اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی در واکنش به احتمال رییس‌جمهور شدنش در آینده: استغفرالله! بچه یتیم گیر آورده‌اید؟



لاریجانی در واکنش به احتمال رییس‌جمهور شدنش در آینده: استغفرالله! بچه یتیم گیر آورده‌اید؟

رییس مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در واکنش به احتمال رییس‌جمهور شدنش در آینده تنها به بیان عبارت «استغفرالله، اشتباه دریافت کردید، سوال بعدی را بپرسید» بسنده کرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش  ایسنا، علی لاریجانی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در واکنش به گفته یکی از دانشجویان که حضورش را در سال منتهی به انتخابات در دانشگاه‌ها معنادار دانست، گفت: عجب گرفتاری شده‌ایم، از این به بعد به دانشگاه نمی‌آییم، عیب ندارد که به ما متلک بگویید، بچه یتیم گیر آورده‌اید؟

وی در عین حال افزود: من به این موضوع اصراری نداشته‌ام، به دعوت نمایندگان مجلس و برای حضور در دو جلسه دیگر به این استان آمده‌ام و البته از فاصله بین دو جلسه استفاده کرده و در خدمت شما هستم.

لاریجانی در پاسخ به اینکه چرا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه‌ها حضور می‌یابید، گفت: ما در هر دانشگاهی حاضر می‌شویم یک شائبه‌ای درست می‌کنند، این در حالی است که باید نیت‌ها درست باشد، استنباط ما این بود که مقام معظم رهبری بر این امر تاکید کردند لذا ما نیز در جمع شما حاضر می‌شویم.

وی افزود: اصولا در کشور ما بحث سیاسی با سوءظن مخلوط شده، مسلمانان باید نسبت به هم حسن ظن داشته باشند و نسبت به دشمنان سوءظن داشته باشند، اما متاسفانه در کشور ما این موضوع بدینگونه نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی به اینکه هرکسی علیه رییس مجلس انتقادی کند، از او شکایت شده و سایت او تعطیل می‌شود گفت: من شکایتی نسبت به سایت یا فردی نداشته‌ام اما ذکر یک نکته ضروری است که بین انتقاد و تخریب تفاوت وجود دارد، باید پرسید که برخی از تخریب چه نفعی می‌برند، بارها دیده‌ام که نسبت به من، نسبت‌های دروغ داده شده است که اینها انتقاد نیست.

وی با بیان اینکه باید در این امور مراقبت داشته باشیم، گفت: البته من از این افراد شکایت نمی‌کنم، هرچند کسانی هستند که شکایت می‌کنند، اخیرا نیز لیستی به من داده‌اند که علیه 20 الی 30 نفر از نمایندگان مجلس شکایت شده است، برخی از این شکایت‌ها توسط دولت بوده و برخی توسط دیگران، شکایت حق افراد است، ولی من شکایتی نسبت به کسی نداشته‌ام.

وی افزود: چه دلیلی وجود دارد که در شرایطی که در کشور احتیاج به رفتار آراسته‌تر سیاسی دارد، دیگران را تخریب کنیم.

وی با یادآوری این نکته که این مربوط به دانشجویان نیست، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وی با حمایت جبهه متحد در انتخابات پیروز شده ولی در مجلس عضو فراکسیون اصولگرایان نیست، گفت: جبهه متحد برای من لیستی نداد، بلکه من در قم مستقل کاندیدا شدم؛ البته من به جبهه متحد کمک کرده‌ام ولی توقعی ندارم.

رییس مجلس یادآور شد: عجیب نیست که در مجلس دو فراکسیون اصولگرا داشته باشیم، اینکه اصولگرایان در مشی اقتصادی و سیاسی اختلاف‌نظراتی داشته باشند ولی دشمنی نکنند، کار بدی نیست.

