اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی: به دنبال امپراطوری نیستیم


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف همه حرف‌های رسانه‌های خارجی دغدغه ایران ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: ما نه دنبال مسئله سازی و نه دنبال امپراطوری‌سازی و اختلاف افکنی هستیم بلکه ما دنبال همزیستی مسالمت آمیز می‌باشیم.

خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درمسئله هسته‌ای گام‌های دولت عقلایی است گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران سنجیده بوده و در مذاکرات جدی عمل می‌کند و پاسخ‌هایش نیز عقلایی است.

در سفر یک روزه به استان کرمانشاه در نشست با نخبگان و اعضای شورای اداری این استان گفت: در ابتدا لازم است از بیانات نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، استاندار، رئیس و نمایندگان استان کرمانشاه، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت این استان و فرماندار جوانرود به دلیل طرح نکات خوب تشکر کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از یک سال و اندی از شروع کار دولت جدید امروز می‌توان ارزیابی مثبتی از کار دولت داشت و بنده فکر می‌کنم که دولت جدید تاکنون در حوزه‌های مختلف موفق عمل کرده و چند ویژگی را دنبال کرده است.

وی تاکید کرد: دولت جدید آرامش در کشور را به وجود آورد و فضای کار برای افراد مختلف ایجاد شد، همچنین طرح نظرات گوناگون افراد در جامعه آرامش را به وجود آورده و دولت جدید رفتار عقلایی با نخبگان کشور داشت که این موضوع عامل مهمی است.

دکتر لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری است که نخبگان در آن برجسته هستند و دولت عاقل به طور قطع به نظرات نخبگان در کشور توجه می‌کند. همچنین دولت جدید برای ایجاد فضای کسب و کار امیدواری‌های بسیاری را در کشور به وجود آورد و در سال گذشته لایحه دولت برای تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد زمینه برای سرمایه‌‌گذاری در مجلس بررسی شد و باید در یک افق قابل پیش بینی زمینه را برای حضور مردم در اقتصاد فراهم کنیم که امیدواریم این مهم در آینده پیش آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: دولت برای تعامل در صحنه بین المللی و منطقه‌ای نیز تاکنون گام‌های رو به جلویی برداشته است و در مسئله هسته‌ای نیز گام‌های دولت عقلایی است، البته اقدامات اخیر آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که خود آنها نمی‌توانند مسائل را مطرح کنند و نباید بگویند که ایران میز مذاکره را ترک کرد زیرا رفتار جمهوری اسلامی ایران سنجیده بوده و در مذاکرات جدی عمل می‌کند و پاسخ‌هایش نیز عقلایی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی همت بزرگی به خرج داده است، افزود: اینکه گفته می‌شود برای برخی پروژه‌ها از فاینانس استفاده شود، تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی حل شود، باید نرخ رشد به بیش از 10 درصد افزایش پیدا کند اما در مجموع ارزیابی کلی از مسیر دولت مثبت است و باید تاکید کرد روابط قوای سه‌گانه همراه با تعامل و همکاری بوده و بسیاری از مسائل با همفکری حل می‌شود و ما امیدواریم همکاری‌ها بیشتر از گذشته افزایش پیدا کند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: باید برای پیشرفت کشور از هیچ همتی دریغ نکرده و این مهمترین مسئله برای ایران است چرا که وضعیت ما در منطقه خوب است هر چند که برخی رفتارهای کودکانه و کارهای ناشیانه انجام می‌دهند که به ضرر امت اسلامی است اما ایران حکیمانه حرکت می‌کند، از این رو ما نه احساساتی می‌شویم و نه از راه حرکت انقلابی‌مان پشیمان می‌شویم از این رو وضعیت جمهوری اسلامی ایران نشان از دانایی در سیاست خارجی دارد هر چند که شرایط منطقه ملتهب است.

