اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاوروف: شرکت اسد در انتخابات سوریه ربطی به آمریکا ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در حالی که مقامهای آمریکایی در اظهارات مداخله جویانه بارها گفته اند که بشار اسد رئیس جمهوری قانونی سوریه حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ندارد، اعلام کرد: شرکت رئیس جمهوری سوریه در انتخابات هیچ ربطی به آمریکا ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف امروز (جمعه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «خالد بن محمد العطیه» وزیر امور خارجه قطر گفت: در مورد سرنوشت حکومت سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، فقط ملت سوریه می تواند تصمیم گیری کند.

وزیر امور خارجه روسیه بر موضع کشورش در مداخله نکردن در امور داخلی سوریه و خودداری و پرهیز بازیگران خارجی از چنین رویکردی تاکید کرد و این گونه رفتارها را مغایر با معیارهای بین المللی خواند.

لاوروف خاطرنشان کرد: اختلاف اصلی بین روسیه و قطر مربوط به مشروعیت حکومت سوریه است و مسکو بر لزوم حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حمایت از حقوق تمام شهروندان سوریه تاکید دارد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: شاهد مواردی از نقض حاکمیت سوریه هستیم و تروریست ها و افراط گرایان از کشورهای مختلف جهان حتی روسیه به این کشور می روند.

لاوروف همچنین به اطلاعات موجود مبنی بر استفاده گروه تروریستی داعش از سلاح شیمیایی در برخی مناطق سوریه اشاره کرد و گفت: سازمان بین المللی منع کاربرد سلاح های شیمیایی باید در باره تمام موارد استفاده تروریست ها در سوریه از سلاح شیمیایی تحقیق کند.

وی اظهار داشت: بارها موارد دسترسی تروریست ها به سلاح های کشتار جمعی در مناطق اشغال شده در لیبی و عراق ثبت شده است.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
‫انتقاد لاوروف از رویکرد آمریکا در قبال تحولات سوریه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: سوریه فهرست همه سلاح شیمیایی اش را اعلام کرد/ بشار اسد: انتخابات 2014 رئیس جمهور را تعیین می کند



سلاح شیمیایی سوریه ,  بشار اسد

آمریکا: سوریه فهرست همه سلاح شیمیایی اش را اعلام کرد/ بشار اسد: انتخابات 2014 رئیس جمهور را تعیین می کند

مقامات واشنگتن بابت این آشکار سازی تسلیحات و مراکز نظامی شیمیایی سوریه شگفت زده شده اند. به گفته این مقامات آمریکایی، این فهرست اعلام شده از سوی مقامات سوریه به صورت غیرقابل پیش بینی کامل است.

 یک مقام مسؤول در دولت آمریکا گفت فهرست ارائه شده از سوی دولت سوریه درباره جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی این کشور به "سازمان منع سلاح شیمیایی " کامل است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان، یک منبع آگاه در این باره گفت: مقامات واشنگتن بابت این آشکار سازی تسلیحات و مراکز نظامی شیمیایی سوریه شگفت زده شده اند. به گفته این مقامات آمریکایی، این فهرست اعلام شده از سوی مقامات سوریه به صورت غیرقابل پیش بینی کامل است.

این واکنش از سوی آمریکا پس از آن اعلام شد که دولت سوریه روز شنبه گذشته در دومین گام، فهرست کاملی از تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی در اختیار خود را به سازمان منع سلاح شیمیایی وابسته سازمان ملل متحد ارائه کرد.

سوریه فهرست کاملی از جزئیات زرادخانه ها شیمیایی خود را تحویل سازمان منع سلاح هسته ای وابسته به سازمان ملل متحد ارائه داده است.

براساس توافق قبلی میان وزیران خارجه آمریکا و سوریه قرار بود سوریه در مدت 7 روز فهرستی از جزئیات تسلیحات شیمیایی و مراکز نظامی شیمیایی خود را به سازمان ملل متحد اعلام کند. سپس در مدت 9 ماه این تسلیحات باید نابود یا به خارج از سوریه منتقل شوند.

در همین حال، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد از سمت خود کناره گیری نمی کند.
"فیرونیک دو کایز" نماینده پارلمان اروپا بعد از ملاقات با بشار اسد در دمشق گفت: اسد تاکید کرد که مسؤولیت خود را ترک نمی کند؛ کشتی را ترک نمی کند تا غرق شود.

اسد اضافه کرد که ملت در انتخابات ریاست جمهوری 2014 سوریه تعیین خواهد کرد چه کسی رئیس جمهور کشور خواهد بود.

او البته نگفت که در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه در سال 2014 کاندیدا خواهد شد یا خیر.
 
اسد ادامه داد: جنگ سوریه جنگ انتخاب میان گزینه هاست. امروز انتخاب میان گزینه سوریه سکولار و دارای تسامح با اقلیت ها و وحدت ملی اما گروه های اسلامگرای افراطی است.

بشار اسد همچنین گفته است که او می خواهد با مخالفان کار کند. من اصلاحات را آغاز کردم ./عصرایران