وی درخصوص اظهارنظر یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه فراکسیون رهروان ولایت طیف‌های مختلفی دارد، گفت: رهروان ولایت طیف‌های مختلف ندارد، اصولگرایان برای خود مشی دارند همانطور که در مجلس هشتم به دو طیف تقسیم شدند، از ابتدای مجلس نهم، این فراکسیون به دو طیف تقسیم شد، البته ذکر این نکته ضروری است که مسائل و مشکلات کشور اینها نیست، مساله کشور این است که به فکر گرانی، تورم و بیکاری باشیم، هر گروهی که فکر کند و راهنمایی ارائه دهد، باید ارزشمند باشد.

لاریجانی در پاسخ به سوالی درخصوص موضوع ولایتمدار بودن خود گفت: اگر مفهوم واقعی ولایت درک شود و با معرفت گام برداشته شود، ولایتمداری کار سختی نیست و خدا برکات آن را خواهد داد و این امر لقلقه لسان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اگر نظر شما با نظر مقام معظم رهبری فرق داشته باشد، چه می‌کنید؟ گفت: مقام معظم رهبری ممکن است بنده را که سال‌ها در خدمتشان بوده‌ام بشناسند و بگویند که چنین نظری دارم، آن را دنبال کنید، اما نسبت به دستگاه‌ها و قوای مختلف به ویژه قوه مقننه که برای ایشان مهم است، هیچ‌گاه دستوری به ما نداده‌اند، ممکن است بگویند در این موضوع این نظر را دارم ولی دستوری نداده‌اند.

لاریجانی افزود: ممکن است مجلس نظر ایشان را کشف کرده و تبعیت کند، این در حالی است که من ندیدم ایشان در مجلس هشتم به مجلس دستوری بدهند، گاه اظهارنظری کرده‌اند، چون نمایندگان ایشان را راهنمای خبیری می‌دانند، نظر ایشان را قبول کرده‌اند.

به گفته وی، این خود یک نکته اخلاقی است و اگر افراد با قلب خود و با صدق عمل کنند، دیگر احتیاج به دستور دادن وجود ندارد.

وی در واکنش به به این سوال که آیا شما رییس جمهور آینده کشور هستید، به بیان عبارت «استغفرالله، اشتباه دریافت کردید، سوال بعدی را بپرسید» بسنده کرد و در پاسخ به سوالی در مورد ادغام وزارتخانه‌ها به ویژه انتقادهای بارز بر ادغام سازمان ملی جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت: سازمان ملی جوانان از بین نرفته است، این در حالی است که وقتی خشم دولت زیاد شود، اداره آن آسان نخواهد بود و براین اساس چند وزارتخانه ادغام گردید.

وی با پرهیز از اظهارنظر در باب درست بودن یا نبودن این ادغام‌ها گفت: اگر بناست ظرفیت دولت کاهش یابد که باید این کار انجام شود، وضع موجود درست نیست، چراکه بر این اساس هرچه نفت می‌فروشیم، درآمد آن را به بودجه جاری منتقل می‌کنیم.

در ادامه، دانشجوی دیگری نسبت به اقتدار مجلس و در راس امور بودن آن انتقاد کرد، لاریجانی گفت: اینکه مجلس از اقتدار خود برای برخورد با متخلفین استفاده کند و در عین حال این کار بدون جنجال نمی‌دانم چطور با یکدیگر ممکن است، چرا که برخورد با متخلف در مجلس روال خاصی دارد؛ کمیسیون باید آن را بررسی کند و بعد گزارش آن در مجلس قرائت شود.

لاریجانی افزود: یعنی ما نمی‌توانیم در پستو این امور را بررسی کنیم، البته این در حالی است که مجلس از رادیو پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه نیز باید تمکین کنند، راه دیگر برخورد با متخلفین را دیوان محاسبات دانست و گفت: دیوان محاسبات بررسی می‌کند، گزارش مالی آن را به مجلس می‌دهد، مجلس باید در اولین فرصت آن را بخواند و بعد به دادسرای دیوان برود و با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه برخورد با متخلف در دادسرای دیوان به طور غیرعلنی انجام می‌شود، گفت: ما روند رسیدگی را علنی نمی‌کنیم، مگر اینکه یک رسانه خودش آن را کشف کند، البته من اصرار دارم و به دیوان گفته‌ام که کار را علنی نکنید، چراکه آبروی افراد است.

