اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی:حماس با سلاح‌های ایرانی بر دهان اسرائیل کوبید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حماس با سلاح‌های ایرانی بر دهان اسرائیل کوبید

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حمایت خود از حزب‌الله و حماس را پنهان نمی‌کند، تصریح کرد: حماس در جنگ 8 روزه با سلاح‌های ایرانی بر دهان اسرائیل کوبید.

به گزارش  فارس به اسلام آباد، علی لاریجانی که عصر امروز در جریان سفر دو روزه‌اش به پاکستان در جمع دانشجویان دانشگاه قائد اعظم پایتخت این کشور گفت: یکی از ابزار تحقق تمدن اسلامی را اسلامی شدن دولت‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اسلامی شدن دولت‌ها در گرو برخورداری از اهداف و قوانین اسلامی و ایجاد فضا برای وحدت امت اسلام است.

لاریجانی گفت: نمی‌توان گفت می‌خواهیم تمدن اسلامی ایجاد کنیم اما برخی دولت‌های اسلامی با شیاطینی چون آمریکا و اسرائیل دوستی و رفاقت کنند.

وی گفت: در جنگ 33 روزه آمریکا و اسرائیل علیه مردم مسلمان لبنان برخی کشورهای اسلامی به جای قرار گرفتن در کنار مقاومت به اسرائیل اطلاعات می‌دادند.

لاریجانی افزود:‌زمانی که در جنگ 22 روزه به غزه حمله شد حسنی مبارک رئیس جمهور مصر به جای کمک به مردم دردمند غزه دروازه رفح را به روی آنها بست.

وی ادامه داد: اکنون نیز که دشمنان درباره وضعیت سوریه توطئه می‌کند و اسرائیل در اقدامی گستاخانه به این کشور حمله نظامی کرد، برخی کشورهای اسلامی حتی حاضر به محکومیت رژیم صهیونیستی نشدند.

«سوریه نیازمند اصلاحات غنی دموکراتیک است اما دموکراسی از طریق اسلحه و رفتارهای تروریستی به وجود نمی‌آید بلکه امری درونی متعلق به دولت‌هاست».

رئیس مجلس با بیان اینکه کسی باور نمی‌کند آمریکا دلسوز ملت‌های مسلمان منطقه باشد، اظهار داشت: کسی که مدعی دلسوزی برای ملتی است چرا باید برای خونریزی سلاح بفرستد. و اگر نگران هستند چرا با دولت‌های غیر دموکراتیک سلطنتی در منطقه رفاقت دارند.

لاریجانی افزود: مسخره‌تر از این مسئله آن است که کشورهایی برای دموکراسی در سوریه مرثیه سرایی می‌کنند که در کشورهای خودشان حتی به زنان اجازه رانندگی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: دموکراسی با گفت‌و گوهای سیاسی به دست می‌آید و امروز فرصت خوبی برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است. در سایه همگرایی ملت‌های مسلمان وجود دارد اما باید واقع بین بود و در برابر موانع استقامت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به بهانه جویی غرب در خصوص فعالیت هسته‌ای در کشورمان گفت: کسی باور نمی‌کند که غربی‌ها نگران بمب اتمی باشند.

وی افزود: وزیر خارجه یک کشور اروپایی گفته بود ما با برنامه هسته‌ای ایران حتی اگر بمب اتمی داشته باشیم نگرانی نداریم. بلکه مشکل ما حمایت ایران از فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: ما دقیقا از حماس و حزب‌الله و مردم مظلوم و مسلمان فلسطین حمایت می‌کنیم و این حمایت را پنهان نمی‌کنیم و مانند کشورهایی نیستیم که برای کشتار در سوریه اسلحه می‌فرستند و آن را کتمان می‌کنند.

رئیس مجلس گفت:‌اسرائیل غده سرطانی در منطقه است و ما به مردم فلسطین کمک می‌کنیم و حتی برای آنها کمک تسلیحاتی می‌فرستیم.

