اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لحظاتی ناب از پرپر شدن گل‌ها +تصاویر



گل در تمام دنیا نماد زیبایی و شکوفایی است و همچنین آبادانی و سبزی را نیر به دنبال خود به همراه دارد. گل ها را می توانیم از جمله شگفت انگیزترین مخلوقات خداوند بدانیم چرا که زیبایی های زیادی در دل آن نهفته است.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، لحظه ای که لطافت گل را احساس می کنیم و یا عطر آن را احساس می کنیم یکی از بهترین لحظاتی است که می توان آن را تجربه کرد. گل های دنیای بسیار زیبایی دارند که هر روز شگلفتی های بیشتری در مورد آن ها کشف می شود و به گوش می رسد. البته این خلقت های زیبای خدا گاهی اوقات دستمایه خلاقیت های انسان ها نیز می شود.

لحظه پرپرشدن گل ها , زیباترین زمان پرپرشدن گل
"جان شیرمن" یکی از هنرمندانی است که با توجه به علاقه خاصی که به گل ها دارد دست به کارهای جالبی به کمک آن ها می زند. او که در اصل یک عکاس حرفه ای است این روزها قصد دارد کار عکاسی از گل های شکسته را به پایان برساند.

او بسیاری از گل های زیبای دنیا را جمع کرده است و سپس تک تک آن ها را وارد نیتروژن مایع می کند تا یخ بزنند. سپس آن ها را از فاصله ای به سمت زمین رها می کند و از لحظه برخورد آن ها با زمین عکس می گیرد. تمامی این عکس ها با استفاده از دوربین های بسیار سریع و با کیفیت گرفته شده است و جان قصد دارد تا ماه آینده ای نمایشگاهی را از این تصاویر زیبا افتتاح کند..... / yjc.ir

لحظه پرپرشدن گل ها , زیباترین زمان پرپرشدن گل

لحظه پرپرشدن گل ها , زیباترین زمان پرپرشدن گل

لحظه پرپرشدن گل ها , زیباترین زمان پرپرشدن گل


ویدیو مرتبط :
لحظاتی با تکنیکهای ناب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر زبان درازترین پستاندار جهان/ تغذیه خفاش زبان دراز از شهد گل



 

زبان خفاش , زبان درازترین پستاندار

 

برای نخستین بار دوربینهایی با کیفیت بالای ویدئویی از زبان درازترین پستاندار جهان که یک گونه کمیاب از خفاش است، در حین مکیدن شهد یک گل لوله ای شکل تصاویری ضبط کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این گونه از خفاش که نام علمی آن " Anoura fistulata " بوده و در سال 2005 در اکوادور کشف شد دارای درازترین زبان در میان پستانداران است.

این موجود حدود 5 سانتیمتر طول دارد اما طول زبان آن به 9 سانتیمتر می رسد، زبانی که یک و نیم برابر طول بدن این خفاش است.

خفاش Anoura fistulata وقتی که از شهد گل Centropogon nigricans تغذیه نمی کند زبان خود را در قفسه سینه خود نگهداری می کند.

در ویدئو HD جدیدی که این هفته از سوی نشنال جغرافی منتشر شده این جاندار در حال مکیدن شهد گل با زبان دراز خود دیده می شود.

ناتان موچالا زیست شناسی که به کشف این گونه در جنگل مه آلود آندین کمک کرد، اظهار داشت: این خفاشها می توانند پروازهای نزدیک به زمین داشته باشند و از این نظر شبیه مرغ مگس خوار هستند.

در تصاویر کلوزآپ این ویدئو زبان این خفاش چون یک مار وارد گردن بلند گل می شود و زمانی که زبان به شهد می رسد زبان تغییر شکل می دهد و اطراف آن خاردار و دارای برآمدگی می شود.

موچالا از دانشگاه نبرسکا لینکولن اظهار داشت: درست پیش از اینکه خفاش زبان خود را به سرجای اولیه باز گرداند برآمدگی های اطراف آن از بین می روند و موجب می شود که شهد گل را تاجایی که می تواند بالا بکشد.

 

 

زبان خفاش , زبان درازترین پستاندار

 

 

فیلمبردارهای نشنال جغرافی برای گرفتن این تصویر از درازترین زبان دنیا به اکوادور سفر کردند جایی که موچالا و گروه وی با خفاشی که به دام انداخته بودند منتظر آنها بودند.

فیلمبرداری در یک چادر ویژه صورت گرفت که در آن خفاش بتواند آزادانه پرواز کند. برای گرفتن تصویر زبان یک حفره کوچک در پایه ایجاد شد ، آنها دوربین را داخل این حفره قرار دادند و تصاویر کلوزآپ زیبایی تهیه کردند.

در ابتدا این خفاشها به واسطه حضور انسانها و نور شدید دوربین ترسیده بودند و به گل نزدیک نمی شدند اما سرانجام برای خوردن این شهد به گلها نزدیک شدند.... / خبرگزاری مهر