اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لبخندهای لیلا در جنگ با سرطان


عکس یک بسیاری از نشریات انگلیسی در روز گذشته «لیلا ریچاردز» یکساله بود؛ نخستین انسانی که درمانی جدید برای سرطان خون دریافت کرد.

روزنامه هفت صبح - ابوالفضل الله دادی: عکس یک بسیاری از نشریات انگلیسی در روز گذشته «لیلا ریچاردز» یکساله بود؛ نخستین انسانی که درمانی جدید برای سرطان خون دریافت کرد. اگرچه 17 ماه پیش پزشکان از لیلا قطع امید کرده بودند، امروز اما حال او خوب است و در بیمارستان به سمت لنز دوربین ها می خندد؛ خنده هایی که نه تنها پدر و مادرش را سر شوق می آورد که همچون پیامی دلنشین برای دیگر بیمارانی است که با هیولای سرطان دست و پنجه نرم می کنند.

17 ماه پیش پزشکان از درمان لیلا ناامید شدند. بدن او به شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان پاسخ نداده بود. پس یکی از پزشکان تلفن را برداشت و به پدر و مادر لیلا خبر داد که او را به خانه برگردانند تا روزهای آخر عمرش را در جمع خانواده اش بگذراند.

پدر و مادر لیلا اما نمی خواستند ناامید شوند. آنها می خواستند هر راهی که وجود دارد، روی لیلا امتحان شود، شاید او به زندگی برگردد. اصرارهای آنها سرانجام متخصصان بیمارستان «اورموند استریت» انگلیس را قانع کرد که شیوه ای درمانی را روی لیلا اعمال کنند که تا آن زمان تنها روی موش ها آزمایش شده بود؛ روشی که هنوز مراحل ابتدایی تحقیقاتی را پشت سر می گذاشت.

لیلا در سال 2014 متولد شده و سرطان خون او از نوع «لوسمی حاد لنفوئیدی» است. این نوع لوسمی، سلول های لنفاوی یا لنفوسیت ها را - که بافت های لنفاوی را می سازند - تحت تاثیر قرار می دهد.

لبخندهای لیلا در جنگ با سرطان

شاید بخت با لیلا یار بود که محققان بیمارستان اورموند استریت با کمک یکی از دانشگاه های لندن مشغول تحقیق روی روش تازه ای برای درمان سرطان خون بودند. در این روش سلول های ایمنی فرد اهدا کننده به گونه ای دستکاری ژنتیکی می شوند که سلول های سرطانی را هدف بگیرند و در عین حال بدن گیرنده آنها را پس نزند.

اصرارهای پدر و مادر لیلا سرانجام باعث شد پزشکان سلول های ایمنی را از یک فرد اهدا کننده جدا کرده و سپس با استفاده از قیچی مولکولی، ژن های آنها را تغییر دهند تا از آنها سلول های کشنده جدیدی بسازند که قادر به شکار سلول های سرطانی هستند. این روش به حدی در مراحل اولیه تحقیق قرار داشت که متخصصان برای آزمایش آن روی انسان مجبور بودند از کمیته های سلامت و اخلاق پزشکی مجوز بگیرند. مجوزهای لازم کسب و سلول ها به بدن لیلا تزریق شد و زمان دلهره و انتظار برای پدر و مادر لیلا و محققان کلید خورد.

پزشکان پس از تزریق سلول ها، لیلا را در شرایط ایزوله قرار دادند تا عفونت های محیطی خطری برای او در پی نداشته باشد. چند ساعت بعد شگفتی از راه رسید: عکس های ثبت شده نشان می داد که سیستم ایمنی بدن لیلا به تزریق سلول ها واکنش نشان داده است.

دو ماه پس از این اتفاق، پیوند مغز استخوان برای لیلا انجام شد. یک ماه بعد از آن، او به خانه برگشت و حالا اثر کمی از سلول های سرطانی در بدنش دیده می شود و پزشکان می گویند حال عمومی او بسیار مساعد است.

