اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

كیفیت كابل هایی كه رنگ فراموشی گرفته




 

مصائب كیفیت كابل هایی كه رنگ فراموشی گرفته

 

قدیم تر ها كه پدربزرگ ومادربزرگان ما برای ارتباط با دنیای فامیل و خویشان راهی به جز استفاده ابتدایی از همان گوشی های تلفن ثابت سنتی را نداشتند، درست همان زمانی كه پیچش سیم تلفن هایی كه با آمدنش به كشورمان انگار برای روزگار آن زمان غوغایی به پا كرده و حسابی دلبری كرده بود ،تنها راهی كه برای ارتباط وجود داشت همان شماره گیر تلفن های سنتی بودكه انگار برای مردم آن زمان شاهرگ ارتباطی بود.

درست مثل جاده ابریشمی كه آنها بعد از مدتها بدون نیاز به سرزدن به دوستان وخویشانی كه برای دیدنشان راهی دراز طی می كردند تنها با گرفتن ۵ رقم در آن زمان صدای عزیزانشان آن طرف خط ظاهر می شد همان شاهرگ ارتباطی كه شاید خیلی دیر ولی بالاخره وارد ایران هم شد.

اما امروز دیگر یان شاه راه ارتباطی عزت و احترامی بین همان افراد دیروزی ندارد چرا كه آنقدر رقبای تازه وارد این دنیای ارتباطی شده كه شاید پیدا كردن همان تلفن های آنالوگ دیروزی مثل پیدا كردن سوزن در كاه باشد.شاید در ابتدا بتوان مهم ترین موضوعی كه برای این رشد ارتباطی مطرح شود همان تجهیزات است كه در واقع بستر رسیدن همان شاه رگ دیروزی و این تلفن همراه امروزی به دنیای ارتباطی ما بود.

بستری كه در صورت به خواب رفتن در حالت فعلی ممكن است روزی را به چشم ما بیاورد كه همین ارتباطات به روز اما با تاخیر نیز دور و برمان نباشد. در ابتدا شاید هر كارشناسی معظل بخش ارتباطی ما را ورود تجهیزات كشور های دیگر به كشورمان بداند كه با سودهای كلان آنها را راضی می كند اما در نگاه دقیق تر ورود كشورهایی مثل چشم بادام ها به این بخش خیلی جای تعجب ندارد چرا كه امروزه دیگر می توان در هر كجای تجارت كشورمان سراغی از آنها گرفت.

از منظر دیگر اما می توان گفت كه وجود تجهیزاتی كه به دلیل كیفی نبودن می تواند خسارت های بسیاری را بر دوش شبكه مخابراتی كشورمان وارد كند تنها به دلیل قبضه كردن بازار تلفن همراه ایران از سوی برخی كشورهای خاص نیست.

آنچه كه نوك پیكان بسیاری از انتقاد ها را به بخش مخابرات وارد می كند نه فقط ورود برندی خاص بلكه كیفیتی است كه انگار خواسته و ناخواسته معلول بی توجهی هایی است كه گرد فراموشی روی آن را گرفته كه زمانی بود كه این فناوری های مخابراتی وارد كشورمان نشده بود وبا آمدنش انگار بازار ارتباطی ما رنگ جدیدتری به خود گرفت.

دكتر جلالی رئیس پژوهشكده الكترونیك دانشگاه علم وصنعت در این زمنیه به خبرنگار سیاست روز گفت: معمولا تجهیزات مخابراتی در بهترین نوع آن انتخاب می شوند چرا كه ارزش افزوده در این حوزه بسیار زیاد است و اگر مشكلاتی دراستاندار تجهیزات پیش بیاید خسارت آن نیز به همین میزان بالا خواهد بود. به گفته وی بیشتر كشورهای دنیا در سرمایه گذاری دراز مدت و ماندگار از بهترین نوع تجهیزات برای استفاده می كنند كه تجهیزات مخابراتی نیز به لحاظ اهمیتی كه دارند باید از همین سیاست پیروی كنند.