به گفته وی اگر در این راستا جنجالی نیز می‌شود، به دلیل آن است که تحمل آن وجود ندارد، ما راهی برای در بسته کار کردن نداریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا موضوع اقتصاد رابین‌هودی را مطرح کرده است، گفت: من در خبرگزاری فارس بوده‌ام، آنها این سوال را مطرح کرده‌اند که در وضع کنونی اقتصاد کشور چه باید بکنیم، گفتم نمی‌توانیم ناگهان جهشی داشته باشیم و موضوع اقتصاد رابین‌هودی را مطرح کنیم. بلکه باید بررسی کنیم و ریشه‌ها را بیابیم، من ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی را رشد نقدینگی می‌دانم، من نگفتم 70 درصد سوءمدیریت وجود دارد، یکی از مشکلات داخلی است بعد سوءمدیریت.

وی با اشاره به رشد نقدینگی در این سال‌ها، ضرورت سوق یافتن این نقدینگی به سمت تولید را یادآور شد و گفت: مساله ما تقابل نیست، می‌خواهیم مشکلات اقتصادی حل شود، باید ببینیم مشکلاتمان کجاست، خیلی‌ها این را قبول ندارند در نتیجه ما در مجلس در هدفمندی یارانه‌ای ایستایی ایجاد کردیم چون نقدینگی بالاست،. ولی بخش تولید راکد است، یعنی با ظرفیت کامل کار نمی‌کند؛ ارز پایین و تقاضا بالاست، لذا تورم ایجاد می‌شود، تلاش ما در مجلس این است که بخش‌هایی که نقدینگی را زیاد می‌کند جلوی آن را بگیریم.

وی تاکید کرد که در گذشته نیز گفته‌ام که یک مقدار مشکلات در مجلس به ما مربوط می‌شود که باید نظارت انجام دهیم.

لاریجانی با اشاره به روند بررسی لایحه هدفمندی یارانه‌ها در مجلس و نیز تعیین سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر سهم تولید داده می‌شد اینقدر مشکل نداشتیم، لذا می‌بینیم که نگاه مجلس درست بود، تخلفی انجام شد و گزارش آن نیز در مجلس قرائت شد، مجلس باید تخلف را ببیند و آن را از مسیر خود اعلام کند و موضوع در پروسه پیگیری قرار گیرد و ما این کار را پیگیری کردیم.

لاریجانی افزود: ممکن است ما تخلفی را ندیده باشیم اما اگر آن را دیدیم، پیگیری کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این انتقاد که شما نظر رهبری را در مورد وقف دانشگاه آزاد به رای گذاشته‌اید، گفت: در مجلس اینطور نیست که رییس دستور دهد و هرکاری خواست انجام دهد، بلکه باید طبق آیین‌نامه عمل شود، من از قبل نظر رهبری را اطلاع داشته‌ام، طرحی که در مجلس بود نیز به کل دانشگاه‌های غیرانتفاعی مربوط بود و نه فقط دانشگاه آزاد. براین اساس به یکی از دوستان گفتم که اخطار دهد تا من آن را قبول کنم و به رای بگذارم، چراکه طبق آیین‌نامه باید پذیرش اخطار نماینده نیز به رای گذاشته شود، اگر موضوعی خلاف شرع هم باشد، آن را به رای می‌گذاریم.

وی افزود: وظیفه این است که رییس مجلس اخطار را وارد بداند و به رای بگذارد، رییس مجلس اختیار ندارد که بگوید اخطار وارد است، بنابراین این موضوع از دستور خارج شود، از این به بعد نیز اینطور نخواهد شد.