ایران به دنیال امپراطوری سازی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف همه حرف‌های رسانه‌های خارجی دغدغه ایران ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: ما نه دنبال مسئله سازی و نه دنبال امپراطوری‌سازی و اختلاف افکنی هستیم بلکه ما دنبال همزیستی مسالمت آمیز می‌باشیم و متاسفانه این کشورهای دیگر بودند که به ایران تجاوز کردند و کشورهای مسئله‌ساز باید بدانند که رفتارهای گذشته خود را تکرار نکنند، بنابراین ما در مجلس به دقت مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و مسئله سازی غرب نمی‌تواند تاثیری در مذاکرات داشته باشد.

دکتر لاریجانی تصریح کرد: البته حوزه اقتصاد در کشور دچار آسیب‌هایی است که ما باید برای رفع آنها بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی فراهم کنیم و باید تلاش کنیم مسیر برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف فراهم شود. بنابراین برخی استان‌ها رتبه بالایی در سرمایه‌گذاری دارند، اما متاسفانه استان‌هایی هم داریم که از سر سیری به سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند و در شرایط فعلی وضع امور اداری برای سرمایه‌گذاری سخت است و دولت باید تلاش کند که این شرایط تسهیل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نقدینگی‌ها باید به سمت تولید سوق داده شود، گفت: استان کرمانشاه از جهت دفاع انقلاب اسلامی چیزی کم نداشته و مردم رشیدی دارد از این رو باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: مزیت‌های خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد که می‌توان به متوسط میزان بارندگی حدود 420 میلی‌متر اشاره کرد، همچنین در این استان به مهار آب‌ها، آبیاری تحت فشار برای توسعه استان باید توجه کرد که در بودجه رقم قابل توجهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است البته مزیت‌های زیادی چون همجواری با کشور عراق نیز وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران همیشه روابط تاریخی با عراق داشته و زمینه‌ها برای تجارت باید فراهم شود البته این که در مرز خسروی باید زمینه برای صادرات فراهم شده و زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد یک امر ضروری است.

دکتر لاریجانی افزود: اینکه منطقه آزاد تجاری قصر شیرین باید به وجود آید نیازمند لایحه دولت است اما فلسفه اصلی مناطق آزاد تجاری پرش صادراتی است که در کشور ما معکوس شده و با اصل هدف یکسانی ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راه‌آهن استان کرمانشاه گفت: راه‌آهن از پروژه‌های مهم است که باید از فاینانس در آن استفاده شود بنابراین اگر بخواهیم مشکل بیکاری در این استان حل شود باید ظرفیت سرمایه گذاری‌های صنعتی افزایش پیدا کند و ما امیدواریم در استان کرمانشاه که زمینه‌های لازم برای توسعه را دارد این مهم شکل بگیرد از این رو باید از سرمایه‌گذاری در حوزه معدن نیز حمایت کرد.

جریانات تندرو تصویری غلط از اسلام در دنیا جلوه می دهند

علاوه بر این علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به استان کرمانشاه با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات در منطقه گفت: در حال حاضر مسائل مختلفی در منطقه وجود دارد و برخی جریان‌های تندرو اشتباهاتی می‌کنند و تصویری غلط از اسلام را در دنیا مطرح می‌کنند،‌ این در حالی است که اسلام دینی است که به مردم توجه کرده و مردم در این دین با رفاه زندگی می‌کنند بنابراین دین اسلام به همزیستی با مردم اعتقاد دارد.

 لاریجانی افزود: بنابراین مشکلاتی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد موجی است که قطعا از آن عبور می‌کنیم و بارها تاکید شده که جمهوری اسلامی ایران در برابر برخی جریان‌های تندرو در منطقه واکنش عملی نشان نمی‌دهد.

وی افزود: ما به وحدت شیعه و سنی پایبند هستیم و اقدامات جریان‌های تندرو در منطقه ما را عصبانی نمی‌کند و این اقدامات ماندگاری ندارد، هر چند که بخش‌های مختلف کشور ما زیر ذره‌بین است و باید تاکید کرد که این شرایط در منطقه به زودی رفع خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی گروه‌های دینی نیز اقدامات نادرستی انجام می‌دهند که از مسیر اصلی خود جدا شدند، اما در چند دهه قبل یکی از علمای روشنفکر به این نکته اشاره کرد که محور اصلی حرکت مسلمانان باید ضدیت با استعمارگران باشد اما مشکل عالم اسلام حکومت‌هایی است که وابسته به قدرت‌های بزرگ هستند و متاسفانه برخی جریان‌ها در منطقه از این استفاده ابزاری می‌کنند و این افراد که اختلاف افکنی می‌کنند بیشترین خیانت را به امت اسلام دارند و به گفته پیامبر اکرم (ص) فردی که بین امت اسلامی اختلاف افکنی می‌کند را باید لعنت کرد.