جلالی با بیان این كه در كشور ما با توجه به مسائل تحریم و محدودیت هایی كه وجود دارددر تهیه تجهیزات با كیفیت بالا دچار مشكل هستیم گفت:در كشور ما در اغلب موارد از تجهیزات با كیفیت پایین تر استفاده می شود كه شاید اجبار مسئولین ما را به این امر سوق می دهد.

این كارشناس فناوری اطلاعات معتقد است كه همه متخصصان می توانند فرق بین تجهیزات با كیفیت بالا یا پایین را تشخیص دهند به عنوان مثال در صنعت كامپیوتر زمانی كه از CPU هایی استفاده می شود كه از تراشه اینتل است پایداری آن نسبت به انواع دیگر بالاتر است و و معمولا در دستگاه هایی از آن استفاده می شود كه باید عمر طولانی داشته باشد.وی تاكید كرد كه برخی تراشه های موجود در بازار قیمت بسیار پایین تزاز انواع مرغوب را داشته و تنها برای كارهای معمولی قابل استفاده می باشند كه متاسفانه برای كارهای دیگر نیز از همین تراشه ها استفاده می شود.

جلالی معتقد است كه مخابرات باید ضمن داشتن نگاهی درازمدت در نظر داشته باشد كه در هر دقیقه قطعی یك سیستم انتقال داده ممكن است ده ها و شاید صد ها برابر از نظر سخت افزاری برای مخابرات هزینه داشته باشد.

به گفته وی بهتر است ضمن حركت به سمت محصولات كیفی رقابت در تولید سخت افزار با توجه به بازار و میزان مصرف به دقت انجام شود چنانچه در تلفن همراه نیز بسیاری از كارشناسان بر این باور بودند كه نمی توان با توجه به رقابت شدید در این حوزه به دنبال تولید تلفن همراه ملی باشیم چرا كه با كیفیت پایین تر قادر نخواهد بود رضایت مشتری را كسب كند.

جلالی گفت: همانطور كه پروژه تلفن همراه ملی با شكست روبرو شد باید در بخش تجهیزات تلفن همراه نیز با دقت بالاتر و بدون تعصب برنامه ریزی كنیم.

مشاور یونسكو در امور ICT روستایی تاكید كرد كه ممكن است بتوان برخی از تجهیزات را كه از نظر حساسیت چندان قابل توجه نیستند خودمان در داخل كشور تولید كنیم اما قطعا نمی توانیم وارد ساخت تجهیزاتی شویم كه هر روز در حال تغییر بوده و رقبای قدرمان نیز در كشورهای دیگر در حال فعالیت هستند.

مدیر شركت چینی "ZTE " پیش از این گفته بود كه در حدود ۱۰ سال فعالیت در ایران در پروژه هایی مانند تولید تجیهزات تلفن ثابت شركت كارخانجات مخابراتی ایران، تولید تجهیزات وایمكس شركت مبین نت و شركت اسپادان در شهر اصفهان و .... شركت داشته اند كه حتی به گفته خودشان در نظر دارند سهم خود را از بازار تلفن همراه ایران افزایش داده ودرواقع سودهای بیشتری از این بازار نصیب خودكنند.

این مدیر چینی البته این را هم گفت كه شركت متبوعش آمادگی دارد در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه ایران نیز مشاركت كند كه در واقع با ورود این اپراتور وورود نسل سوم تلفن همراه برای اولین بار در كشورمان این شركت گوشی های هوشمند خود را وارد بازار ایران خواهد كرد.

صابر فیضی مدیرعامل شركت مخابرات ایران نیز با بیان این كه تجهیزات چینی سهم بسیار كمی در حوزه مخابرات دارد به خبرنگار سیاست روز گفت: در حال حاضر در تجهیزات مخابراتی از برند های معروف ومطرح دنیا كه بسیار استاندارد است استفاد می شود.به گفته وی در بخش تلفن ثابت، سیار و تجهیزات اینترنت و دیتا ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد كه از امكانات به روز دنیا برای آن بهره گرفته می شود.

