اتفاق سیاسی در کره شمالی پس از به قدرت رسیدن کیم جونگ اون بجای پدرش کیم جونگ ایل ارزیابی می‌شود.

هم‌زمان، پارک گئون-های، رئیس جمهوری کره جنوبی هشدار داده است که حکومت کره شمالی با اعمال ارعاب تلاش می‌کند که موقعیت رهبر جوان این کشور را تثبیت کند.

وی گفته است که روابط بی‌ثبات کره شمالی و کره جنوبی در پی کنار گذاشته شدن جانگ سونگ تائک به احتمال زیاد بی‌ثبات‌تر خواهد شد.

جانگ سونگ تائک معمولا در کنار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیده می‌شد و بسیاری او را قدرت اصلی پشت سر رهبری می‌دانستند. وی از سال ۱۹۹۲ به عضویت کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری درآمد و یکی از اعضای ارشد این حزب بود.

او از سال ۲۰۱۱ معاون کمیسیون دفاع ملی، بالا‌ترین نهاد نظامی کره شمالی شده بود.

جانگ سونگ تائک که ۶۷ سال داشت در سال ۱۹۷۲ با خواهر کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی ازدواج کرده بود. آن‌ها از این ازدواج یک دختر داشتند که در پاریس دانشجو بود و در سال ۲۰۰۶ خودکشی کرد.

اخبار بین الملل - ایسنا