حالا پزشکان امیدوارند که لیلا به بهبودی کامل برسد. آنها البته هنوز نمی توانند بگویند سرطان را شکست داده اند. دو سال باید بگذرد تا آزمایش های دقیقی روی بدن لیلا انجام شود و اگر آن زمان اثری از سرطان دیده نشد، آنها می توانند پیروزی بزرگ خود را اعلام کنند.

مادر لیلا می گوید: «ما خوش شانس بودیم که در زمان مناسب در محل مناسب بودیم. خوشبختانه حال لیلا کاملا خوب است و امیدوارم با مثبت بودن این روش جدید و درمان کامل او، پزشکان بتوانند به کودکان بسیار دیگری کمک کنند که از این بیماری هولناک رنج می برند.»

پروفسور «پل ویز» که سرپرستی تیم محققان را در بررسی روش جدید سرطان بر عهده دارد به «دیلی تلگراف» می گوید: «این نخستین بار است که این روش روی یک انسان انجام می شود و ما نمی دانستیم که آیا این روش روی لیلا جواب خواهد داد یا نه. لوسمی لیلا بسیار پیشرفته بود و وضعیت کنونی او یک معجزه واقعی است. نکته خوشحال کننده این است که اگر این روش جواب دهد، می توان در درمان انواع سرطان های دیگر نیز از آن بهره برد.»

اکنون «لیزا»، مادر لیلا، «اشلی» پدرش و «ریا» خواهر بزرگتر او به خنده های لیلا و آینده ای نزدیک چشم دوخته اند؛ آینده ای که نه تنها شاید زندگی لیلا کاملا نجات یابد بلکه باعث جاودانگی نام این دخترک یک ساله نیز خواهد شد که خانواده اش با شجاعت تمام نور امید را به دل های بیماران سرطانی تاباندند.


ویدیو مرتبط :
دانلود موزیک ویدیو افغانی ساربان لیلا لیلا لیلا لیلا مجنون شدم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با این غذا به جنگ سرطان بروید



غذایی برای جلوگیری از سرطان, غذایی برای دیابت


این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است.  امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.


این غذا برای برای 6 نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو نیز بسیار مفید می باشد .

مواد لازم :

 عدس قرمز 2 لیوان
تره فرنگی ( خیلی نازك حلقه شود )  3 عدد
پودر تخم گیشنیز  2 قاشق مرباخوری
 گیشنیز تازه ( خرد شده )  یك قاشق سوپ خوری
 نعنا تازه ( خرد شده )  دو قاشق سوپ خوری
سرکه یك قاشق سوپ خوری
آب مرغ بدون چربی یك لیتر
نخم مرغ 4 عدد
فلفل و نمک به اندازه لازم
جعفری كمی برای تزیین


طرز تهیه :
عدس ها را در یك قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سركه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم.
بعد از این كه جوش آمد، باید به مدت 30- 40 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن كشیده شود.

 

فر را روی حرارت 180 درجه ی سانتیگراد گرم می كنیم .
پس از آن به مواد آماده شده، نمك و فلفل می افزاییم و به طور كامل مخلوط می  كنیم.
وسط مواد را با دست خالی كرده و یك تخم مرغ در آن قسمت می شكنیم.


روی ظرف فویل آلومینیوم كشیده و به مدت 15- 20 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد می گذاریم تا وقتی كه تخم مرغ ببندد.
آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می كنیم.

نكات تغذیه ای :
1 - عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، كربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیك است. همچنین كم چربی، كم كالری، بدون كلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

2 - یك لیوان عدس پخته ، 90 درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیك را در روز را تأمین می كند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیك را برای بدن فراهم می كند.

3 - عدس دارای فیبرهای محلول است كه این فیبرها مانند یك جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می كنند. این نوع فیبر گلوكز( قند) و كلسترول سرم را كاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی كم می كند.

منبع : tebyan.net