وی یادآور شد که براین اساس به طور طبیعی موضوع هیاهو نداشت، بلکه به شورای نگهبان می‌رفت، شورا به آن ایراد می‌گرفت و در مجلس اصلاح می‌شد لذا جنجال نداشت.

وی در مورد انتقاد به نمایندگان و دخالت آنها در عزل و نصب‌ها گفت: شاید نمایندگان مشکلاتی در اجرا می‌بینند یا شاید مدیری را در شرایط فعلی جهت رفع مشکلات لایق‌تر می‌دانند، آنها می‌توانند پیشنهاد خود را به مسوول اجرایی ارائه کنند، دولت هم می‌تواند به مجلس پیشنهاد دهد و همانطور که مسوول اجرایی می‌تواند آن را بپذیرد یا نه، مجلس نیز می‌تواند پیشنهاد دولت را بپذیرد یا نپذیرد.

وی در مورد موضع‌گیری خود در انتخابات سال 88 و جریان فتنه گفت: در انتخابات سال 88 رفتار ناهنجاری در کشور به دلایل مختلف به وجود آمد، این یک فتنه بود که باید با آن برخورد می‌شد، حال باید پرسید برخورد با فتنه چگونه است؟ افرادی که در کارهای امنیتی و اجرایی سابقه دارند، می‌دانند اینگونه فتنه‌ها پس از انقلاب کم نبوده است، لذا باید با فتنه با روش درست برخورد کرده و آن را از بین برد.

وی افزود: فرض کنید که در آن فتنه عده‌ای می‌خواستند بی‌قانونی کنند، ما باید فشار می‌آوردیم تا قانون اجرا شود، ولی اگر برای فروکش کردن فتنه عده‌ای بی‌قانونی کردند و به کوی سبحان، کوی دانشگاه و کهریزک رفتند، یعنی کار بی‌قانونی را با بی‌قانونی دنبال کردند، این به معنای شعله‌ورتر کردن نه خاموش کردن.

لاریجانی افزود: استنباط من این بود که آتشی به وجود آمده که باید موضوع را توضیح داد و آن را خاموش کرد، یک عده فقط فحاشی کردند و یک عده هم بیانیه دادند، نگاه طبینانه و مسوولیت پذیر آن است که آتش را خاموش کنیم، استنباط من این بود که رهبر معظم انقلاب نیز این روش را دارند، اگرچه اکنون به من انگ می‌زنند که باید خطاب به این عده گفت که مگر رهبری نگفته‌اند که رییس قوا را تخریب نکنید.

وی افزود: در جایی عکس من و آقای کروبی را منتشر کردند و گفتند که لاریجانی منافق است. در جایی نیز من در نماز جمعه مابین آقایان هاشمی و احمدی‌نژاد نشسته بودم، عکس من را طوری منتشر کردند که صرفا کنار آقای هاشمی دیده می‌شدم.

وی ادامه داد: در این 34 سال آنچه که می‌فهمیدم انجام می‌دادم، کیسه‌ای هم ندوخته‌ام، در قضیه فتنه دنبال تجارت سیاسی نبودم. ما این روش‌ها را درست نمی‌دانیم، من به دنبال خاموش کردن واقعه با هزینه کم بودم، این موضوع احتیاج به تجربه امنیتی دارد که چگونه بتوان آن را خاموش کرد، حال می‌خواهید هر اسمی روی ما بگذارید، ولی این موضوع را به آقا وصل نکنید، ما وظیفه‌ای نسبت به انقلاب داریم که باید انجام دهیم. البته عده‌ای می‌خواهند در این قضیه تندروی کنند که نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه ما نمی‌توانیم خلاف قانون مرتکب شویم، گفت: مجلس می‌تواند تخلف را اعلام کند و آن را به مجاری قانونی معرفی کند، اما ما محکمه نداریم. از ابزار سوال و استیضاح می‌توانیم استفاده کنیم، البته باید گفت اگرچه این موضوع حق مجلس است، اما نباید از این ابزار زیاد استفاده شود چون سوال و استیضاح برای وقتی است که سایر ابزارها به نتیجه نرسد.

