اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

لاریجانی: آمریکایی‌ها دلشان با براندازی است


رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیان امریکایی‌ها در چند روز اخیر متفاوت بوده است، گفت: یک راه بیشتر وجود ندارد، زبان تهدید را بردارید بعد می‌توانید با ایران به تفاهم برسید.

تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیان امریکایی‌ها در چند روز اخیر متفاوت بوده است، گفت: یک راه بیشتر وجود ندارد، زبان تهدید را بردارید بعد می‌توانید با ایران به تفاهم برسید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با تاکید بر اینکه انگیزه‌ها برای مقابله با ایران وجود داشت، گفت: آمریکایی‌ها هنوز انگیزه دارند که با ایران مقابله کنند و اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند به دنبال براندازی نظام ایران نیست باید گفت نمی‌تواند، آنها دلشان به دنبال براندازی هستند اما موفق نمی‌شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز سایر کشورهای اروپایی همچون سال‌های گذشته اضطراب و نگرانی از ایران دارند، اظهار داشت: ترکیه کشوری است که امروز از دوستان ایرانند البته در مورد سوریه اختلاف نظر داریم اما در بسیاری از موارد همفکر هستیم.

لاریجانی گفت: برخی کشورهای منطقه به دلیل تجربیات گذشته موضع خود را نسبت به ایران تغییر دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکفیری‌ها و جریان‌های تندرو به وجود آمدند که فقط خودشان را قبول دارند، تأکید کرد: یک جریان تندروی افراطی هستند و کسانی که در زمان جنگ ایران و عراق می‌گفتند 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. اکنون هم تکفیری‌ها را حمایت می‌کنند اما نمی‌توانند و این نتیجه پایداری و نتیجه دفاعی است که مردم آبادان و ایران از کشور خود کردند.

رئیس مجلس یادآور شد: مرامی که امام(ره) پایه گذاری کرد این بود که ایران یک نظام دموکراتیک مردم سالار باشد و ما نیز از جریان های مردم سالار و مردم فلسطین حمایت می‌کنیم، اما به دنبال کشورگشایی نیستیم.

لاریجانی ادامه داد: انگیزه‌های بسیاری برای مقابله با ایران وجود دارد، اما با الفبای گذشته نمی‌توانند افراد را علیه ایران دور هم جمع کنند. برداشت من این است که زیر لفافه‌ای که امریکا سخن می‌گوید، همچنان بغض خود را نسبت به ایران نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیان آمریکایی‌ها در چند روز اخیر متفاوت است،گفت: اما چیزی که باید به آنها توجه کنیم عمل آنها است، ما نیاز به الفاظ نداریم، ما به رفتارها نگاه می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها چند قلم تحریم برای ایران صورت دادند، اما اگر واقعا معتقدند زمان حل مسائل هسته ای فرا رسیده تلاش جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین مسئله است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: مبادا به دنبال زیاده خواهی باشید و تصور کنید ایران خسته است.

لاریجانی تصریح کرد: ما در اینکه راه را با مقاومت طی کردیم، خسته نیستیم و احساس می‌کنیم جمهوری اسلامی ایران عزتمندانه از دستاوردهای خود صیانت کرد و یک راه بیشتر وجود ندارد، زبان تهدید را بردارید بعد می‌توانید با ایران به تفاهم برسید.

رئیس مجلس با تاکید براینکه مسیر دیپلماتیک باز است، افزود: ولی اینکه هر از گاهی گفته می‌شود پرونده جنگ هم روی میز است، حرف خوبی نیست؛ نباید پز جنگ را به ایرانی‌ها بدهید، البته شاید این حرف‌ها منافعی برای شما دربرخی کشورها در بر داشته باشد، اما با ایران این شوخی‌ها را نکنید و کسی از این مانورهای شما نمی‌ترسد.

لاریجانی گفت: زبان تهدید زبان خوبی نیست. اگر می‌خواهید از راه دیپلماتیک مسئل هسته ای را حل کنید، باید صادقانه رفتار کنید. به طوری که همان چیزی که در جلسات خصوصی خود عنوان می‌کنید، در پشت میکروفون هم بگویید.

وی تاکید کرد: اگر قبول دارید ایران یک حقوق هسته ای برای خود دارد، باید در جلسات خصوصی خود به آن پایبند باشید. زمینه برای راه حل مسائل وجود دارد و راز این کار نیز این است که زبان تهدید نداشته باشیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: اما باید قبول کنیم این دستاوردها را بر اساس روحیه مجاهدت، مقاومت و پایداری به وجود آوردیم؛ روحیه جهادی در همه بخش‌های کشور می‌‌تواند زمینه‌های پیشرفت از جمله پیشرفت در زمینه های اقتصادی را فراهم کند


ویدیو مرتبط :
دانش اموزانی که دلشان برای مرتضی تنگ شده است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خروج هیات آمریکایی هنگام سخنرانی لاریجانی



اخبار,سخنرانی لاریجانی در تونس


اخبار سیاست خارجی -  خروج هیات آمریکایی هنگام سخنرانی لاریجانی

هیات آمریکایی حاضر در نشست مجلس موسسان تونس به دلیل سخنان ضد صهیونیستی " دکتر علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، این نشست را ترک کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شبکه المیادین لحظاتی پیش گزارش داد، هیات آمریکایی از نشست مجلس موسسان تونس به دلیل سخنان ضد صهیونیستی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران خارج شد.

به گزارش این شبکه  "دکتر علی لاریجانی" رئیس مجلس در خلال سخنرانی خود به انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی پرداخت، که هیات آمریکایی در اعتراض به این سخنان، نشست مجلس موسسان تونس را ترک کردند.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در جشن تصویب قانون اساسی تونس به این کشور سفر کرده است، درسخنان خود آمریکا و رژیم صهیونیستی را متهم به تلاش برای تغییر مسیر انقلاب کشورهای عربی کرد.

اخبار سیاست خارجی -  باشکاه خبرنگاران