اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاوروف: مقابله با تروریسم و رادیکالیسم دغدغه پوتین است



اخبار,اخبار بین الملل ,سرگئی لاوروف

  وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که داعش دشمن مشترک تمامی کشورها و ملت‌هاست و این هدف را دنبال می‌کند که تصویر بدی از اسلام ارائه دهد و آن را نابود کند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در پیامی به کنفرانس "دین اسلام علیه رادیکالیسم" عنوان داشت: مقابله با تروریسم و رادیکالیسم در مرکز توجه رهبری روسیه است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در خصوص آن در مجمع عمومی سازمان ملل صحبت کرد و چندین پیشنهاد مشخص در این خصوص ارائه داد.

این وزیر روسی گفت: داعش در خاورمیانه و شمال آفریقا که دست به جنایت‌های شنیعی زده است فقط دشمن مشترک کشورها و ملت‌ها نیست بلکه دشمن اسلام نیز است. اقدامات داعش با هدف بد جلوه دادن اسلام و تخریب آن از داخل است.

لاوروف با بیان اینکه خطر رادیکالیسم جوانب متعددی دارد. در نتیجه پاسخ به آن نیز باید فراگیر باشد بر اهمیت مقابله با تروریسم و رادیکالیسم در عرصه فکری و بر ملا کردن تلاش‌ها جهت بازی گرفتن آگاهی انسان‌ها برای تحریف ارزش‌های عدالت و سایر ارزش‌ها در اسلام و دیگر ادیان تاکید کرد.


اخبار بین الملل  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
آشکارساز ذرات، ابزاری برای مقابله با خطر تروریسم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاوروف: بیشترین بار مقابله با تروریسم بر دوش دولت سوریه است



اخبار,اخباربین الملل ,گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف با  کری

وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت که دولت دمشق در حال حاضر بیشترین بار مقابله با گروه‌های تروریستی را بر دوش می‌کشد.

به گزارش ایسنا ، دستگاه دیپلماسی روسیه با انتشار بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و جان کری، همتای آمریکایی وی خبر داد.

بر اساس این بیانیه، محوریت گفت‌وگوی وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه راهکارها برای حل بحران کنونی در روسیه بوده است.

در این بیانیه آمده است، لاوروف بر اهمیت نیاز به تلاش‌های منسجم برای از میان بردن گروه‌های تروریستی که خاک سوریه را به اشغال خود درآورده‌اند، تاکید کرد و گفت که این گروه‌ها تهدیدی برای امنیت جهانی هستند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی این ارتش سوریه است که تاکنون اصلی‌ترین بار مقابله با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از پیشروی این گروه‌ها را بر عهده داشته است.

لاوروف بر نیاز به گفت‌وگو بین مقامات سوری و مخالفان و همچنین ضرورت تقویت مبارزه با گروه‌های تروریستی نیز تأکید کرد.


  اخبار بین الملل  -  ایسنا