لاریجانی ادامه داد: اگر آنها از دست ما عصبانی هستند هم باشند اما مردم غزه در جنگ 8 روزه با همین کمک‌های تسلیحاتی ایران بر دهان اسرائیل کوبید.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید برای پیشبرد اهداف بلند اسلامی اهل مجاهدت باشند و بدانند کارهای بزرگ به سادگی رخ نمی‌دهد و نیازمند استقامت است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
سلاح ایرانی در اسرائیل (حتما ببینید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات اولین پرواز پهپاد ایرانی حماس در آسمان اسرائیل




 اخبارسیاست خارجی - جزئیات اولین پرواز پهپاد ایرانی حماس در آسمان اسرائیل

حملات ارتش اسرائیل به غزه از زمین، دریا و هوا که از بامداد روز سه شنبه گذشته آغاز شد همچنان ادامه دارد و تاکنون 184 کشته برجای گذاشت که 37 نفر آنها از کودکان هستند.

اولین پهپاد حماس در آسمان اسرائیل به پرواز درآمد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، حماس روز دوشنبه برای نخستین بار هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) به آسمان اسرائیل فرستاد.

این پهپاد یکی از انواع پهپادهای ایرانی "ابابیل" است که شاخه نظامی حماس توانست آن را در آسمان اسرائیل به پرواز درآورد.

اسرائیل اعلام کرد سامانه ضدموشکی گنبد آهنین در آسمان شهر ساحلی "اسدود" در جنوب اسرائیل توانست یک فروند هواپیمای بدون سرنشین مسلح را ردیابی، هدف گیری و سرنگون کند.

پرواز پهپاد ابابیل در آسمان جنوب اسرائیل

اخبار,اخبارسیاست خارجی,ولین پرواز پهپاد ایرانی حماس در آسمان اسرائیل


این در حالی است که گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد پهپاد این گروه تا شهر تل آویو نیز توانسته است حرکت کند اما این خبر را ارتش اسرائیل تایید نکرد.

گردان های قسام همچنین اعلام کرد سه نمونه از پهپاد را تولید کرده است که ابابیل -1 نام دارد.
این سه نمونه شامل "A1A" دارای کاربرد اطلاعات و شناسایی، "A1B"  دارای کاربرد هجومی و "A1C" دارای کاربرد هجومی و انتحاری هستند.


ابابیل یکی از انواع پهپادهای ساخت ایران است.

پهپاد ابابیل در مانور نظامی ارتش ایران

اخبار,اخبارسیاست خارجی,ولین پرواز پهپاد ایرانی حماس در آسمان اسرائیل
184شهید در حملات اسرائیل به غزه

حملات ارتش اسرائیل به غزه از زمین، دریا و هوا که از بامداد روز سه شنبه گذشته آغاز شد همچنان ادامه دارد و تاکنون 184 کشته برجای گذاشت که 37 نفر آنها از کودکان هستند.

این آمار از تعداد شهدای حمله قبلی اسرائیل به منطقه غزه در نوامبر 2012 نیز بیشتر شده است.

همزمان حملات موشکی از غزه به سمت مناطق مختلف اسرائیل به ویژه جنوب این رژیم ادامه دارد.
ارتش اسرائیل از اهالی شمال غزه خواست منازل خود را ترک کنند . این موضوع باعث شد هزاران نفر از ساکنان شمال منطقه غزه با ترک منازل مسکونی خود به مناطق دیگر برود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم در دومین مکالمه تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به وی درباره مهاجرت دادن اجباری مردم از خانه هایشان در شمال منطقه غزه هشدار داد و گفت: تصاویر این افراد و قربانیان کودک باعث می شود انتقادات گسترده بین المللی علیه اسرائیل به راه بیافتد. راه حل دیپلماتیک بهتر از حملات اسرائیل به منطقه غزه است.

همزمان مصر هم طرحی را برای توقف حملات اسرائیل به غزه مطرح کرد. این طرح شامل آتش بس فوری، بازگشایی گذرگاه های منطقه غزه و آسان سازی حرکت افراد و کالا به این منطقه است.

قرار است در صورت موافقت حماس و اسرائیل، این آتش بس از امروز سه شنبه اجرایی شود.

 اخبار سیاست خارجی - عصر ایران