لاریجانی در مورد نامه‌های روسای قوا به یکدیگر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هر قوه‌ای کار خودش را می‌کند، البته نباید فضا متشنج شود ممکن است یک نفر نامه بدهد و دیگری جواب بدهد، اگر معقول جواب داده شود، برای ایضاء است، اگر کسی لازم دید و برای اجرای قانون اساسی اشکالاتی دید، می‌تواند در میان بگذارد، این دعوا نیست، جواب آن هم باید متین داده شود، این امر نباید در کشور نگرانی ایجاد کند، البته هرچه سایش‌های سیاسی کمتر باشد و وقت صرف مسائل اساسی شود، بهتر است.

وی درباره توازن در توزیع بودجه و ضرورت تهیه طرح آمایش سرزمین طبق برنامه پنجم تاکید کرد وگفت: اینکه می‌گویند بودجه مازندران را به اردبیل بدهید، مشکلات ما حل می‌شود، بعید نیست، چراکه مازندرانی‌ها هم از بودجه خود گله دارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دعوت از جاسبی برای حضور در شورای اسلامی کردن دانشگاه ها، گفت: این هم از آن بداخلاقی‌هایی است که صورت می‌گیرد؛ آقای جاسبی عضو شورای انقلاب فرهنگی است، اعضای این شورا نیز با تایید مقام معظم رهبری مشخص می‌شوند، شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیز زیرمجموعه شورای انقلاب فرهنگی است، حال چطور است که ایشان برای عضویت در مجموعه انقلاب فرهنگی صلاحیت دارد ولی برای زیرمجموعه آن صلاحیت ندارد!

وی در مورد مصوبه اخیر کمیسیون شوراها در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: این موضوع نیز از آن مسائلی است که یک موجکی در جامعه ایجاد کرد، البته هنوز در مجلس نهایی نشده است، در این مصوبه نیز شرایط مدیر و مدبر و رجل سیاسی بودن تعیین شده است و شروطی برای سواد و سن کاندیدای ریاست جمهوری تعیین گردیده، این در حالی است که کاندیدای ریاست جمهوری شرط سواد ندارد و براین اساس می‌بینیم که هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کنند و وقتی شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت می‌کند می‌گویند شورا 995 نفر را رد کرده است، این امر هزینه بیهوده ایجاد کردن است.

وی ادامه داد: با این سطح از نخبه‌گرایی کشور رییس جمهور باید حداقل فوق‌لیسانس باشد، همچنین برای رییس جمهور شرط سنی گذاشته‌اند.

وی با اشاره به بخش دیگری از مصوبه کمیسیون شوراها مبنی به اینکه رجل سیاسی بودن چطور کشف می‌شود، گفت: در این مصوبه آمده است که 100 نفر از مجموع نمایندگان مجلس یا وزرا و همترازانشان، معاونان وزار، سفرا، نظامی‌ها و نمایندگان ادوار مختلف مجلس که حدودا پنج هزار نفر می‌شوند، فرد کاندیدا را تایید کنند.

وی تاکید کرد که این امر ناظر به افراد نیست و صرفا ساماندهی در امر کاندیداتوری ریاست‌جمهوری است.

لاریجانی افزود: منظور قانونگذار صرفا نمایندگان فعلی نیست، البته نهایتا این موضوع به صحن مجلس خواهد آمد و مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد که سن زیاد مانع تحرک است، رییس جمهور باید تحرک زیادی داشته باشد، اگرچه هنوز فرصت باقی است و اگر در مجلس دیدند که چنین امری به مصلحت نیست، شرایط سنی را برمی‌دارند.