 لاریجانی گفت: شرایط منطقه در حال حاضر حساس است و علما و نخبگان باید به این شرایط توجه کنند و شما افراد نخبه و علمای اهل سنت از چهره‌های فهیم اسلامی هستید که سمبل وحدت می‌باشید، از این رو امیدواریم که با کمک شما مشکلات منطقه در آینده حل شود.

شرایط منطقه پر اضطراب است و باید تلاش کرد با تدبیر و فهم درست مشکلات را حل کرد

در ادامه این سفر یک روزه به استان کرمانشاه رئیس مجلس شورای اسلامی با تعدادی از رهبران جامعه اهل حق این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی  با ابراز خرسندی از این دیدار افزود: شما از فرزندان خوب ایران هستید و در شرایط سخت جنگ و دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اید که این موضوع نشان از عرق شما به انقلاب اسلامی و وطن دوستی دارد.

وی تاکید کرد: اینکه شما امام علی (ع) را حق می‌دانید بسیار امر مهمی است چرا که امام علی (ع) معصوم است و برای همه ما حق می‌باشد البته شما راه را متوجه شده‌اید و انشاالله خدا کمک می‌کند تا مسائل و مشکلات حل شود.

 لاریجانی با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات اهل حق استان کرمانشاه در همین دولت به خوبی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: بنده نیز سفارش می‌کنم تا مسائل به خوبی رصد شود و ما امیدواریم مشکلات در منطقه نیز حل شود، چرا که شما هم، فهم خوبی دارید و این جریان‌های تندرو در منطقه چهره اسلام را خراب جلوه می‌دهند و حرکت‌های آنها از اسلام خواهی به دور است بنابراین وظیفه همه حفظ وحدت است اما متاسفانه بعضی کشورها و جریان ها به خوبی این موضوع را متوجه نمی‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور مسئولان نسبت به شما خوب است و شما افراد خدومی در جامعه هستید، البته نمایندگان در مجلس نیز پیگیر مشکلات شما هستند و انشاالله با همدی و فهم مشترک مسائل حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اهل حق درک درستی از شرایط دارد، تصریح کرد: شرایط منطقه پر اضطراب است و باید تلاش کرد با تدبیر و فهم درست مشکلات را حل کرد، متاسفانه مردم عراق پس از سقوط حکومت دیکتاتوری صدام به دنبال تشکیل حکومت دموکراتیک بودند که حضور برخی جریان‌های تندرو در این کشور مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی ایران نگاه عمیقی بر مسائل و مشکلات وجود دارد و ایرانی‌ها درک درستی از شرایط دارند، هر چند که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما ما امیدواریم دولت جدید به درستی مسیر حل مشکلات اقتصادی را طی کند و باید کمک کرد که سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اقتصادی افزایش پیدا کند.

  وی تاکید کرد: امیدواریم مذاکرات هم هر چه سریعتر به نتیجه برسد، بنابراین مهم‌ترین مسئله در حال حاضر رونق تولید کشور است که جامعه اهل حق نیز باید به این موضوع توجه کند از این رو باید تاکید کرد که دولت باید کوچک شود تا پول و سرمایه برای عمران و آبادانی کشور باقی بماند البته مردم نیز باید در صحنه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند تا به تولید کشور کمک شود بنابراین آبادانی آینده ایران در گرو سرمایه‌گذاری‌های مردمی است.

