اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی: گزارش سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید مجلس نیست



 

لاریجانی: گزارش سخنگوی شورای نگهبان مورد تایید مجلس نیست

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از هیات رئیسه خواست که در جهت دفاع از حقوق مجلس و نمایندگان و تنویر افکار عمومی گزارشی را در خصوص نتایج کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان ارائه کند.

به گزارش خانه ملت در جلسه علنی روز دوشنبه اول آذر 1389 "محسن کوهکن" نماینده لنجان در تذکری آیین نامه ای با استناد به بند 11 ماده 23 اظهار داشت: از آنجا که من سمت سخنگوی هیات رئیسه را بر عهده دارم این تکلیف را دارم که درخصوص مطالبی که از طریق رسانه ها مطرح می شود و برای همکاران ایجاد سوال و شبهه می کند پاسخ دهم.

وی به مصاحبه سخنگوی شورای نگهبان درخصوص نتایج مذاکرات کارگروه مشترک دولت، مجلس و شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: به دنبال مصاحبه آقای کدخدایی که صرفا بخشی از رسانه ها آن را منعکس کردند دوستان سوال می کردند آنچه از سوی ایشان به عنوان جمع بندی نتایج جلسات این کارگروه مطرح شده است نظر چهار نماینده مجلس حاضر در این جلسات هم هست یا نه؟

کوهکن با بیان اینکه آقای دهقان اعلام کردند آنچه از سوی آقای کدخدایی مطرح شده مطالبی نیست که در آن جلسه و روی آن اجماع شده باشد، از هیات رئیسه خواست در جهت دفاع از حقوق مجلس و نمایندگان و و تنویر افکار عمومی مطالب مطرح شده در این جلسات و نتایج نهایی را در جلسه ای برای سایر نمایندگان هم تشریح کنند.

"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوهکن با بیان این که مطالب منعکس شده در رسانه ها به عنوان نتیجه نهایی جلسات این کارگروه مورد تایید ما نیست گفت: نظر نمایندگان مجلس که در این جلسات حضور داشتند به صورت رسمی ارائه شده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: دغدغه های مجلس برای عدم اجرای قانون ارائه شده است و برخی برداشتها مربوط به خودشان است و ربطی به کارگروه ندارد.

لاریجانی در ادامه از توکلی خواست به عنوان نماینده حاضر در  این جلسات توضیحاتی را ارائه دهد.... / تحلیل :عصر ایران


ویدیو مرتبط :
سخنگوی شورای نگهبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: تصویب حقوق مادام العمر کار مجلس های قبل بود/انشا‌ءالله شورای نگهبان این مصوبه ‌را رد می‌کند



 

 

لاریجانی: تصویب حقوق مادام العمر کار مجلس های قبل بود/انشا‌ءالله شورای نگهبان این مصوبه ‌را رد می‌کند

 

علی لاریجانی با اعلام اینکه عنوان حقوق مادام‌العمر برای مصوبه مجلس یک واقعیت نیست، این قانون را مصوب مجالس قبلی دانست و گفت: انشاءالله به خاطر بار مالی مصوبه، شورای نگهبان به این قانون ایراد خواهد گرفت و به مجلس برمی‌گردد.

به گزارش انتخاب، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مهدی سنایی در مورد استفساریه ماده ۳ قانون خدمات کشوری که روز دوشنبه هفته گذشته به تصویب مجلس رسید، گفت: این تصمیم ربطی به هیأت رئیسه ندارد و مجلس به این مصوبه رأی داد و اگر تذکری داشتید، همان زمان باید مطرح می‌کردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبی که در بیرون گفته می‌شود، همه واقعیت نیست، افزود: در قانون نظام هماهنگ پرداخت و قانون مدیریت خدمات کشوری این پیش‌بینی شده است و موضوعی که هفته پیش در مجلس مطرح شد در واقع یک تسری بود و جواب به سوالی داده شد.

لاریجانی تصریح کرد: من اصل این قانونی که در مجالس گذشته تصویب شده، درست نمی‌دانم اما کاری هم که در مجلس صورت گرفت تصویب قانون نبود و مجلس قانونی تصویب نکرد بلکه تنها برای دستگاه‌هایی که استثناء شده بود، مشمول این امر کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه این قانون در حال حاضر وجود دارد و مصوب مجالس قبل است و نه مجلس هشتم، گفت: مطالبی که در حال حاضر در رسانه‌ها گفته می‌شود به این موضوع ربطی ندارد. رسانه‌ها هم اگر ایرادی دارند باید به مجالس قبلی می‌گرفتند که این مصوبه را داشته است.

لاریجانی با بیان اینکه عنوان مادام‌العمر برای این مصوبه حرف نادرستی است، ادامه داد: یعنی اصلاً کسانی که کارمند دولت نیستند که حقوق نخواهند گرفت چه عضو مجلس و چه عضو دولت باشند. بلکه اینها باید کار خود را پیدا کنند.

وی در این‌باره گفت: ارگانی که به‌عنوان مادام‌العمر درست شده است، یک واقعیت نیست.

لاریجانی ادامه داد: در عین حال نمایندگان مجلس هم باید توجه داشته باشند در شرایط فعلی این گونه مصوبات به نظر منطقی نمی‌رسد. یعنی سطح درگیری در حدی نیست که بخواهیم برای آن قانونی بنویسیم.

وی با اعلام اینکه به آقای باهنر گفتم و ایشان هم که جلسه آن روز را اداره می‌کردند، با این مصوبه مخالفت داشتند، تصریح کرد: اما به هر حال رئیس مجلس نمی‌تواند دخالت و اعمال‌نظر کند و جلوی کار مجلس را بگیرد. انشاءالله به خاطر بار مالی مصوبه، شورای نگهبان به این قانون ایراد خواهد گرفت و به مجلس برمی‌گردد.

به گزارش خانه ملت، مهدی سنایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیمجلس به استناد به اصل ۳ ماده ۹ قانون اساسی و بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی در مورد تصویب این مصوبه در آخرین جلسه نشست علنی هفته گذشته مجلس انتقاد کرد و از هیأت رئیسه مجلس خواست که به انتقادات رسانه‌ها پاسخ دهد.

وی در تذکر خود خطاب به هیأت رئیسه مجلس گفت: درست در سالی که انتخابات مجلس قرار است برگزار شود و حساسیتی در جامعه وجود دارد، در دستور قرار گرفتن چنین مصوبه تکراری جایز نیست.../انتخاب