اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لبنیات تنها 1 درصد گران خواهد شد


دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: تاثیر افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام شده محصولات و فرآورده های لبنی بیش از یک درصد و سنگین نخواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: تاثیر افزایش قیمت بنزین روی قیمت تمام شده محصولات و فرآورده های لبنی بیش از یک درصد و سنگین نخواهد بود.

رضا باکری معتقد است: افزایش نرخ سوخت بسیار اندک است و در حدی نیست که صنایع لبنی را در هزینه های حمل و نقل و در نهایت قیمت تمام شده فرآورده های لبنی با چالش جدی مواجه سازد.

وی گفت: البته تاثیر دقیق افزایش قیمت بنزین و گازوئیل بر بخش های مختلف فرآورده های لبنی به بررسی های کارشناسی بیشتر نیاز دارد که در همین راستا طی هفته آینده جلسه ای با مسئولان کارخانجات لبنی درخصوص تاثیر نرخ سوخت بر قیمت تمام شده فرآورده های لبنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بدترین شرایط، افزایش نرخ سوخت، می تواند بین یک تا سه درصد روی هزینه های تمام شده فرآورده های لبنی و حمل و نقل این محصولات تاثیر بگذارد.

به گفته باکری، هم اکنون بیش از 600 واحد تولیدکننده فرآورده های لبنی در کشور فعال است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از پنجم خرداد ماه قیمت هر لیتر بنزین معمولی را ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر را ١٢٠٠ تومان تعیین کرد. همچنین از تاریخ اعلام شده نفت گاز در جایگاههای سوخت کشور با نرخ ٣٠٠ تومان عرضه می شود.


ویدیو مرتبط :
برنج و لبنیات گران شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لبنیات، بیش از 20 درصد گران شد


وقتی قیمت شیر و لبنیات چراغ خاموش و البته هماهنگ میان شرکت های لبنی بالا رفته است.

واحد مرکزی خبر: وقتی قیمت شیر و لبنیات چراغ خاموش و البته هماهنگ میان شرکت های لبنی بالا رفته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی می گوید : این کار با مجوز ستاد تنظیم بازار بوده و میزان افزایش هم 15 درصد تعیین شده است اما قیمت محصولات موجود در بازار چیز دیگری نشان می دهد.

یکی از فروشندگان محصولات لبنی می گوید پنیر 3500 تومانی در چند هفته اخیر هزار تومان افزایش قیمت داشته است ، حدود 30 درصد .

یکی از مشتریان هم با گلایه از افزایش مدام قیمت محصولات لبنی از کاهش وزن آنها می گوید.

فروشنده دیگری با نشان دادن چند نشان تجاری مختلف از ماست ، پنیر و شیر که بیش از 20 درصد افزایش قیمت داشته است ، اظهار می دارد هر روز باید هنگام فروش قیمت های روی محصولات را نگاه کنیم ، به خاطر اینکه تغییرات و افزایش آن زیاد است و ممکن است با قیمت قدیم انها را بفروشیم و ضررکنیم.

قیمتی که روی کالاها درج می شود با تأیید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است ، حالا این افزایش های دلخواه چطور تأیید و چه نظارتی می شود از اقای رفیعی معاون این سازمان پرسیدیم که خودش هم عضو ستاد تنظیم بازار است و روزهای دوشنبه هر هفته جلسه دارد.

اقای رفیعی هم گفت: فعلا امکان صحبت ندارم.

مسئولیت ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی حدود 6 ماه است که به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و از آن زمان نشست ها پشت درهای بسته برگزار می شود و اطلاع رسانی دقیقی درباره علت افزایش قیمت ها و میزان ان نکرده است.

از معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این افزایش قیمت ها سوال کردیم که می گوید  : ستاد تنظیم بازار افزایشی را برای خرید شیر از دامداران تعیین کرده است اما  کارخانه های صنایع لبنی بطور کامل به آن عمل نمی کنند.

رکنی اضافه می کند : با این حال افزایش قیمت ها به بنده مربوط نمی شود و باید از ستاد تنظیم بازار پیگیری کنید.

پیگیری های ما درباره این وضع  قیمت شیر و مواد لبنی از  وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار به نتیجه ای نرسید و جوابی به ما ندادند.