آمریکایی ها با دغل‌کاری خود به دنبال انتقال فشار به مذاکرات هسته ای هستند


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این سفر یک روزه در یادواره بزرگ شهدای شهرستان کرمانشاه شرکت کرد. لاریجانی در این یادواره با اشاره به روحیه مجاهدت و ایستادگی مردم ایران گفت: آمریکایی ها با دغل‌کاری خود به دنبال انتقال فشار به مذاکرات هسته ای هستند.

لاریجانی گفت: ایستادگی ایران در مسئله هسته ای ناشی از روحیه حماسی است که شهدا به ملت ما داده اند. آمریکایی ها تصور نکنند که با برخی دغل‌کاری ها می توانند به ایران فشار بیاورند. دیروز کنگره آمریکا تصویب کرده که باید این توافق  در کنگره آمریکا تصویب شود. این دغل‌کاری ها برای انتقال فشارها به مذاکرات است در حالی که ملت ایران همانگونه که انرژی هسته ای را با توان بومی به دست آوردند خود از این دستاورد صیانت خواهد کرد.

در پایان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای کرمانشاه این استان را مقصد تهران ترک کرد.


ویدیو مرتبط :
سقوطی شکوهمند برای یک امپراطوری(امپراطوری نازی ها)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: ما بدنبال امپراطوری گری در منطقه نیستیم / باید از نیروی قدس سپاه با همه وجود دفاع کنیم



اخبار,اخبارسیاسی, علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه امروز محل تکیه بسیاری از کشورهای مظلوم در منطقه است.

به گزارش تیک ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایجاد سپاه توسط امام راحل از معجزات انقلاب اسلامی است گفت: ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سالها همواره از برکات این نهاد مقدس بهره برده است.

وی افزود: این نهاد مکتبی از بدو تاسیس به مرور قدرت گرفت و در دفاع مقدس توانست به رکن دفاعی کشور تبدیل شود.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز سپاه از قدرت بازدارنده و هشدار دهنده ای در منطقه برخوردار است گفت: سپاه امروز محل تکیه بسیاری از کشورهای مظلوم در منطقه است و این موفقیت ها مرهون هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و فداکاری های اقشار مختلف سپاه و بسیج به ویژه شهدا و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: هوشیاری و هوشمندی فرماندهان و همدلی و اعتمادی که مردم به سپاه داشتند موجب شد که این نهاد انقلابی در رأس بنیه دفاعی کشور قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه جهاد و تواضع امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس در سپاه وجود دارد اظهار داشت: تفکر مدیریت جهادی در سپاه بعنوان سرمایه ای مهم برای حرکت آینده این نهاد مقدس محسوب می شود.

وی تصریح کرد: بنده در بازدیدی که از جزایر کشور داشتم ملاحظه کردیم که چگونه در شرایط سخت و دشوار این مجاهدان توانسته ایم جزایر را به سنگرهایی برای دفاع از کشور تبدیل کنند و این رفتار هوشمندانه سپاه سرمایه ای است که موجب می شود کاخ سفید و پنتاگون دریابند که هیچ غلطی در برابر جمهوری اسلامی ایران نمی توانند بکنند.

دکتر لاریجانی اضافه کرد: همچنین در بازدید از مرزهای شمال غرب کشور که اخیراً داشتم دیدم که مجاهدان سپاه با دشواری های فراوان در ارتفاعات صعب العبور راه ساخته ، استقرار یافته اند و با اشراف کامل بر ارتفاعات امنیت پایدار را در آن مناطق ایجاد کرده اند و این روحیه مجاهدت باعث می شود که همه مدیون سپاه بوده و قدر این نهاد مقدس را بدانند.

وی با بیان اینکه فرماندهان سپاه با ایجاد پیوندی مبارک امروز به انتقال تجربیات به نسل جوان می پردازند تاکید کرد: آنچه امروز سرمایه ملی کشور محسوب می شود روحیه برادرانه، تواضع و جهادی است که کما فی السابق در سپاه موج می زند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیازمند روحیه جهادی هستیم گفت: آنچه سرمایه تغییر و تحول در منطقه و بازوی توانمند ایران اسلامی است روحیه جهادی است که در سپاه نهادینه شده است.

