اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاوروف: غرب از تروریسم سود می‌برد/ بیشتر مخالفان تحت آموزش آمریکا زندانیان تندرو هستند



اخبار,اخباربین الملل ,تحولات عراق

وزیر خارجه روسیه ضمن دعوت از غرب برای عدم استفاده از تروریسم در رسیدن به اهداف خود اعلام کرد: بخش بزرگتر مخالفان سوریه که آمریکا آنها را آموزش می‌دهد پیشتر در زندان‌های این کشور بوده‌اند و در مقابل جنگ در سوریه آزاد شده‌اند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از پایگاه خبری سوریه نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در میان جمعی از جوانان روسی در شهر ولادیمیر اعلام کرد: اطلاعات موجود حاکی از آن است که هم‌پیمانان آمریکایی ما کسانی را که از آنها به عنوان "مخالفان میانه‌رو" یاد می‌کنند حمایت مالی می‌کنند در حالی که بخش بزرگتر افرادی را آمریکا در سوریه آموزش می‌دهد تندروهایی هستند که قبلا در زندان‌های آمریکا و خاورمیانه به سر می‌بردند و در حال حاضر دوران مجازات خود را به پایان رسانده و یا در مقابل جنگ در سوریه آزاد شده‌اند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه اعلام کرد که گروه دوم مخالفان سوری که آمریکا از آنها به عنوان "مخالفان میانه‌رو" یاد می‌کند و در ترکیه آموزش می‌بینند احتمالاً ظرف چند هفته در سوریه مستقر خواهند شد. پیش از این نیز آمریکا گروهی از مخالفان سوریه را آموزش داده و به این کشور اعزام کرده بود.

لاوروف در ادامه گفت: روسیه از غرب می‌خواهد که از تروریسم برای تحقق اهدافش استفاده نکند؛ چراکه این یک مساله غیراخلاقی است.

وی به بمباران عراق و اشغال آن و سپس حمله به لیبی توسط کشورهای غربی اشاره کرده و گفت که غرب تلاش می‌کند همان الگوی عراق و لیبی را در سوریه نیز اجرا کند و این همان چیزی است که باعث شد داعش در سوریه و عراق ظهور کند.

لاوروف ادامه داد: داعش در حال حاضر اعلام کرده که هدفش به سوریه و عراق محدود نمی‌شود و حتی نقشه‌هایی را چاپ می‌کند که در آن خلافت داعش در مساحت‌هایی بزرگتر که از پرتغال تا پاکستان گسترش دارد و حتی داعش با جرأت مکه و مدینه را تهدید به اشغال می‌کند. همین کافی است تا قانع شویم باید با تروریسم بدون معیارهای چندگانه و بدون آنکه از آن برای اهداف شخصی‌مان سود ببریم، مبارزه کنیم. چراکه اولا این کار غیراخلاقی است و ثانیاً سلطه بر تروریسم در صورت پیشروی آن ممکن نیست.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به کانونی برای تروریسم و تندروی و خشونت تبدیل شده و اروپا در حال حاضر به خاطر سیاست‌های غربی شاهد موج گسترده‌ای از مهاجران غیرقانونی است و باید بگویم مهاجران غیرقانونی و تروریسم نتیجه تلاش غرب برای حفظ سلطه خود بر امور بین‌المللی از طریق دخالت در امور داخلی کشورهاست.

لاوروف پیش از این نیز اعلام کرده بود که کشورش نشست ویژه‌ای را در سپتامبر آتی برای تحلیل خطرات تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار خواهد کرد.


  اخبار بین الملل  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
نتیجه حمایت های آمریکا و غرب از تروریسم در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقتصاد آمریکا از سقوط بهای نفت سود می‌برد



اخبار,اخبار اقتصادی ,اقتصاد آمریکا

 

اخبار اقتصادی - اقتصاد آمریکا از سقوط بهای نفت سود می‌برد

پایگاه خبری «ایندیا تایمز» به نقل از وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که نفت ارزان موجب بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده شده است.

به گزارش ایرنا از این پایگاه خبری، 'جک لو' در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا اعلام کرد که روند کاهشی قیمت نفت به اقتصاد آمریکا کمک می کند و بعید است که این کشور اقدام به کاهش تولید خود کند.

لو گفت: قیمت های پایین تر نفت مثل کاهش مالیات برای اقتصاد است و از لحاظ تاثیر بر اقتصاد کلان، این مسئله کاملا مثبت است.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین با تاکید بر آنکه ایالات متحده از کاهش قیمت نفت سود می برد و سقوط بهای نفت به شرایط اقتصادی آن کمک می کند، افزود: بعید است که آمریکا برای کاهش تولید نفت از میادین شیل خود پیشقدم شود و دست به چنین اقدامی بزند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه بیش از حد نفت به بازارهای جهانی، همزمان با کاهش تقاضا، موجب سقوط قیمت نفت به پایین تر حد آن در پنج سال گذشته شده است.

افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا به دلیل بهره برداری از میادین شیل، یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه این کالا عنوان می شود.

این در حالی است که برخی فعالان بازار معتقدند عربستان سعودی نیز می کوشد با حفظ سطح تولید خود و پایین آوردن قیمت ها، تولید نفت شیل آمریکا را غیراقتصادی کند.

از سوی دیگر، برخی ناظران معتقدند که آمریکا و عربستان سعودی برای تحت فشار قرار دادن روسیه و ایران بطور هماهنگ اقدام به افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی کرده اند.
اخبار اقتصادی - ایرنا