مدیرعامل مخابرات معتقد است كه تحریم ها هیچ مشكلی را تا این لحظه ایجاد نكرده و در تجهیزات مخابراتی نیز با مشكلی روبرو نبوده ایم.

شاید یادآوری این نكته برای برخی مسئولین ابتدایی ولی ضروری باشد كه وضع ارتباطی ما نه فقط از نظر كمی و ورود تلفن های ثابت و همراه بلكه در كیفیتی است كه دیگر نمی توان به افزایش سهم هر ایرانی از تلفن همراه و ثابت كه نیاز به تلفن های راه دور را كمرنگ كرده است افتخار كرد شاید دیگر زمان بیداری رسیده كه كیفیت در بخش مخابرات را در سكوی یك اولویت های ارتباطی قرار دهیم كه در آن صورت افتخار برای رسیدن به نقطه نقطه آن شیرین تر هم خواهد بود...../تحلیل:سیاست روز


ویدیو مرتبط :
دانلود فوتیج با كیفیت بالا از ماهی طلایی رنگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فال رنگ متولدین ماههای مختلف



فال رنگ

 

متولدين فروردين: سرخ


رنگ سرخ سبب شده تا متولدين فروردين به دفعات عصباني شوند ولي به محض آن كه شراره هاي خشم خاموش شد به سرعت تبديل به آدم هايي شاد و بانشاط مي شوند. متولدين فروردين افرادي آرمانگرا٬ مصمم و با اراده هستند و از احساسات گرايي خوششان نمي آيد. هيچ كس نمي تواند مثل آنها قاطع و خشن باشد ولي در اين حال كمتر كسي معصوميت و عاطفه آنها را دارد. آنها هرگز تحمل شكست را ندارند وبه گونه اي افراطي راجع به نتيجه نهايي هر چيز٬ از عشق گرفته تا مسابقه فوتبال٬ بسيار خوشبين هستند. آنها جنگجويان خوبي هستند و با مغز خود خيلي ماهرانه مي جنگند. مخالفت ديگران و موانع و مشكلات براي آنها سرگرمي و مايه نشاط است و از آن لذت مي برند. آنها هيچگاه منتظر موفقيت نمي نشينند بلكه با شتاب به سوي آن ميد روند و به همين علت كمتر به ديگران وابسته اند.

 


متولدين ارديبهشت: صورتي


متولدين ارديبهشت خيلي به ندرت نگران مي شود. هنگامي كه كارها مطابق خواست او انجام نمي گيرد٬ اخم مي كند اما عصباني نمي شود! خويشتن داري و صبر از صفات ذاتي رنگ دروني اوست و به مدد همين خصوصيات كارهاي خود را خيلي راحت انجام مي دهد و چيزي نمي تواند مانع او شود. وفاداري و صداقت نسبت به خانواده و دوستان از صفات بارز اوست. همچنين به شجاعت و دلاوري او بايد مدال طلا داد چرا كه هيچكس مثل او نمي تواند اين همه از خود مقاومت نشان دهد. ممكن است سمج و لجوج باشد ولي بردباري او مثال زدني است.

 

 

متولدين خرداد: نقره اي


رنگ دروني متولدين خرداد آنها را به افرادي دلسوز٬ مهربان ٬ خونگرم و صادق تبديل ساخته كه حركاتي سريع تر از بقيه ولي دلپذير دارند. متولدين خرداد از كارهاي يكنواخت و تكراري بدشان مي آيد و به همين علت كارهاي روزانه باعث مي شود كه فكر كنند همچون پرنده اي در قفس اسير شده اند. اين افراد ذاتا بي قرار هستند و همواره در پي هيجان و تغيير و تنوع هستند و اگر در يك جا ثابت بمانند افسرده مي شوند. آنها با مهارت هاي ذاتي خويش چنان در ذهن مخاطب طوفان به راه مي اندازند كه هيچ كس متوجه تغيير مسير ذهن نمي شود و اينگونه است كه مي توانند به اسكيموها يخ بفروشند و به افراد بدبين رويا !