وی تصریح کرد: پاسداران باعث عزت ، افتخار و منزلت کشور شدند و این روحیه را باید قدر بدانیم به دلیل آنکه تحولات آینده دنیا با این روحیه ارتباط دارد.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دنیا درحال گذار به یک سرمنزل دیگر است گفت: در این شرایط همه ملت ها و کشورها به دنبال یافتن جایگاه مطلوب خود هستند و در این اوضاع آنها که درک درستی از این تغییرات داشته و از زمان بهترین استفاده را بکنند موفقترند.

وی افزود: جهان در حال خداحافظی با نظام تک قطبی است و قطب های جدید در حال خودنمایی هستند و دو عامل رشد اقتصادی و پیشرفت علمی و تکنولوژی در قطب بندی ها نقش تعیین کننده ای را ایفاد می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بروز ظهور قدرت ها و قطب های منطقه ای را از دیگر ویژگی های جهان امروز برشمرد و تصریح کرد: بعنوان مثال ایران اسلامی در مقطع کنونی یک قدرت منطقه ای است که برخوردار از حرف های نو، متفاوت و الهام بخشی می باشد همچنین حزب الله لبنان با وجود آنکه یک کشور نیست اما نقش موثری در منطقه دارد؛ حتی گروههای تروریستی نیز با وجود ایفای نقش مخرب اما تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به صحنه اقتصادی جهان اظهار داشت: در این عرصه ما مواجه با شکاف های اقتصادی بی رحمانه در جهان هستیم که در این شرایط برخی کشورها که با سرعت از زمان استفاده می کنند جهش مثبت داشته و آنان که غفلت می کنند دچار عقب افتادگی می شوند.

دکتر لاریجانی از تکنولوژی های نو مانند ارتباطات بعنوان جهش دیگری که اختلاف کشورها را معنی دار می کند یاد کرد و افزود: بیوتکنولوژی نیز تکنولوژی مهمی است که در صنعت، کشاورزی و بسیاری از حوزه ها نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید بر حرکت در لبه فناوری روز را دارند به دلیل درک صحیح و کامل ایشان از شرایط منطقه و جهان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هوشیاری سیاسی امروز رشد چشمگیری یافته و بیداری اسلامی نیز بخشی از این هوشیاری محسوب می شود.

وی افزود: هوشیاری سیاسی بعنوان یک تحول مثبت در راستای حرکت انقلاب اسلامی تعریف می شود و در این عرصه ما با دشمنانی مواجه ایم که می خواهند در برابر این تحولات ایستادگی کنند بعنوان مثال کمک به جریان های تروریستی منطقه تنها با هدف جلوگیری از الهام بخشی انقلاب اسلامی صورت می پذیرد.

لاریجانی تصریح کرد: ماجراجوی های هسته ای تنها بهانه ای بود که در رشد اقتصادی کشورمان اختلال ایجاد کند و دشمنان در همه زمینه ها سرمایه گذاری به کار می برند تا حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط استراتژی ما باید چند وجهی باشد گفت: در این شرایط باید با شناخت دقیق راهبردهای دشمن نقایص خود را در حوزه اقتصاد و فناوری شناخته و رفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسالت سپاه بعنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در برابر این تحولات اظهار داشت: یکی از عوامل پیش برنده انقلاب اسلامی و ایجاد جایگاه برای ملت ایران خصوصیت پارسایی، مجاهدت و فهم دینی است که پایه حرکت سپاه محسوب شده و با این جایگاه مردمی سپاه در منطقه الهام بخش شد که این ویژگی ها باید تقویت شده و در بدنه جدید منتشر شود .

وی در ادامه تصریح کرد: مردمی بودن ، داشتن درک درست و آمادگی رزم ویژگی هایی است که بنیه دفاعی واقعی برای سپاه محسوب شده و اقتدار سپاه به این ویژگی ها مربوط است.

دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه بنیه دفاعی کشور تا حد زیادی به سپاه متکی است گفت: این نقطه اتکا را می بایست برای مردم کشورمان و مظلومان منطقه حفظ کرد.

