اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لبخند وزیر ارشاد به خانه سینما و برکناری اش!


وزیر ارشاد در واکنش به شایعه برکنار‌ی‌اش از سوی رئیس جمهور، خندید.

خبرگزاری مهر: وزیر ارشاد در واکنش به شایعه برکنار‌ی‌اش از سوی رئیس جمهور، خندید.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز یکشنبه 30 تیر در حاشیه دیدارش با لواء السمیم وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق که در دفتر کارش در بهارستان انجام شد، در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که شایعه‌ای در خصوص برکناری شما از وزارت ارشاد توسط رئیس جمهور مطرح شده است، چه نظری دارید، در حالی که می‌خندید گفت: ما که چنین چیزی نشنیده‌ایم. شما خودتان این‌ها را می‌سازید.

وزیر ارشاد همچنین به سوال خبرنگار پرس تی‌وی درباره آخرین وضعیت خانه سینما، پاسخ نداد و تنها به او لبخند زد.

صبح امروز شایعه‌ای درباره برکناری سید محمد حسینی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، در برخی سایت‌ها مطرح شد و گفته می‌شد علت این اتفاق هم، موضع‌گیری‌های وزیر ارشاد درباره خانه سینما و عدم ورود جدی او به حل این قضیه بوده است.


ویدیو مرتبط :
اشکالات خانه سینما از نظر وزیر ارشاد احمدی نژاد‬

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار منتظرالمهدی: هر گروهی از وزیر ارشاد نامه بیاورد صاحب خانه سینما است



خانه سینما,آخرین وضعیت خانه سینما

سردار منتظرالمهدی:
هر گروهی از وزیر ارشاد نامه بیاورد صاحب خانه سینما است

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به آخرین وضعیت خانه سینما گفت: پلیس بر اساس قولی که داده است از این مکان صیانت می کند و ما منتظر رفع اخلافات بین اعضا و جامعه سینما هستیم. منتظریم آنها به نتیجه برسند و هر گروهی که از وزیر ارشاد نامه بیاورد خانه سینما در اختیارش قرار می گیرند.

به گزارش  مهر سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن  اظهار داشت: حجاب موهبتی الهی برای مردان و زنان ما است و این حوزه دارای راهبردهای کلان است پلیس این راهبردها را مشخص نمی کند. ما 4 روش اقنایی، ترغیبی، تذکر و اقدامات سلبی را برای ترویج عفاف و حجاب در دستور کار داریم معتقدیم مردم ما دینمدار هستند و دین را دوست دارند.

وی گفت: از میان 25 نهادی که در حوزه عفاف و حجاب مسئول هستند تنها قوه قضائیه و نیروی انتظامی اقدامات سلبی را انجام می دهند و از نظر ما آخرین راهکار و درمان بدحجابی برخوردهای سلبی است که امیدواریم هیچ گاه به این موضوع نیاز نباشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید وضعیت حجاب در برخی مناطق بسیار زننده است گفت: نباید وضعیت حجاب را به صورت منطقه ای و موردی بررسی کرد در ماه رمضان شاهد هستیم که اقبال مردم به سمت کاهش جرم بسیار خوب بوده است و در مواردی که فردی بی حجاب در جامعه حضور پیدا می کند همگان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر لسانی را برعهده دارند و بهتر است وظایف سلبی را برعهده مجری قانون بگذارند اگر این فرهنگ توسط مردم در جامعه اجرا شود بسیاری از مشکلات در زمینه حجاب رفع می شود. اگر فردی اقدام به روزه خواری یا کشف حجاب می کند وظیفه شهروندان تنها ذکر زبانی است.

کاهش 20 درصدی جرایم و روزه خواری در ماه رمضان
معاون اجتماعی نیروی انتظامی  با اعلام اینکه در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته نسبت به رمضان قبل شاهد  کاهش 20 درصدی جرایم هستیم افزود: بر اساس آخرین آمارها در 20 روز ماه رمضان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل جرایم کاهش 20 درصدی را نشان می دهد این در حالی است که جرایم رانندگی نیز 8 درصد کاهش داشته است.

به گفته منتظرالمهدی در این ماه انحرافات اجتماعی ، جرایم خانوادگی و روزه خواری کاهش چشمگیری داشته است  و مردم نیز بسیار کم به کلانتری ها و پاسگاهها مراجعه کرده اند در حالی که حضور مردم دیندار مردم به مساجد سه برابرشده است.

10 درصد افراد مستعد به جرم در ماه رمضان خلاف می کنند
وی با بیان اینکه ماه رمضان باعث بیدار شدن وجدان افراد می شود گفت: 90 درصد افراد مستعد ارتکاب جرم در این ماه بار دیگر به جامعه بازگشته و از ارتکاب جرم خودداری می کنند در حالی که 10 درصد افراد فاقد وجدان اخلاقی هستند مرتکب جرم شده و برخوردهای سلبی با آنها ضروری است.

هر گروهی از وزیر ارشاد نامه بیاورد صاحب خانه سینما است
معاون اجتماعی نیروی انتظامی  با اشاره به آخرین وضعیت خانه سینما افزود: پلیس بر اساس قولی که داده است از این مکان صیانت می کند و ما منتظر رفع اخلافات بین اعضا و جامعه سینما هستیم. منتظریم آنها به نتیجه برسند و هر گروهی که از وزیر ارشاد نامه بیاورد خانه سینما در اختیارش قرار می گیرند./مهر