 

 

متولدين تير : خاكستري


تيرگي رنگ دروني متولد تير سبب مي شود كه گاهي اوقات بداخلاق شود. چنانچه از كسي ساعت را پرسيديد و با اخم جواب داد٬ يا در سر ميز غذا از كسي نمكدان خواستيد و با عصبانيت به شما پرخاش كرد احتمالا او يك متولد تير است كه دوباره دچار بدخلقي شده و از زمين و زمان بيزار است. در اين حالت فكر نكنيد كه از دست شما عصباني است بلكه او از دنيا نااميد شده است . اين حالت او موقتي و گذراست و فورا به همان آدم دلنشين هميشگي تبديل مي شود. متولد تير همچنين قوه تخيل پرقدرت خود را به خوبي تحت كنترل دارد و تمام حالات دروني خود و ديگران را فورا دريافت كرده و در حافظه قوي خود ثبت مي كند.

 

فال رنگ

 

متولدين مرداد: طلايي


رنگ دروني متولدين مرداد غروري شاهانه به او بخشيده به طوري كه هميشه مي تواند ميزبان باشكوهي باشد. اوبه سختي مي تواند حس برتري جويي خود بر ديگران كنترل كند و همواره رفتاري فخر فروشانه دارد او برعكس متولدين فرودين كه اغلب سعي مي كند از يك چاه خشك آب بيرون بكشد٬ انرژي خود را بيهوده تلف نمي كند و از همين رو يك سازمان دهند خوب است و به راحتي مي تواند وظايف و اعمال خود را سامان دهد . هر گاه كه از خودنمايي دست مي كشد دستوراتي كه صادر مي كند بسيار موثر هستند .

 

 

متولدين شهريور : نارنجي


نخستين موضوعي كه در مورد متولدين شهريور جلب توجه مي كند آن است كه وي طوري رفتار مي كند كه انگار مسأله مهمي درذهن خود دارد و او در تلاش است كه آن را حل كند. يا گاهي اوقات احساس مبهمي به شما دست مي دهد كه انگار او از چيزي نگران است. اين احتمال واقعاُ وجود دارد زيرا نگراني براي او كاملاً طبيعي است و لبخند دلپذير او هميشه مشكلات بزرگ او را مخفي مي كند. اين انسان كمال گرا را نمي توانيد در محافل اجتماعي پيدا كنيد. احتمال اينكه تا ديروقت شب در محيط كار او را بيابيد بسيار بيشتر از آن است كه در ميهماني او را ببينيد!

 

 

متولدين مهر : آبي


رنگ آبي آسماني فطرتي هنري به او بخشيده كه از نور و موسيقي ملايم به شدت لذت مي برد. تأثير آرامش و هماهنگي بر سلامتي متولد مهر معجزه آساست. هنگامي كه در بستر بيماري مي افتد قرار گرفتن در محيط عاطفي و خواندن كتاب هاي دلپذير تأثير فوق العاده اي بر سرعت بهبود او خواهد گذاشت. متولد مهر در هنگام گفتگو با ديگران ابتدا تاجايي كه مي تواند وراجي مي كند و بعد مشتاقانه به حرف هاي طرف مقابل خود گوش مي دهد٬ در دعواهاي ديگران هميشه نقش ميانجي را بر عهده مي گيرد و واضاع را آرام مي كند و صلح و صفا برقرار مي سازد.