وی افزود: این آمادگی ها به ویژه در حوزه موشکی باید با جدیت تقویت شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توطئه های جدید دشمنان اظهار داشت: باتوجه به مسئله سازی دشمن و اختلاف افکنی بین فرق اسلامی با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی در این زمینه می بایست صحنه را ساماندهی کرد .

 وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی قدس سپاه قدرت صیانت کننده در منطقه است گفت: با وجود اینکه مطلع ایم جلساتی در منطقه گذاشتند تا مسیر حرکت را با اختلاف افکنی بین فرق تغییر دهند ما باید از نیروی قدس سپاه با همه وجود دفاع کنیم ما بدنبال امپراطوری گری در منطقه نیستیم و تنها بدنبال دفاع از ملل مظلوم منطقه ایم.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه ائتلاف پرطمطراق ضد تروریسم هیچ گونه اثری درمقابله با تروریست ها نداشت گفت: برخلاف برخی که به دنبال مسئله سازی هستند جمهوری اسلامی ایران کشوری مسئولیت پذیر برای ایجاد امنیت در منطقه بوده و در این موضوع دغدغه دارند.

وی با بیان اینکه قدرت ایران به همدردی با مردم منطقه است اظهار داشت: مردم ملت های منطقه احساس می کنند که ملت ایران ملتی مسئولیت پذیر بوده و به آنها اعتماد می کنند.

وی با اشاره به حمله وحشیانه اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی تصریح کرد: ملت ایران در برابر زورگویی های رژیم غاصب صهیونیستی است همواره و با همه وجود در کنار ملت فلسطین قرار داشته و به مردم و نیروهای مقاومت کمک می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وجه الهام بخش انقلاب اسلامی در نیروی قدس سپاه تجلی یافته باید صیانت شود اظهار داشت: اگر ما از مردم یمن حمایت می کنیم بدلیل مظلومیت آنها می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایفای نقش سپاه در توسعه کشور گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ایجاد بسترهای لازم برای توسعه، مطالبه گری و استفاده از امکاناتی که دراختیار دارد می تواند برای جهش اقتصادی کشور به ایفای نقش بپردازد.

دکتر لاریجانی در ادامه توصیه هایی را در این راستا به فرماندهان سپاه داشت که طراحی ایجاد چرخه سالم و مولد در روستا، از جمله این توصیه ها بود.

وی افزود: ما آمادگی آن را داریم اگر سپاه و بسیج برنامه اصولی برای معنادار کردن چرخه اقتصاد در روستاها داشته باشند در تدوین برنامه ششم سهمی را به این کار اختصاص دهیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند رشته سپاه به دلیل سابقه و قدرت عمل می تواند به ایفای نقش موثر بپردازد گفت: توسعه زیرساخت های راه، راه آهن، سدسازی، ساخت مترو و مهار آب های مرزی از موضوعات اولویت دار برنامه ششم و از حوزه های مهمی است که سپاه با امکاناتی که در اختیار دارد می تواند ایفای نقش موثر و تعیین کننده ای داشته باشد.

وی افزود: ما بدلیل نقصی که در ساختار اقتصاد داریم و برای رفع آن نیازمند فهم عمومی در مردم هستیم ، سپاه با حضور مردمی خود می تواند نقش خود را به عنوان یاری گر و حامی تولید کنندگان ایفا کند.

لاریجانی سرمایه گذاری در زمینه های تکنولوژیک دفاعی را از حوزه های تاثیرگذار ایفای نقش سپاه عنوان و تصریح کرد: این سرمایه گذاری هر چه توسعه یابد پاسخی بر سیمای امروز جهان و تثبیت موضع ما است.

وی افزود: سپاه و بسیج بدلیل آنکه نقش اصلی را در حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایفا می کند باید مسلح به آگاهی های سیاسی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: بی تردید سپاه نقش تعیین کننده ای در منطقه داشته و هرچه تسلط اطلاعاتی در حوزه های ماموریتی سپاه بالاتر باشد با تجربیاتی که از گذشته به همراه دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می تواند بازوی درستی برای تصمیم سازی در کشور باشد.
 
 اخبار سیاسی  - تیک