وی تاکید کرد که موضوع تایید کاندیدای ریاست جمهوری توسط 100 نفر از نمایندگان مجلس اشتباه است که در رسانه‌ها مطرح شد.

به گفته وی برای افرادی که در امور حکومتی نبوده‌اند و کارهای شخصی داشته‌اند نیز راه باز گذاشته شده است.

وی در واکنش به سخن یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه خوشحالم یک نفر جرات پیدا کرد در دانشگاه حضور یابد، گفت: این کار آنقدرها هم وحشتناک نیست.

لاریجانی درخصوص میزان حقوق وزرا، معاونان آنان و نمایندگان گفت: اینکه شما تذکر بدهید، خوب است و باید در این زمینه مراقبت بیشتری اعمال شود، به همین دلیل نظارت بر افراد قدرتمند باید زیاد باشد، اما به اعتقاد من آقایانی که مشغول خدمت هستند یا استاندارند، دنبال ولخرجی نیستند،‌اگر موردی مدنظر دارید که وزیر یا استانداری ولخرجی کرده و از بیت‌المال برداشته است، بگویید.

لاریجانی افزود: البته نمایندگان مجلس پولی ندارند که ولخرجی بکنند؛ (این سخن رییس مجلس با خنده حضار مواجه شد) و وی را بر آن داشت که بگوید اگر اطلاعی دارید برای وزرا و استانداران بگویید، اگر خبط کرده باشند رسیدگی می‌کنیم، ممکن است وزیری بین 2 تا دو ونیم میلیون تومان حقوق بگیرد، این میزان به اندازه حقوق کارگر ثابت نیست ولی به اندازه استاد دانشگاه است، یعنی آنها رقم 10 میلیونی حقوق نمی‌گیرند، رند حقوق نمایندگان نیز 2 میلیون است و وزرا کمی بیش از این حقوق می‌گیرند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش علی لاریجانی به پیشنهاد رییس جمهور درباره تعطیلی دستگاه قضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس جمهور: فرمول دو بچه كافی است، فرمول نابودی یك ملت است



 

 

رییس جمهور: فرمول دو بچه كافی است، فرمول نابودی یك ملت است

 

رییس جمهوری صبح پنجشنبه در جمع مدیران استان یزد بار دیگر از شعار دو فرزند برای هر خانواده كافی است، به شدت انتقاد كرد و گفت: فرمول دو بچه كافی است در واقع فرمول نابودی یك ملت است و این روش همان راهی است كه اكنون اروپایی ها در آن گرفتار شده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' در هشتاد و چهارمین سفر استانی خود، نظریه دو فرزندی را دیدگاهی مبتنی بر نظریه اومانیسم و سرمایه داری غربی دانست و افزود: در حال حاضر بررسی نخبگان درجه یك كشور نشان می دهد كه آنان در خانواده های پرجمعیت هشت و 9 نفری زندگی كرده اند.

وی با رد این دیدگاه كه جمعیت كم حتما رفاه می آورد، تصریح كرد: در اوایل انقلاب در حالی كه جمعیت ایران نصف جمعیت كنونی بود بیش از پنج میلیون بشكه نفت صادر می كردیم اما اكنون صادرات ما به نصف این میزان رسیده و جمعیت دو برابر شده اما وضعیت رفاه با توجه به امكانات و زیرساخت های انجام شده به چند برابر افزایش یافته است.

رییس جمهوری با بیان اینكه غربیها می گویند ازدواج سبب فقر می شود افزود: در واقع آنها با بیان اینكه ازدواج نكنید می خواهند مفاسد را گسترش دهند.

وی یادآورشد: در حال حاضر به گونه ای این مساله در جامعه ما جا انداخته شده كه جوانان تا خانه و ماشین نداشته باشند نباید ازدواج كنند و از این رو سن متوسط ازدواج دختران 23 و پسران 26 سال رسیده است.