 

 

متولدين آبان : سفيد


چنانچه از يك متولد آبان بپرسيد كه مي تواند به شما كمك كند يا نه٬ به سادگي مي گويد: ((بله )) يا ((نه))! بنابراين اگر آدم احساس و زودرنجي هستيد از او در هيچ موردي نظر خواهي نكنيد زيرا او هر حقيقتي را رك و راست و بي رحمانه بر زبان مي راند. درپاسخ هم مي گويد كه شما پرسيديد و او جواب داد. متولد آبان اصلاً اهل تملق گويي و دروغ بافي نيست يعني منش خود را بالاتر از آن مي داند كه دست به چنين كاري بزند. بنابراين اگر شما در موردي تعريف كرد يقين داشته باشيد كه از صميم قلب گفته و ارزش آن را بدانيد.

 

فال رنگ

 

متولدين آذر: بنفش


متولدين آذر اغلب اوقات شاد و خونگرم هستند. ولي هنگامي كه از صميميت فطري آنها سوء استفاده شود آنگاه از كوره در مي روند. عصيان عليه صاحبان قدرت و قوانين و مقررات دست و پاگير در ميان متولدين آذر شايع است. او هرگز از دعوا و در گيري فرار نمي كند و از كسي كمك نمي خواهد. همچنين متولدين آذر هرگز تحمل اين را ندارد كه كسي آنها را به نادرستي و عدم صداقت متهم كند. يك اتهام غير منصفانه و بيجا ممكن است خشم آنها را شعله ور كند٬ پس در نحوه بيان كلمات با متولدين آذر خوب دقت كنيد چرا كه آنها اول دست به عمل مي زنند و بعد به عواقب آن مي انديشند !

 

 

متولدين دي: قهوه اي


رنگ قهوه اي٬ عملگرايي متولد دي را نشان مي دهد. او براي حكمراني اصلاً احتياج ندارد كه به خودنمايي بپردازد و ترجيح مي دهد كه ديگران جلو باشند و او قدرت پشت صحنه بماند. البته گاهي متولد دي از ياد مي برد كه بلند پروازي و جاه طلبي خود را مخفي نمايد و تا موقعي كه رئيس گروه نشود٬ دست به كار نمي زند. به ياد داشته باشيد كه متولد دي هميشه به گونه اي رفتار مي كند كه تصور مي كنيد كه مانند پر نرم و بي آزار است اما در حقيقيت مانند ميخ محكم و كوبنده است .

 

 

متولدين بهمن: زرد


متولدين بهمن تركيبي از خونسردي٬ عملگرايي و بي ثباتي هستند و به نظر مي رسد كه با افراد همدلي دارند و فقط با چند كلمه صحبت مي توانند اضطراب آنها را كاهش داده و آرامشان كنند. اين توانايي آنها احتمالاً به خاطر سيستم عصبي قوي و پرتوان آنهاست. متولدين بهمن معمولاً در انزواي خواصي فرو مي روند و مردم معمولاً به درستي آنها را درك نمي كنند زيرا به خوبي نمي توانند با دنياي خيالي و آرماني آنها ارتباط برقرار كنند. متولدين بهمن عليرغم آنكه دوستان زيادي در اطراف خود دارند ولي دوستان صميمي و نزديك چنداني ندارند .

 

 

 

متولدين اسفند: سبز


رنگ بخشنده فطرت آنها سبب شده تا اصولاً عاري از هر نوع حرص و طمع باشند. سرشت دلپذير٬ جذاب و در عين حال تنبل متولدين اسفند شما را تحت تأثير قرار مي دهد. او نسبت به همه قيد و بندهايي كه محدود كننده هستند بي اعتناست به شرط آنكه آزادي خيال پردازي را از او نگيرند و بتواند بنا به خواست خود زندگي كند. او همچنين در مقابل توهين ها٬ تهمت ها و نظرات ديگران نيز بي تفاوت است٬ بنابراين خيلي به ندرت ممكن است عكس العمل شديدي از او ببينيد. البته فكر نكنيد كه كلاً آدمي بي خيال است زماني كه احساساتش جريحه دار شود با زيركي خاص خود به نيش و كنايه مي پردازد و طرف مقابل را مورد ريشخند و استهزاء قرار مي دهد.