اخبار
2 دقیقه پیش | عکس: استهلال ماه مبارک رمضانهمزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ... |
2 دقیقه پیش | تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریموزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که میتواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام میشود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ... |
لبخند، پاسخ رفسنجانی به کسانی که علیه او شعار دادند
لبخند، پاسخ رفسنجانی به کسانی که علیه او شعار دادند
روزنامه اعتماد در گزارشی در باره حضور هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد در راهپیمایی روز قدس نوشت:
هاشمی رفسنجانی با گامهایی کوتاه از خیابان استاد نجاتاللهی وارد خیابان انقلاب میشود تا شانهبهشانه راهپیمایان روز قدس حضورش را اعلام کند. لبخند بر لبانش جاری است. با لحن همیشگیاش با اطرافیان سلام و علیکی میکند که به ناگهان جمعی با شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» به استقبال آیتالله میروند. گویی از قبل میدانستند هاشمیرفسنجانی از کدام خیابان وارد خیابان انقلاب میشود. آیتالله تسبیحش را از جیب درمیآورد و به جمعی که او را ضدولایت میخوانند، نگاهی میکند. همچنان لبخند بر لبانش جاری است. محافظان رییس مجمع از او میخواهند قدم زدن در خیابان انقلاب را تمام کند. اما هاشمی مخالفت میکند و به مسیر خود ادامه میدهد، شعارها تندتر میشود تا به ادعای خبرگزاری فارس، هاشمیرفسنجانی «با شعارهای مردم بدرقه و از مسیر راهپیمایی خارج میشود».
گزارشگر اعتماد خبر می دهد همزمان محمود احمدینژاد از خیابان 12 فروردین وارد خیابان انقلاب شد و به سمت دانشگاه تهران حرکت کرد. احمدینژاد نیز میخندید و دستانش را همچون همیشه به نشانه پیروزی بالا گرفته بود. در مسیر قدم زدن احمدینژاد نهتنها خبری از شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه نبود که جماعتی با شعارهای «صلعلی محمد، بوی رجایی آمد» به استقبال رییس دولت رفتند.
به نوشته اعتماد این روایت، توصیفی است از دو رفتن به یک مسیر؛ حضور شیخ اکبر هاشمیرفسنجانی و حضور محمود احمدینژاد. یکی هر چند خود را برادر و رفیق 50 ساله رهبری میداند، ضد ولی فقیه میخوانند و دیگری را هر چند در مقام اعتراض به حکم رهبری، 11 روز قهر کند، تابع ولی میدانند. هاشمی در حالی دیروز به جمع راهپیمایان روز قدس پیوست که تا چهار سال پیش، او سخنران بیبدیل روز قدس بود. اما آخرین خطابهها و توصیههای او در نماز جمعه 26 تیر 88 باعث شد معتمد بنیانگذار انقلاب در این مراسم جای خود را به محمود احمدینژاد بدهد و در روز قدس، تنها یک راهپیماییکننده باشد حتی اگر روزگاری نهچندان دور به علما پیشنهاد داده باشند «کتاب هاشمی درباره فلسطین را بخوانند»./خبرآنلاین
ویدیو مرتبط :
حمله به هاشمی رفسنجانی درباره شعار مرگ بر آمریکا
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
در پاسخ شعار خوارج
در پاسخ شعار خوارج ضرورت حکومت سخن حقی است، که از آن اراده باطلشده! آری درست است، فرمانی جز فرمان خدا نیست، ولی اینها میگویند زمامداری جز برای خدا نیست، در حالی که مردم به زمامداری نیک یا بد، نیازمندند، تا مومنان در سایه حکومت، بکار خود مشغول و کافران هم بهرهمند شوند، و مردم در استقرار حکومت، زندگی کنند، به وسیله حکومت بیتالمال جمعآوری میگردد و به کمک آن با دشمنان میتوان مبارزه کرد، جادهها امن و امان، و حق ضعیفان از نیرومندان گرفته میشود، نیکوکاران در رفاه و از دست بدکاران، در امان میباشند. (در روایت دیگری آمده). منتظر حکم خدا درباره شما هستم. و نیز فرمود: اما در حکومت پاکان، پرهیزکار به خوبی انجام وظیفه میکند ولی در حکومت بدکاران، ناپاک از آن بهرهمند میشود تا مدتش سرآید و مرگ فرا رسد. |
( وَ مِنْ کَلامٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) فى الْخَوارِجِ لَمَّا سَمِعَ قَوْلَهُمْ لا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ قالَ عَلَیْهِ السَّلامُ: کَلِمَةُ حَقٍّ یُرادُ بِهَا باطِلٌ، نَعَمْ إِنَّهُ لا حُکْمَ إِلَّا لِلَّهِ، وَ لکِنْ هؤُلاءِ یَقُولُونَ: لا إِمْرَةَ، وَ إِنَّهُ لابُدَّ لِلنّاسِ مِنْ أَمِیرٍ بَرٍّ أَوْ فاجِرٍ، یَعْمَلُ فِى إِمْرَتِهِ الْمُؤْمِنُ، وَ یَسْتَمْتِعُ فِیهَا الْکافِرُ، وَ یُبَلِّغُ اللَّهُ فِیهَا الْأَجَلَ، وَ یُجْمَعُ بِهِ الْفَىْءُ، وَ یُقاتَلُ بِهِ الْعَدُوُّ، وَ تَأْمَنُ بِهِ السُّبُلُ، وَ یُؤْخَذُ بِهِ لِلضَّعِیفِ مِنَ الْقَوِىِّ حَتّى یَسْتَرِیحَ بَرٌّ وَ یُسْتَراحَ مِنْ فاجِرٍ. وَ فِى رِوایَةٍ أُخْرى أَنَّهُ عَلَیْهِ السَّلامُ لَمَّا سَمِعَ تَحْکِیمَهُمْ قالَ: حُکْمَ اللَّهِ أَنْتَظِرُ فِیکُمْ. وَ قالَ: أَمَّا الْإِمْرَةُ الْبَرَّةُ فَیَعْمَلُ فِیهَا التَّقِىُّ، وَ أَمَّا الْإِمْرَةُ الْفاجِرَةُ فَیَتَمَتَّعُ فِیهَا الشَّقِىُّ، إِلى أَنْ تَنْقَطِعَ مُدَّتُهُ، وَ تُدْرِکَهُ مَنِیَّتُهُ. |