احمدی نژاد با تاكید براینكه تاخیر در سن ازدواج عواقب روحی، روانی و فرهنگی دارد گفت: خداوند در باره ازدواج می گوید اگر از فقر می ترسید ازدواج كنید.

رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: غرب انسان را رها شده در برهوت شهوات می خواهد در حالیكه ما انسان را رها شده در ملكوت آسمان می خواهیم. در نتیجه راهكار ما با غرب متفاوت است و باید به تدریج الگوی اسلامی ایرانی را در اندیشه خود تبلور یافته و آن را وارد زندگی و كار خود كنیم.

وی با تاكید بر اینكه روش های نظام سرمایه داری ما را به جامعه و حاكمیت مهدوی (عج) نمی رساند، بالاترین عبادت را خدمت به مردم و باز كردن گره از كار یك ملت دانست و گفت: اكنون در شرایطی قرار داریم كه در تاریخ كمتر اتفاق می افتد یا اصلا اتفاق نیفتاده است چرا كه اكنون زمان سرنوشت ساز عبور از همه تجربیات تاریخی بشر و آماده شدن برای پذیرش حاكمیت الله در سراسر زمین است.

رییس جمهوری با تاكید براینكه جمهوری اسلامی یك هدیه الهی برای همه بشریت است تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همانند حكومت های مادی دنیا نیست و به جغرافیا و نژاد خاص ما نیز تعلق ندارد بلكه جمهوری اسلامی ادامه راه انبیای الهی برای رساندن بشر به سرمنزل مقصود است.

رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی مقدمه و زمینه ای است تا راهها را باز كند و به رنج های تاریخی بشر پایان دهد.

احمدی نژاد با تاكید براینكه از لحظات باید به خوبی استفاده كنیم افزود: نباید پرداختن به مسایل كلان ما را از پیگیری امور جزیی غافل كند چرا كه همه امور با هم است.

**با الگوی اسلامی ایرانی می توانیم عالم را تسخیر كنیم

احمدی نژاد در ادامه سخنانش، با بیان اینكه امروز بهترین ماموریت ما ساختن ایران است، تصریح كرد: این ساختن نیازمند الگو است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر به طور مشخص در دنیا دو الگو وجود دارد، 'الگوی برنامه ریزی توسعه' را از جمله الگو های رایج در دنیا دانست و گفت: نظامهای سرمایه داری اكنون با این الگو تلاش دارند به نقطه ای برسند كه اروپایی ها و امریكایی ها به آن رسیده اند، در واقع آنان مدعی اند نقطه اوج الگوی برنامه ریزی همان جایی است كه اكنون امریكا به آن رسیده و آن نقطه كمال بشریت است.

رییس جمهوری با تاكید براینكه ما نمی خواهیم به چنین نقطه ای برسیم گفت: ما به دنبال جامعه ای هستیم كه خانواده و فرهنگ ما همانند غرب نشود یعنی جامعه ای كه انسان ها، محترم، بدون فقر و جامعه همراه با عدالت، یگانه پرستی و پاكی باشد تا همه انسان ها و آحاد جامعه فرصت كمال و شكوفایی پیدا كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه هر كس هر جا كه تلاش می كند باید نگاه به قله آرمانی داشته باشد، افزود: اوج قله مطلوبی ما رسیدن به حاكمیت جهانی و حكومت مهدوی (عج) است. در واقع، این راه 'الگوی اسلامی پیشرفت' نامگذاری شده است.

احمدی نژاد تصریح كرد: ما مخالف علم و تكنولوژی جدید نیستیم اما اگر در دنیا علمی است، باید آن را آورده و هماهنگ با سیستم خودمان استفاده كنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از روند توسعه استان یزد ابراز رضایت كرد اما گفت كه برای رسیدن به قله های پیشرفت باید سرعت را افزایش داد...../تحلیل:ایرنا