اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«لاریجانی» در صدر/ریاست مجلس شورای اسلامی هم به «اصولگرایان» رسید



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,لاریجانی

علی لاریجانی با ۱۷۳ رای منتخبان مجلس دهم، برای سومین دوره متوالی رئیس خانه ملت شد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی منتخب مردم قم در مجلس دهم به عنوان رئیس موقت مجلس انتخاب شد.

در این رای گیری که بعنوان اولین دستورکار در جلسه امروز صورت گرفت، محمدرضا عارف و علی لاریجانی نامزد بودند که در نهایت لاریجانی با کسب ۱۷۳ رای برای سومین دوره متوالی بعنوان رئیس خانه ملت برگزیده شد.

عارف هم با کسب تنها ۱۰۳ رای از کرسی ریاست مجلس بازماند. ۲۸۱ نفر از ۲۸۲ منتخب مجلس دهم در این رای گیری حضور داشتند.

گفتنی است ۵ رای سفید به صندوق انداخته شد.

 


ویدیو مرتبط :
تیزر کرسی حدود صلاحیت مجلس شورای اسلامی در تعیین شرایط نامزدهای ریاست جمهوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: دلیلی ندارد كه از حصر ناراحت نباشم



اخبار ,اخبار سیاسی ,تفاوت دولت روحانی و احمدی نژاد از نگاه رئیس مجلس

اخبار سیاسی - لاریجانی: راه رفع حصر، هیاهوی رسانه ای نیست/ تفاوت دولت روحانی و احمدی نژاد از نگاه رئیس مجلس

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با روزنامه اعتماد که قرار است مشروح آن در روزهای آینده منتشر شود گفت:

 

*اگر ایران  پیشرفت‌هسته ای نکرده بود محال بود پشت میز مذاکرات هسته‌یی به شما تکنولوژی هسته‌یی بدهند. اگر امروز شما در خاورمیانه نقش‌آفرین هستید می‌گویند که با شما مشورت کنیم و اگر نقش‌آفرین نباشید اصلا محل‌تان نمی‌گذارند. پس صاحب این تکنولوژی شدن قدری زحمت داشته است و باید این زحمت را می‌کشیدیم. حالا این زحمت از طریق مذاکره به بار نشسته است.

 

*تفاوتهای دولت فعلی و قبلی زیاد است.  نخستین تفاوت این است که دولت فعلی بنا را بر ایجاد «آرامش» در کشور دارد و این نکته مثبتی است.نکته دیگری که در کار می‌بینم این است که تحلیل ما در مجلس از مشکلات اقتصادی با دولت مشابه است. در گذشته این‌گونه نبود و چنین تفاهمی نمی‌دیدیم.

 

*شما اگر بهترین قانون را هم بنویسید اما درست اجرا نشود  اشکال به وجود می‌آید. بنا بود 30 درصد منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید داده شود که نرفت و حتی یک ریال‌اش هم نرفت. دولتی که معتقد به عدالت است باید از محور قانون بگذرد.»

 

*من به‌شدت معتقدم که احزاب مزاحم ارتباط نزدیک با مردم نیست چون خود حزب می‌خواهد که از مردم رای بگیرد. حزب دو کار مهم انجام می‌دهد؛ یکی کادر تربیت می‌کند و نگاه‌های ملی را القا می‌کند، دیگری این است که کشور دارای برنامه می‌شود.

 

*در کشورمان به خاطر شرایط تاریخی نسبت به حزب مقداری بدبینی وجود دارد، مقداری هم ما به آن اضافه می‌کنیم. یعنی افرادی که صاحب تریبون هستند، طوری صحبت می‌کنند که حزب بد است لذا این سوار بر آن حافظه تاریخی می‌شود و کار را مشکل‌تر می‌کند.

 

در حالی که از لوازم دموکراسی تشکیل احزاب است که این تشکیل به معنای قطع ارتباط با مردم نیست. چون خود آن تشکیلات باید با مردم در ارتباط باشد لذا این ضعف را باید جبران کرد. تا وقتی که یک همفکری بین رجال سیاسی ما به‌وجود نیاید این رخ نخواهد داد.

 

دلیلی ندارد که از حصر ناراحت نباشیم. مگر ما دنبال این هستیم که مردم را ناراحت کنیم.  هر کسی زندان برود ناراحت می‌شویم، چه دلیلی دارد که جمهوری اسلامی افراد را زندانی کند؟ ولی این افراد مشکلاتی دارند که باید از روش خاص خودش حل شود و راه‌حلش هیاهوی رسانه‌یی نیست.»

اخبار سیاسی - روزنامه اعتماد